21.1.15

"SAYA PERNAH DINASIHATKAN DOKTOR UNTUK BUANG RAHIM KALAU KEADAAN SAYA BERTERUSAN"

Assalamualaikum

Besar dan berat pengorbanan seorang wanita ni kan? Ade yang time period tu setiap bulan akan sakit. Cuba bayangkan dalam setahun tu 12 kali akan sakit2 dan macam-macam lagi la. Bila baca kisah salah seorang kawan Papaglamz ni, rasa nak menangis pun ade. Perasaan sayang pa wife betambah-tambah. Para suami, sayangilah isteri anda ok.
Saya mula berkenalan dengan vitamin-vitamin Shaklee ni pada Feb 2013 (diam xdiam dah2 tahun) jadi pengguna Shaklee

KenapaShaklee pilihan saya?
  • Periods aya tak pernah teratur (PCOS & Endometrial Hyperplasia).
  • Imunisasi badan saya lemah@kurang (asyik keluar masuk spital aja, Boss pun menyampah)
  • Saya malas makan buah-buahan.
Kalauuolls semua pernah baca post2 saya kat FB sure uolls tahu kan yang saya pernah under pre cancer treatment since 2010. First time saya buat D&C (late 2009)kat Pusat Rawatan Islam Az Zahra, doctor cakap 60% drpd sampel dinding rahims aya adalah bunga2 kanser yg aktif. Time tu baru umur 30 tahun…mmg I nangissepanjang perjalanan balik opis..boss suruh jumpa client pun I xnak..sbb mata Idah bengkak2..nangis punya pasal…hehhehe. Nak bagitau suami pun takut…macam2 Ifikirkan. Last2 I bagtau jugak after 3 days…

Then doctor refers I ke HUKM Specialist…so bermula la new episode dlm hidup saya. 1stdoctor bg I makan pil utk kimoterapi, setahun jugak I telan ubat tu.. Ada perubahan tp I xtahan. Rambut gugur,suka marah2.. Yang sedihnya x der nafsu langsung nak bersama suami. Dan suami selalu jd mangsa tempat saya lepas kan geram. Sampai dia cakap dekat doctor, x ada ubat lain ka yg boleh ganti… hehehe. Bg I semua x kena time tu..doktor cakap I ni ‘ZOMBIE HIDUP’…hahahha… Byak sangat ambik ubat.

Sepanjang treatment di HUKM since 2010 sampai Dec 2013, saya buat D&C 4kali.. Bayangkan.. Ada 1 tahun tu saya buat D&C sampai 2 kali. Penat.. Letih… Semua ada. Tapi untuk sihat I tabahkan jua… Kesian kan suami dan keluarga mertua sbb x der cucu lagi… Time tu I hanya motivate my self dengan 1 perkataanni aja…ALLAH SAYANG AKU.. SEBAB TU DIA UJI AKU... Itu yang menyebabkan saya terus berjuang walaupun doctor kata peluang terlampau tipis buat saya. Saya pernah dinasihatkan doctor untuk ambil anak angkat dan remove kan rahim kalau keadaan berterusan.. Lagi2 la I sedih.

Namun saya x bergantung pada ubat2 spital saja.. Saya mula membaca blog2 dan cara2 nk rawat penyakit saya ni. Then, Allah lorongkan hati saya untuk mencuba vitamin2Shaklee ni… Sebab apa? Sebab yang paling utama..ianya SEMULAJADI…Bebas daripada bahan kimia. Saya juga mintak 2nd opinion dan mula buat treatment bersama Dr Hamid Arsat pada March 2014. Selain drpd tu saya TETAP mengamalkan vitamin Shaklee (B-Complex, GLA,Omegaguard, Vitamin C & Vitalea) .. Mamang saya x tinggal sbb takut kena remove rahim punya pasal…hehehehe.

