DANGER..!!!! TANDA-TANDA KEKURANGAN KALSIUM.

/
8 Comments
Februari 04, 2015
Assalamualaikum

Pertamanya alhamdulillah masih lagi sempat menulis entri malam ini. Okay, anda tahu ke setiap hari tubuh kita mendapat Kalsium yang mencukupi? Kalau yang tahu alhamdulillah. Bagi yang tidak tahu, tahukan anda bagaimana mengesan tanda-tanda kekurangan Kalsium dalam tubuh kita? Antaranya:
  • Insomnia - Kekurangan kalsium menyebabkan susah untuk tidur dan seterusnya tidak berjaya mendapatkan tidur yang berkualiti. Semasa tidur pula kita tak dapat masuk ke fasa tidur yang nyenyak. Tidur sangat penting untuk pemulihan tenaga dan tubuh. Jadi, bila tak cukup tidur akan menyebabkan kita susah bangun pagi ataupun bangun dalam keadaan masih letih dan tak bermaya!
  • Ketidakseimbangan emosi - Kekurangan kalsium menyebabkan kita lebih mudah panik, risau, Stress dan sebagainya. Jadi, kalsium sangat penting untuk membantu menenangkan diri.
  • Sistem imun yang lemah - Bila tubuh kekurangan kalsium menyebabkan sistem imun lemah dan seterusnya tubuh kurang berupaya untuk menentang jangkitan virus yang lain. Ini menjadi punca kepada pelbagai penyakit lain dan seterusnya mengganggu kehidupan.
  • Kelesuan - Kalsium bekerjasama dengan vitamin dan mineral untuk membantu tubuh dan minda cukup bertenaga untuk berfungsi secara optimum. Apabila kalsium kekurangan, boleh menyebabkan kelesuan sepanjang hari. Seterusnya mempengaruhi emosi dan pemikiran menyebabkan individu tersebut lebih suka menjauhkan diri daripada orang lain.
  • Kerosakan gigi dan tulang - Kekurangan kalsium yang runcing menyebabkan penyakit tulang rapuh iaitu osteoporosis Ini menyebabkan individu tersebut lebih mudah tercedera walaupun hanya terjatuh sedikit. Gigi juga akan menjadi rapuh dan mudah reput.
  • Selain itu, kekurangan kalsium juga boleh menyebabkan kitaran haid yang tidak teratur, anemia, kekejangan otot, kebas-kebas, kegagalan sistem saraf berhubung secara efektif dan sebagainya
Jadi, anda sudah tahu? Jika salah satu tenda ini ada pada anda. Jangan tunggu lagi. Cukupkan keperluan Kalsium harian tubuh anda. Banyak sumber-sumber Kalsium dari tumbuhan dan haiwan yang boleh kita ambil contohnya susu, kekacang dan macam-macam lagi. Namun, untuk memudahkan anda, ambil sahaja OSTEOMATRIX. Tablet yang bukan sekadar sumber Kalsium malah lebih dari itu. >>>Fungisi yang hebat seprti dalam entri di sini <<<

JANGAN LEPASKAN PELUANG UNTUK MENCUBA


p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi Ibu, Bayi dan Keluarga
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa untuk join contest kat bawah ni:



You may also like

8 ulasan:

  1. salams papaglamz

    menjenguk kesini:)

    BalasPadam
  2. kalau macam tu saya ni kekurangan kalsium lah, selalu insomnia

    BalasPadam
  3. Hmmm tanda2 tu ada pada saya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kena ambil ostematrix la ni.. bulan ni ade promo kan papaglamz...

      Padam
  4. contoh makanan mngandungi kalsium apa? hehe

    BalasPadam
  5. insomnia??err macam ade tnda2 ni..hurmm

    BalasPadam