OSTEOMATRIX BUKAN SEKADAR KALSIUM

/
3 Comments
Februari 04, 2015
Assalamualaikum

Dua tiga hari ni Papaglamz selalu sangat bercerita tentang tulangkan? Seronok. Ni semua fakta-fakta baru yang Papaglamz baru belajar. Sharing is caring kan? SO, Papaglamz nak sharing dengan pembaca semua tentang Osteomatix ni. Sememangnya ramai mengtahui osteomatrix ni adalah produk yang memberikan sumber Kalsium pada tubuh. Namun, ia bukan hanya sekadar Kalsium. Malah lebih dari itu.
“Osteomatrix membekalkan gabungan nutrien yang unik termasuk calcium,Vitamin D & K, magnesium dan lebih lagi untuk membina dan mengekalkan tulang yg kuat kerana anda memerlukan lebih dari kalsium untuk membina tulang yang kuat. Terbukti secara klinikal meningkatkan penyerapan kalsium".

Osteomatrix membekalkan:
  • 1,000 mg (100% DV) unsur calcium daripada bahan semulajadi dan mudah disera
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk meningkatkan penyerapan kalsium ke dalam tulang dan menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) of vitamin D untuk menggalakkan penyerapan calcium

Itulah bezanya Osteomatrix Shaklee..ia bukan sekadar kalsium…..... Bukan sekadar membantu membina tulang dan gigi yang kuat..Ttapi nutrisi di dalamnya juga membantu mengekalkan paras tekanan darah menjadi normal, membantu kontraksi muscle (otot dan transmisi saraf) dan mengurangkan simptom-simptom PMS seperti kembung, kejang, mody, irritability… Istimewanya,ia juga mengandungi magnesium. Tahukah anda pengambilan magnesium bersama dengan kalsium dapat membantu mencegah sembelit...
Pendek kata,kalau anda ni golongan yang tak minum susu, alah pada laktosa susu, mengandung atau sedang breastfeed, atau selalu mengalami sakit2 kaki, kram kaki (terutama ketika mengandung), sakit di bahagian tulang belakang, sejuk2 badan, rasa bisa di tapak kaki, kebas atau terasa seperti kaki dicucuk2 dengan jarum mahupun mereka yang sedang menjalani fisioterapi.... Cubalah Osteomatrix Shaklee ini….... InsyaAllah okay..


 Saya ingin berkongsi dengan semua..….tetapi ingatlah bahawa supplemen ini bukannya magik..kita tidak seharusnya bergantung sepenuhnya pada supplemen tapi perlu di ambil sebagai makanan tambahan dan perlu konsisten...selebihnya berdoa dan bertawakal...

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi Ibu, Bayi dan Keluarga
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa untuk join contest kat bawah ni:



You may also like

3 ulasan:

  1. kalau masalah tulang rapuh biasanya orang yang dah berusia je hidap..yang muda ada juga ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. aah la..baru nak tanye.. yg muda pon ade masalah jugak ke

      Padam
    2. kan? mana tau kot2 muda2 dah ada tulang rapuh

      Padam