4 Prinsip Perniagaan Shaklee yang Luar Biasa

/
21 Comments
Februari 16, 2015
 Assalamualaikum

Dengan kanaikan taraf hidup yang semakin tinggi pada masa kini memaksa kita untuk mencari alternative lain sebagai sumber rezeki. Cuba bayangkan, setiap bulan duit gaji yang kita ada, kita perlu agihkan untuk bayar instalment rumah, bil-bil yang berkaitan, kelangkapan rumah, pengasuh anak, minyak kereta, bulanan kereta dan banyak lagi la. Rasanya kalau gaji isi rumah RM 4000 sahaja cukup tak? Hurmm.. Pikir-pikirkan yer. Sebab perkara ni terjadi pada Papaglamz sendiri. Tiap-tiap bulan harus survive dalam apa jua keadaan sekalipun untuk meneruskan hidup. Bukan tak bersyukur, tetapi apa salahnya jika kita keluar dari zon separa selesa yang kita ada sekarang ni?
Dalam mencari alternative lain, Papaglamz dijodohkan dengan Shaklee ni. Shaklee member jaminan kepada usahawan-usahawanya untuk mewujudkan perniagaan dari rumah, menarik minat Papaglamz untuk mencuba. Lagipun, Isteri Papaglamz pengguna produk Shaklee ni. Namun bukan mudah untuk Berjaya. Sama je macam perniagaan lain. Perlu usaha yang besar untuk mencapai kejayaan yang besar. Namun, apa yang Papaglamz tertarik dengan business Shaklee ni ialah terdapat 4 kunci kejayaan dalam business ni. Antaranya:

Mewujudkan satu sistem yang boleh meniru dan mengajar orang lain
Salah satu faktor utama yang menakjubkan di dalam perniagaan bersama Shaklee adalah dengan mengikuti jejak langkah demi langkah sistem yang mendidik dalam membina perniagaan Shaklee dan kemudiannya membantu kita mengajar orang lain bagaimana untuk membina jenis perniagaan yang sama. Ia sememangnya mudah dan berulang-ulang. Ini adalah perkara yang paling penting boleh kita lakukan untuk berjaya dengan perniagaan Shaklee.

Beritahu Shaklee
Satu perkara yang Papaglamz boleh janji adalah, sebaik sahaja kita mula menggunakan produk Shaklee, kita perlu memberitahu orang lain tentang Shaklee. Mengapa? Oleh kerana kita bekerja berpasukan. Jika kita lihat dalam TV atau pergi ke tempat yang baik untuk makan, kita ingin memberitahu orang mengenainya. Kita perlu melakukan perkara sama dengan Shaklee. Apabila kita melihat Distributor lain bercerita betapa bagusnya produk Shaklee dan membuat kita berasa semangat untuk bercerita tentang produk ini juga, kita akan cuba melakukan perkara yang sama dan secara tidak langsung kita membina perniagaan kita sendiri.

Gunakan media sosial
Suka Instagram? Online Facebook sepanjang masa? Beritahu rakan-rakan kita mengenai syarikat kita dan produk hebat dari Shaklee. Jangan kita memaksa sepanjang masa, ceritakan secara bersahaja. Beritahu mereka kelebihan kesihatan yang terbaik dari kita (Shaklee) dengan melihat produk dan kejayaan besar  yang kita capai.

Terus belajar
Shaklee mempunyai koleksi menakjubkan dalam cara mendidik di mana kita boleh belajar bagaimana dan mengapa produk Shaklee terbaik. Ini penting untuk kita membina perniagaan kita sendiri. Ambil kesempatan daripada pendidikan ini. Juga banyakkan menghabiskan masa dengan orang yang memperkenalkan kita kepada Shaklee iaitu upline-upline dan belajar daripada mereka. Mereka dan ahli-ahli syarikat Shaklee menjadi sumber terbaik kita. Mereka mempunyai kepentingan dalam kejayaan kita. Jika mereka berjaya, mereka akan menggunakan pengetahuan mereka untuk kita berjaya pula.

Jika kita bersedia untuk bekerja 5-15 jam seminggu dalam membina perniagaan Shaklee, kita boleh membina perniagaan dari rumah yang menakjubkan yang memberi jaminan kewangan keluarga dan kebebasan diri. Tidak terikat dengan kerja pejabat yang membosankan. Ingat bahawa perkara paling penting yang boleh dilakukan untuk membina perniagaan Shaklee adalah luar biasa mewujudkan satu sistem yang berulang-ulang dan boleh mengajar orang lain Inilah yang betul-betul Papaglamz lakukan.


PERCAYALAH.....!!!!

IZINKAN PAPAGLAMZ MEMBANTU ANDA MENYELESAIKAN MASALAH KESIHATAN ANDA. WALAUPUN PAPAGLAMZ NI SEORANG LELAKI. JANGAN PANDANG KU SEBELAH MATA. Hehehehe.

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi Ibu, Bayi dan Keluarga
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:



You may also like

21 ulasan:

  1. betul tu.. mencari pendapatan sampingan xsalah

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang tak salah cari side income malah digalakkan sangat =)

      Padam
  2. terbaikkk....semoga murah rezeki :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. semoga lagi berjaya dan murah rezeki papaglamz =)

      Padam
  3. teruskan usaha..moga rezeki semakin melimpah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. orang yang berusaha pasti akan berjaya kan? =)

      Padam
  4. walau dah berjaya pun dalam perniagaan itu, kita harus tetap terus belajar =)

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. insyaAllah..kalau terus berusaha tak mustahil =)

      Padam
  6. payah nak jumpa lelaki yang berniaga produk kesihatan.

    good luck!

    http://www.rinaprettyhealthy.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyallah. Tq. Good luck jugakz...!!!

      Padam
    2. Skrg da tak payah nk jumpe.. mcm dato' alif, terlajak laris!

      Padam
    3. Skrg ni dah ramai lelaki jual produk kesihatan

      Padam