Syukur x pernah sekali saya pengsan sepanjang period lelama ni.. Yang paling lama 4 bulan…hahahaha.. Alhamdulillah saya anggap itu nikmat Allah berikan pada saya walaupun Dia uji saya dengan dugaan yang saya rasa mana2 isteri pun akan rasa very down sebab u x mampu nk menunaikan tanggungjawab u sebagai seorg isteri.Tapi Allah Maha Mengasihi, Dia anugerahkan suami yang tak pernah mengeluh dengan penyakit saya.. Tak pernah mengeluh walaupun semua kerja rumah dia yang buat….Hubby yang terima saya seadanya & hubby selalu cakap setiap penyakit Allah turunkan pasti ada penawarnya… Buma kita belum jumpa (ehh…sedih plak) hahahhaha.

Namun,Allah uji sekali lagi. Jan 2015 saya pengsan sebab period yang terlampau banyak… x pernah2 dalam tempoh 20 tahun (sejak umur 15) saya pengsan walaupun darah period banyak dan berketul2 keluar. Bukan sekali 3 kali saya pengsan.. Sampai terpaksa ambulan jemput la ke spital.. hihihi. Sepanjang 8 hari saya spital, Saya buat X-ray, abdomen CT Scan dan D&C sebab doctor nk tengok kalau2 simptom2 lama berulang kembali dan menganggu organ2 lain.

Alhamdulillahpada 14 Jan 2015 saya mendapat perkhabaran yang xpernah saya dan suamijangkakan…. Endometrium@uterus saya diklassifikasikan sebagai ‘endometriumpolyps with hormone  changes’. Dalam ertikata lain negative for malignancy or hyperplasia Just masalah hormoneaja… Syukur sangat2.

Denganizin Allah dan rahmatnya …saya semakin sihat dan sembuh.. Tambahan pulak skrg saya ambik Vivix sebagai tonik ajaib saya… Memang ajaib.

Semoga tahun ini menjanjikan permulaan yang baik dan penutup yang penuh bahagia dgn rahmat Allah buat saya dan suami. Insya Allah…amin…
__________________________________________

Kakak ni ade masalah Rahim. Siap nak kena buang lagi tu. Alhamdulillah setelah mengamalkan Vivix, rahimnya beransur-ansur normal. Kita doakan Kak Fawiza sihat dan gembira.

THANKS KAK FAWIZA FOR SHARING.. Semoga bermanfaat untuk 1001 wanita diluar sana.

Pengedar Shaklee Anda

Faizal (Papaglamz) 
0196141393
Supervisor to be (Feb 2015)
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA
COD: Kuantan

-sekian-

14 ulasan:

  1. berusaha selagi boleh tanpa putus asa...setiap yg terjadi ada hikmahnya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hidup jangan putus asa.. putus asa itu umpama hidup tak bernyawa

      Padam
    2. "putus asa itu umpama hidup tak bernyawa" sangat terkesan kat hati ayat ini -_-

      Padam
    3. jadi janganlah putus asa.. selagi hidup teruskan usaha

      Padam
  2. Semua benda kena ada usaha. Dengan doa dan keikhlasan dalam hati, confirm akan diberikan rewards.

    BalasPadam
    Balasan
    1. usaha dan terus usaha.. kalau gagal jangan putus asa.. Allah nak uji kita sebenarnya

      Padam
    2. sentiasa berfikiran positif jika diuji

      Padam
    3. ketabahan dan kesabaran.. elemen penting menghadapi ujian

      Padam
  3. usaha selagi terdaya ..insyaAllah akan ada ubatnya..vivic mmg best

    BalasPadam
    Balasan
    1. dugaan dari Allah.. redha, tawakal dan usaha.

      Padam
  4. moga pulih sepenuhnya..sedih pulak lepas bace >_<

    BalasPadam
    Balasan
    1. berat mata memandang.. berat lagi bahu yang memikul

      Padam
  5. walaupun dah dapatkan treatment dari doktor tapi still ikhtiar guna shaklee..shaklee terbaik =)

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com