Tipsglamz |#| Berbaik sangka

/
13 Comments
November 26, 2014

Assalamualaikum

Manusia dikurnia dengan pelbagai perasaan. Terkadang kita rasa gembira, bahagia dan suka. Dan adakalanya juga kita rasa sedih, hiba, pilu dan duka. Namun, Manusia diberi akal untuk bereksperimentasi cara bagaimanakah yang sepatutnya kita guna untuk hidup bahagia di dunia.

Papaglamz juga ingin hidup sentiasa gembira dan bahagia. Keinginan untuk memiliki kebahagiaan di dalam kehidupan pastinya bermula dari dalam diri seseorang itu. Dengan adanya hati yang bahagia, nescaya seluruh kehidupanya pasti akan bahagia. Di dalam rumah tangga kebahagiaan itu bermula dari setiap hati penghuni rumah tangga itu sendiri yang pastinya suami dan isteri.
Okayyy.. Ni cmne plak? Terlampau berbaik sangka ni.
Pinjam dari ayeemayam.com
Ya....!! Untuk terus kekal bahagia kita perlu sentiasa bersangka baik dengan pasangan kita. Tiada sebarang sangsi di dalam hati. Jika pasangan tidak bersangka baik antara satu sama lain, nescaya ikatan perkahwinan yang di bina akan terlerai.

p/s : Jom wujudkan rasa baik sangka sesama suami dan isteri.


You may also like

13 ulasan:

  1. husnuzon... amalkan dalam diri.
    tapi dalam gambar tu.. terlebih bersangka baik plak dah. hahha. ke mcm mana? hehe

    BalasPadam
  2. ada ke orang yang masih bersangka baik kalau keadaan dah macam dalam gambar tu? hihihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. dalam hidup ni segalanya berkemungkinan

      Padam
  3. sebenarnya susah jugak nak bersangka baik dgn pasangan ni..semua benda yang dia buat rasa sangsi je, pernah alami keadaan macam ni -,-

    BalasPadam
    Balasan
    1. sangsi itu normal.. cuma kawalan perasaan itu penting.. jangan sampai sangsi itu terlalu menguasai hingga lenyap rasionaliti

      Padam
  4. sentiasalah bersangka baik tetapi biarlah bertempat...macam dalam gambar tu dah terlebih bersangka baik

    BalasPadam
    Balasan
    1. dalam hidup ini.. segalanya berkemungkinan

      Padam
  5. Berbaik sangka memang penting dalam hidup kita sehari-hari. Tapi kalau dah bukti menunjukkan sebaliknya,...tak payah nak baik sangka lagi lah :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. berbaik sangka adalah nama lain untuk bagi peluang.. beri peluang agar berubah.. dari buruk kepada baik.. hik hik hik

      Padam