Semasa |#| Ragam UPSR

/
6 Comments
November 27, 2014

Assalamualaikum


26 November 2014, keputusan UPSR keluar. Macam-macam ragam pelajar yang dapat keputusan. Suka, duka, gembira, excited dan sebagainya la. Tahniah Papaglamz ucapakan bagi yang mendapat keputusan cemerlang. Bagi yang tak berapa nak cemerlang tu, don't give up. Perjalanan adik-adik dalam menuntut ilmu ni panjang lagi.

Tak dapat 5A bukan bermakna masa depan adik-adik semua gelap okay. UPSR je pon. Tak payah la nak sedih-sedih segala bagai. Tahun depan masuk tingkatan satu boleh la belajar lagi. Papaglamz dulu pon time UPSR tak la setraigh mana pon A nye. Dapat la merasa 1A. Masuk je Universiti. Abes je degree. Tapi ok je skrg ni. Kehidupan yang gembira jer. Alhamdulillah.

Pada Papaglamz, jangan la kita melihat sesuatu daripada bilangan A je. Sebab anak-anak tu ade kelebihan masing-masing. Ibu bapa perlu bijak mencari di mana kelebihan anak-anak yang boleh kita serlah kan. Elbert Einstain tu dulu masa kecik-kecik bukan pandai pon. Siap ada sakit dysleksia lagi. Tapi die suka bermain dengan mencipta alat-alat permainan bermekanik. Last2, jadi pemenang anugerah Nobel bidang fizik kot.

p/s : Belajar lah untuk berfikir. Bukan belajar untuk menghafal. Dalam kehidupan sebenar kita di hadapkan dengan pelbagai masalah untuk kita berfikir mencari jawapan. Tiada penyelesian yang kita boleh hafal ye adik-adik semua.


-sekian-


You may also like

6 ulasan:

  1. tkpe baru UPSR... paling penting SPM nanti heheheheh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hurmmmm.. perasaan budak.. sedih woo tengok kawan-kawan lebih baik keputusannya

      Padam
  2. Balasan
    1. budak-budak semangat bersaingnya tinggi..

      Padam
  3. UPSR tahun ini last.. tahun depan takde lagi UPSR.. huhuhuhu

    BalasPadam