19.12.14

Tinta Papaglamz |#| 2 Pilihan Penentu Masa Depan


Assalamualaikum

Salam pagi jumaat penuh keberkatan. Pagi-pagi lagi dah dapat kata-kata semangat dari mentor group Star Master, Kak Adaa. Kqk Adaa sharing pasal "Survival and Succeed". Terima kasih la Kak Adaa sebab setiap hari ada sahaja kata-kata semangat buat kami untuk kami berjaya dalam hidup dan mencapai impian yang kami cita-cita kan.


Servive or Succeed?

Percaya tak kalau Papaglamz cakap yang dalam hidup ni kita hanya diberi 2 pilihan. Samaada kita selesa dengan kehidupan sekarang atau kita mahu lebih maju kehadapan? Adakah kita sudah cukup dengan servival kehidupan yang kita ada? Gaji cukup untuk bayar pengasuh anak, bil-bil segala bagai. Adakah setiap bulan kita kita kita perlu survival demi melangsaikan segala yang perlu?

Ya.. Papaglamz setuju jika ada menyelar Papaglamz dengan mengatakan tu semuakan rezeki. Dah ketentuan die nak bagi rezeki kita macam mana. HALLLOOOOO......!!!! Kalau ko tak berusaha langsung nak berubah dok saje goyang kaki terus nak berserah bulat-bulat kat Tuhan, takde maknenye. Dalam quran sendiri ade dalil yang mengatakan Tidak akan berubah sesuatu kaum itu jika mereka tidak mengubahnya sendiri. Not sure surah ape. See.. So try la berubah. Insyallah. Bila dah berusaha baru la kita berserah padanya.

Itu untuk servival. Pilihan kedua pulak kita boleh pilih untuk berjaya. Kita ambil risiko untuk pergi lebij jauh. Kiya kejar impian kita. Luaskan kekayaan. Capai kejayaan. Cabar diri untuk keluar dari ZON SELESA. Semua ini pasti boleh sebab kita di lahirkan untuk menkadi seorang yang berjaya. Cuma apa yang perlu kita lakukan?

1. Luaskan visi. Buat target apecyang kita mahu. Bila ad target mesti kita akan fikirkan cara untuk capai target itu.

2. Didik pemikiran kita untuk capai impian.

3. Tingkatkan keyakinan diri.

4. Tarik cas-cas pisitif dari sekeliling kita agar kita sentiasa positif dalam perjalanan menuju impian.

5. Ambil peluang-peluang keemasan untuk menambah baik ekonomi kehidupan kita.

6. Rancang satiap perkara yang ingin dilakukan.

7. Lakukan lankah-lankah untuk maju setiap hari.

8. Percayakan diri sendiri.

9. JANGAN BERPUTUS ASA.

Lagi satu. Mencipta kejayaan itu bukanlah mudah. Tanpa usaha dan kerja keras yang berterusan memang tidak akan kemana. Sehebat mana pun motivasi yang ade dalam diri. Kalau kita tidak mulakan langkah dan terus berusaha memang tidak akan kemana. Dan harus diingat, tercapai atau tidak kejayaan impian itu, semua ketentuan Tuhan. Tapi kita harus BERUSAHA. NEVER GIVEUP.....!!!!!!!!!

p/s: Seronok la dapat join group Shaklee Star Master. Bukan setakat sembang business jer. Sembang-sembang kerohanian pon ade. Alhamdulilah Papaglamz di temukan dengan Mentor Papaglamz. Jumpe time blogwalking jer. Never see face to face. Semoga apa yang diceburi mendapat keberkatan Allah. Insyallah. Mentor Papaglamz, Kak Adaa dah buktikan. Tak mustahil kan? So, Papaglamz kena kuat berusaha lagi. Chayoookk...!!! Insyallah. Dengan business Shaklee ni ditambah dengan team member yang awesome insyallah masalah keewangan dan masalah kekangan masa anda bersama keluarga akan satle. Cuma kita kena gigih berusaha.

Ingin mengetahui lebih lanjut tentang business Shaklee ni? Jom rerajin beramah mesra dengan Papaglamz.

-sekian-



8 ulasan:

  1. Terima kasih kerana kongsikan sesuatu yang dapat memotivasikan diri zumal juga ^-^

    BalasPadam
  2. fuhhh.. baca entry ni, mentiba dapat aura positif!!! terima kasih papaglamz!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terbaekkk...!!!!! Sama2.. Bersama kita menuju kejayaan..

      Padam
  3. CN follow sini 150 dari segmen http://www.cekgunorazimah.com/2014/12/giveaway-2014-bersama-mystorymorycom.html

    BalasPadam
  4. Semoga Papaglamz berjaya dalam semua juga yg diceburi.. Insyallah kia berusaha je kan...

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com