12.3.15

4 TIPS MENJAGA GUSI DAN GIGI BERSAMA SHAKLEE

Assalamualaikum

Dalam entri kali ni Papaglamz nak sharing beberapa tips menjaga gusi dan gigi anda agar sihat dan kuat. Sebenarnya terdapat beberapa amalan yang boleh membantu mengekalkan kesihatan gusi:

  • Minum air kosong(lebih baik suam) yang secukupnya. Pengambilan air secukupnya selepas makan terutamanya membantu pembersihan mulut, gigi dan gusi daripada bakteria.
  • Katakan tidak kepada rokok. Merokok hanya akan membuatkan gigi anda menjadi kekuningan kesan  daripada nikotin, gusi terkena jangkitan dan mulut anda berbau busuk, serta meninggalkan kekotoran pada gigi dan lidah. Nampak macam pengotor pun yer.
  • Cuba elakkan makan makanan yang terlalu panas atau terlalu sejuk. Makanan yang terlalu panas dan terlalu sejuk boleh merosakkan kesihatan gigi dan gusi anda. Jika anda sedang bermasalah dengan gusi dan gigi, makan makanan yang suam dan sedikit hangat lebih baik.
  • Pengambilan makanan yang mempunyai kandungan Vitamin C dan Kalsium yang tinggi juga dapat membantu anda menjaga gusi dan gigi anda agar sihat.

SHAKLEE BOLEH KE MERAWAT GUSI YANG BERMASALAH NI?


Sudah semestinya. secara amnya kekurangan Vitamin C dan Kalsium boleh membawa kepada radang dan pendarahan gusi. Maka dengan pengambilan beberapa Vitamin yang mengandungi nutrient-nutriet tersebut insyallah masalah gusi berdarah anda akan selesai.
gusi_berdarah
Set penjagaan gigi dan gusi terdiri dari pada Sustained Release Vitamin C dan Osteomatrix. Set ini berupaya dengan jayanya menjaga kesihatan gigi anda dengan mengelakkan gigi anda rapuh menjadi rongak serta menghalang daripada gusi anda berdarah.

Sustained Released Vitamin C - Berfungsi meningkatkan lagi sistem pertahanan badan bagi melawan jangkitan bakteria yang terdapat di gusi yang menyebabkan gusi berdarah serta keradangan gusi.

Osteomatrix - Osteomatrix adalah tablet Kalsium yang terbaik keluaran Shklee. Kalsium diperlukan untuk menjaga kepadatan gigi. Waktu hamil terutamanya adalah paling mudah bagi gigi mereput dan lebih banyak kalsium diperlukan.

Berikut Papaglamz kongsikan testimoni pengguna yang berjaya setelah menggunakan set penjagaan gigi dan gusi ini.

Gusi_berdarah

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi Ibu, Bayi dan Keluarga
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:


1 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com