3.2.15

OSTEOARTHRITIS PENYAKIT TULANG MERBAHAYA

Assalamualaikum

TAHUKAH ANDA?!

Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.

Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).

Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
1. Sakit pada sendi yang terlibat.
2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
4. Adanya pembesaran tulang sendi.

Kaedah 1 : Mengekalkan tulang rawan yang sihat

Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepad sendi dalam tiga(3) cara :
- menyokong keselesaan sendi
- memelihara tisu penyambung yang sihat
- meningkatkan kesan kusyen

Kaedah 2 : Mengurangkan inflamasi

Omega Guard Shaklee adalah omega3 yang  melambatkan degradasi tulang rawan. ia boleh mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi-sendi..jadi ia boleh membantu mengurangkan gejala-gejala dalam penyakit sendi. omega juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.

Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega3 bersama glukosamina dapat meningkatkankesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja.

Kaedah 3 : Mengekalkan sel tulang yang sihat

Ostematrix Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Magnesium pula diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi.

Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.

Jangan biarkan sakit sendi dan lutut ini menganggu pergerakan orang tersayang... kecil pelaburannya tapi besar manfaatnya. Jadikan hadiah setiap bulan untuk ibubapa kita.

Faizal (Papaglamz)
Penasihat nutrisi Ibu, Bayi dan Keluarga
0196141393 (www.papaglamz.com)
Supervisor (Feb 2015)

5 ulasan:

  1. Sayalah ni salah seorang yang ada sakit sendi tapi bila buat ujian, langsung takda masalah arthritis. Pelik juga. But then, tak pernah lagi cuba produk Shaklee.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Why not mommy cuba.. Klu nak, blh la mommy wassap sy. Kte blh story2. Kdang, sakit ni klu kita share hilang sakit tu.. Orang kata "KUASA MINDA" gitu.. Hehehe

      Padam
  2. memang bahaya kan kalau sakit tulang...

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com