Semasa l#l Bantuan Rakyat 1 Malaysia, BR1M 2015

/
17 Comments
November 13, 2014

Assalamualaikum

Bantuan Rakyat 1Malaysia untuk tahun 2015 telah memulakan operasinya. Untuk permulaan pihak kerajaan meminta kepada semua penerima BR1M 2014 untuk mengemaskini maklumat diri dan tanggungan. Proses mengemaskini akan bermula dari 1-31 Disember 2014. Pengemaskinian boleh dilakukan secara atas talian seperti link ini https://ebr1m.hasil.gov.my/

Untuk pengetahuan semua, BR1M 2015 akan akan diagihkan kepada semua penerima melalui pemindahan wang ke dalam akaun bank. Sebab tu la ketajaan menggalakkan semua penerima untuk mengemaskini maklumat melalui atas talian atau ke kaunter LHDN berdekatan.

Pemberian wang adalah secara berperingkat Januari, Mei dan September. Jadi jangan lupa untuk kemaskini.

Kadar baru BR1M 2015

p/s: Orang nak bagi.. Kita amek je la.. Kikiki

-sekian-


You may also like

17 ulasan:

  1. tapi bg secara berperingkat kan... tu yang tak bestnyaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. kata ayah saya tak merasa dapat duit kalau dia bagi berperingkat macam tu..huhu

      Padam
    2. kalau yang bujang dapat sekali gus =)

      Padam
    3. niat kerajaan supaya tak habis duit tu sekaligus

      Padam
    4. kerajaan cakap duit tu boleh pakai cukup setahun.. hahahaha

      Padam
  2. Papaglamz pun salah seorg penerima brim ye...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tahun lepas masih dapat.. Tahun ni x tau le.. Sebab wife dh kerja.. Nk kne declare income dlu la.. Huhu. Ermmm, kalau income house hold 4001.00 dpt lg x? Hohoho.

      Padam
    2. saya dengan bangganya menerima BRIM.. hik hik hik

      Padam
  3. Thun nie bru layak teria br1m. Tp sy lg rela diturunkn hrga minyak dr teriMa brim..huhu
    Belog Miss Balqis

    BalasPadam
  4. hurmmmm.. Alhamdulillah.. rezeki.. kalau boleh nak lebih.. terima ajelah apa yang PM bagi.. tapi Amat..Amat..Amat..Amat berharap dapat lebih lagi...

    BalasPadam
  5. betul tu, dah orang bagi kita amek je la...lagipun tak baik tolak rezeki, kikikiki

    BalasPadam
    Balasan
    1. rezeki janga ditolak.. lepas ambik minta lebih lagi.. hik hik hik

      Padam
  6. tahun ni baru layak..sebelum ni tak layak sebab masih lagi student

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya dah 4 tahun berturut-turut dapat.. hik hik hik.. saya dah mampu beli banglo sebijik dengan duit tersebut.. hahahahaha

      Padam