AWET MUDA DENGAN ESP | ISTERI DI SANGKA ADIK SENDIRI

AWET MUDA DENGAN ESP | ISTERI DI SANGKA ADIK SENDIRI

Hubungan Intim Suami Isteri


Assalamualaikum

Jom baca kisah cinta ESP. Kali ni cerita dari Papaglamz sendiri. Enjoy...!!!
Ok la. Rata-rata bila cerita pasal ESP ni mesti relate dengan ibu menyusu la, ibu berpantang la, untuk menguatkan rahim la dan macam-macam lagi yg majoritinya gugurlz punya. Lelaki tak de ke? By the way, lelaki pun boleh minum ESP ni. Lagi banyak khasiatnya. Tak mungkin la bila minum ESP ni ade terasa nak berkasut tumit ke, nak ber shawl ke. Hahaha. Saya sendiri pecinta ESP. Mulanya bukan saya yang minum. Saya cari ESP ni untuk wife saya yang sedang berpantang. Alhamdulillah dengan mengamalkan ESP sesi berpantang wife saya berjalan baik. Di tambah breast feeding pun ok sampai sekarang anak dah 9 bulan. 

Dan sekarang saya pula yang tumpang sekaki dengan wife minum ESP. Jeles tengok ke'gojesan' beliau dan jeles bile pegi mana-mana orang asyik cakap yang wife tu adik saya. =_= #SentapHatiMakNak...!!!!

Baru-baru ni je saya start minum ESP ni. Memang terasa perubahannya. Kekal bertenaga sampai ke tengahari kalau saya ambil 2 sudu waktu serapan. Jimat... Cepat... Mudah... Berkesan... So, tiap pagi la akan jadikan menu utama ESP ni sebab mudah nak buat. Duduk berjauhan dengan wife ni sape la nak tolong wat kan sarapan kan? Mak Cik warung kat depan rumah la yang tolong. Dah lama tak beli sarapan dengan Mak Cik tu dek hari-hari ber'ESP ni. Hahaha.

Terima Kasih ESP. Muahh ciket. 

Wanita di sebelah ni la yang orang kata macam adik saya. =_=

Saya adalah PENASIHAT NUTRISI bagi kaum LELAKI.
Jika anda mempunyai sebarang keraguan yang ingin anda kongsikan bersama saya wassap or email saya

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Muhamad Faizal @ Papaglamz
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-
#BloggerTalk | Ciri-ciri Pasangan Idaman

#BloggerTalk | Ciri-ciri Pasangan Idaman

Wanita Dambaan Syurga


Assalamualaikum

Kembali kita dalam segmen #BloggerTalk dari Sahabat Blogger. Salam sahabat buat semua blogger, pembaca, blogwalker dan sesiapa sahaja yang rajin dan sudi singgah di Papaglamz.com yang tak seberapa ni. Ok untuk minggu lepas topik yang di ketengahkan dalam segmen ni ialah ciri-ciri pasangan idaman. Papaglamz baru nak mula menulis entri tentang tajuk yang diberi. Sebenarnya dah agak lewat. Nak kena ketuk ketampi nih. Hehehe.

Baiklah, bila bercakap tentang pasangan idaman ni tentu sahaja kita sebagai manusia inginkan pasangan yang sempurna kan? Tapi ingat lah manusia ini tidak ada yang sempurna. Allah SWT sahaja yang maha sempurna. Diri kita sendiri tidak lah sempurna. Adalah lebih elok jika di katakan pasangan kita itu pelengkap kekurangan kita. Dan kita pula pelengkap bagi kekurangan dia. Haaa ni la ciri-ciri pasangan idaman Papaglamz. Saling melengkapi. Yela, bukankah perkahwinan itu adalah pelengkap sebahagian dari iman kita? Jika kita berkahwin, maka lengkaplah iman di dalam hati. Insyallah.

Pada Papaglamz itu lah satu-satunya ciri yang Papaglamz idam-idamkan. Melengkapi kekurangan yang ada pada diri Papaglamz. Sekiranya ciri-ciri itu ada, maka bersyukur pada Allah tidak terhingga. 
Hubungan_Intim_Sex_Suami_Isteri
Perasan tak dalam dunia ini, semua Allah ciptakan berpasangan. Malam ada siangnya, cas positif ade cas negatifnya, lelaki mesti berpasangan dengan perempuan. Tak tau sekiranya ade yang berpasangan sesama jenis. Nauzubillah.. Jadinya, isteri itu pelengkap bagi suami. Sebagai insan yang serba kekurangan, tiada sebarang kesempurnaan yang berhak kita miliki. Sebab itu setiap pasangan haruslah saling melengkapi. Isteri pelengkap kekurangan suami dan begitu lah sebaliknya. 

