Tinta Papaglamz l#l Sengsaranya bertangguh

/
25 Comments
November 13, 2014

Assalamualaikum

Sengsaranya. Astagfirullahalazim. Tetibe hari ini terajin nak melipat kain yang dah tertangguh yang agak lama. Bila melihat longgokan yang amat banyak ni terasa nak buat inovasi mesin melipat baju yang automatik. Still, manusia kan? Nak mudah je semua. Dalam dok belek-belek timbunan kain yang agak banyak ni, tibe akal Papaglamz terfikir satu perkara. Bila Papaglamz menangguhkan untuk melipat kain ni, Papaglamz rasa sengsara nak melipatnya.

Tapi.... Kalau kita menangguh-nangguhkan untuk buat kewajipan yang Allah suruh macam mana la agaknye kan? Paling popular, ni pun yang Papaglamz pernah buat pastinya menangguh-nangguhkan untuk solat di awal waktu kan. Telinga dah dengar azan, tapi hati cakap "ala nantilah, ade kje lgi ni. Waktu kan panjang lagi". Hurmm.. Tula, macam mana la agaknya solat kita yang kita tangguh-tanguhkan itu. Sengsara ke tak? Sempurna ke tak? Kadang kala kita lebih mementingkan kerja atau urusan dunia daripada seruan Allah. Entah la...... Krikk.... Krikkk.... Krikkk... Krikkk...

Bismillah. Baru permulaan. Chaayoookkk....!!!!!
p/s: Mode insafi diri sambil meneruskan melipat kain keseorangan. Krikkk... Krikkk... Yeay...!!! Esok jumaat. Jumpa wife dan My litle princes... Tibaa jaa.. huhuhu. Walauapapun, beristiqamahlah dalam beribadah. Lakukan sesempurna mungkin Insyallah..

-sekian-


You may also like

25 ulasan:

  1. SA paling x suka lipat kain...huhuhu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Same je.. Tapi..... Terpaksa. Kang jadi rumah semut plak.. Huhu

      Padam
  2. bagusnya ayah mithali. semoga rajin2 ke surau solat berjemaah...

    BalasPadam
  3. saya pun nak basuh kain rajin, jemur kain rajin, angkat kain rajin, lipat kain malas huhu... btw done follow u, follow mine too :) - Noob

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lne cr kerajinan.. Papaglamz ikut masa. Ad mse tu raaaajinn yg amat. Ade masa. Pandang sbelah mata ja.. Will follow. Thank dtg sini..

      Padam
    2. semoga kerajinan muncul dalam diri kita semua

      Padam
  4. Hehe. Sme je. Bujang ke da kawen ke part tu yg plg lemah skli..hihi
    Belog Miss Balqis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Huhuhu. Thank singgah sini

      Padam
    2. kelemahan muncul untuk diperbaiki bersama.. hik hik hik

      Padam
  5. selamat melipat kain ya.... buat2 pejam mata je...

    - Mia Liana -

    BalasPadam
    Balasan
    1. (-,-) <----- macam ni ke? Hahaja

      Padam
    2. pejam mata.. confirm lelap punya

      Padam
  6. apa pekerjaan pun klu bertangguh akan makin bertimbun seperti pinggan mangkuk kat sink dan pakaian yg belum berlipat..haha

    BalasPadam
  7. Rase cam kn batang hidung sdr...hik2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Xpe xpe.. Kita serupa.. Usaha utk jdi yg terbaik..

      Padam
    2. sama tapi tak serupa.. hik hik hik

      Padam
  8. Lipat kain ni ada teknik kalu nak cepat. Pnah tgk kat youtube. Cer google.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang macam kotak lipat2 tu ke? Papaglamz penah cuba. Hehehe.. Tapi cm susah jer.. Haha

      Padam
    2. google jadi lagi lambat.. lipat ajelah.. siap lipat pi tido.. hik hik hik

      Padam
  9. tiada manusia yang sempurna.. kita bukan maksum.. selamat melipat kain baju.. hehehe

    BalasPadam