Bagi Papaglamz, peranan isteri dalam sebuah rumah tangga amat besar sekali. Ok cuba bayangkan bermula seawal pagi lagi, isteri sudah sebok bersilat di dapur, kejutkan suami dan anak-anak. Bagi yang bekerja, balik dari kerja nak menguruskan rumah lagi. Fuhhh.. Maaf Papaglamz cakap awal-awal tak terlarat nak buat semua itu. Tapi, itulah kehebatan seorang wanita. Itulah kelebihan yang mampu mengisi kekurangan dalam diri Papaglamz. Hehehe

Ya, Papaglamz akui, hidup berumah tangga begitu indah ala-ala di dalam syurga gitu. Tapi, harus diingat, pasang surut alam rumah tangga itu pasti. Apa yang harus dilakukan saling memahami dan bertolak ansur demi mencari jalan keluar untuk menuju kebahagiaan rumah tangga itu. Insyallah jika saling bermuafakat, keindahan di dalam rumah tangga akan tercapai.

Nah itulah dia ciri pasangan idaman Papaglamz. MELENGKAPI kekurangan diri Papaglamz. Harapnya, Papaglamz juga dapat menyempurnakan kekurangan yang ada di dalam diri isteri Papaglamz. Insyallah. Ternyata hidup Papaglamz zaman bujang dan sekarang ni banyak perbezaannya. Isteri Papaglamz begitu banyak menyokong Papaglamz dalam setiap hal. Lebih-lebih lagi dunia blogging Papaglamz. Mana yang yang tak elok dia akan menasihati untuk jadi lebih elok. Alhamdulillah kurniaan Allah begitu hebat. 

Terima kasih buat isteri Papaglamz Halimatu Sa'adiah (Ibu Dhia). 

<3 <3 <3 <3 until janah okayyy.

With Love
Papaglamz

-sekian-
PAPAGLAMZ PENGEDAR SAH SHAKLEE DI KUANTAN, BESERAH, GAMBANG, GEBENG, BALOK

PAPAGLAMZ PENGEDAR SAH SHAKLEE DI KUANTAN, BESERAH, GAMBANG, GEBENG, BALOK

Pengedar Shaklee Kuantan, Beserah, Gambang, Gebeng, Balok

Assalamualaikum

Ok kali ni Papaglamz nak re-branding semula title. Hahaha. Jadi sesiapa yang ingin mencari pengedar sah produk shaklee di kawasan sekitar KuantanBeserahGambangGebeng dan Balok boleh beramah mesra dan wassap 0196141393 dengan Papaglamz yer. Papaglamz boleh consult tentang tip-tip kesihatan percuma dan penerangan produk shaklee untuk anda. Tak kira wanita, anak dara, ibu, anda yang hamil, hendak berpantangmenyusukan anak dan lelaki-lelaki yang mempunyai masalah kesihatan dan sebagainya la. Insyallah Papaglamz akan membantu. 
Sedikit sebanyak tentang Papaglamz

Nama sebenar : Muhammad Faizal Bin Mohd Musa @ Musa
Alamat : Taman Dato' Rashid, Jalan Bypass Kuantan
No. Tel. : 0196141393
Emai : faizalmusa88@gmail.com
Blog adress : www.papaglamz.com
Facebook profil : Muhammad Faizal
Facebook Fanpage : Papaglamz

Jangan lupa yer contact-contact Papaglamz. Iolss tunggguuuuu. 

Sedikit sebanyak info tentang Shaklee

Produk Shaklee ni sudahpun berada di pasran lebih dari 50 tahun dan pernah dinobatkan sebagai MLM TERBAIK MALAYSIA 2015. Rangkian produknya meliputi penjagaan kesihatan dan juga kecantikan yang menyeluruh dari hujung rambut hingga hujung kaki. Antara produk-produk pilihan yang dikeluarkan Shaklee termasukalh Alfalfa ComplexB-ComplexEnergizing Soy ProteinGLA ComplexOstematrixSustained Released Vitamin CVita-Lea Iron FormulaVitamin EVivixWater Pitcher dan ade beberapa lagi yang Papaglamz tak listkan lagi. 
Untuk pengatahuan semua, produk Shaklee ni sememangnya sangat berkesan. Sesuai dengan motonya iaitu Always Works. Keberksananya terbukti depan mata Papaglamz sendiri. Jadi tak perlu la nak reka-rea cerita kan? Cuba baca entri Kerana Sayang Ku Turutka Jua nanti korang akan dapat jawapanya. Heheh

Selain kebreksanannya, produk Shaklee ni adalah produk yang selamat digunakan oleh pengamalya. Ia sangat bertepatan dengan motonya yang kedua iaitu Always Safe. Dengan produk yang bersumberkan alam semula jadi, tentunya produk Shaklee bebas daripada bahan-bahan kimia sintetik yang merbahaya. Hal ini terbukti dengan beribu ujian klinikan yang telah di jalankan oleh kumpulan Pembangunan dan Penyelidikan Shaklee sendiri.

Seterusnya produk Shaklee ni sangat mesra alam tau. Ia juga sesuai dengan motonya yang ketiga iaitu Always Green. For your info, Shaklee adalah syarikat pertama yang mengeluarkan produk produk pencuci yang mudah terbiodegradasi serta tidak bertiksid. Selain itu, kebanyakan segala ujian klinikan yang di lakukan di dalam makmal Shaklee tidak menggunakan haiwan sebagai objek kajian.
p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Muhamad Faizal @ Papaglamz
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:

1. Sperma
2. Kanser
9 Pekerjaan Popular di Malaysia Pada Masa Kini

9 Pekerjaan Popular di Malaysia Pada Masa Kini

Mencari Kerja Di Malaysia


Assalamualaikum

Salam sahabat buat pembaca Papaglamz.com semua. Papaglamz harap semua sihat walafiat. Insyallah. Tentunya pembaca Papaglamz.com ade yang masih belajar kan? Papaglamz doakan semoga proses pembelajaran yang anda sedang lalui dapat dimanfaatkan sepenuhnya. Timba sebanyak pengalaman yang boleh tau adik-adik semua.
Job_Seekers

Diam-diam dah masuk 3 tahun Papaglamz meninggalkan alam universiti. Dan dah 3 tahun jugakla Papaglamz sudah memasuki alam pekerjaan. Alam universiti dan alam pekerjaan adalah dua situasi yang sangat berbeza. Seriously, kalau diikutkan semasa belajar Papaglamz rasa sangat seronok. Inilah masa untuk kita menerokai pengalaman-pengalaman yang berharga untuk kita masa hadapan.

Bagi adik-adik yang baru sahaja mengambil keputusan SPM, Papaglamz ucapkan tahniah dengan keputusan yang engkorang dapat tu. Sikit ke banyak ke A engkorang, itulah rezeki atas usaha yang telah engkrang lakukan. Terima je la ye. Haa jangan lupa buat pemilihan yang betul dan terbaik untuk melanjutkan pelajaran. Kerana inilah titik permulaan langkah bagi menentukan bidang pekerjaan apa yang bakal engkorang ceburi kelak.

Baiklah, Papaglamz kongsikan sedikit 9 bidang pekerjaan yang paling popular dan dikehendaki pada masa kini di Malaysia. Harapnya dapat membantu adik-adik dalam merangka cita-cita masa hadapan insyallah.
  • Jualan dan pemasaran
    • Juru pemasaran.
    • Akauntan
    • Agen insurans kereta.
    • Perbankan. 
    • Wakil jualan produk.
    • Perunding pengiklanan.
    • Tele pemasaran)
  • Kejuruteraan dan Teknikal
    • Juruteknik mekanikal.
    • Kejuruteraan.
    • Juru elektrik.
    • Rekaan industri.
    • Juru teknikal.
    • Juru teknik komputer.
    • Program komputer.
    • Lain-lain
  • Katering dan Hospitality
    • Pengurusan hotel, restoren, katering.
    • Chef.
    • Seni kulinari.
    • Penyambut tetamu.
    • Pemandu pelancongan.
    • Juruterbang, flight attendant.
    • Stewardess.
    • Waiter.
    • Agen pelancongan.
    • Receptionist hotel.
    • Bellboy hotel.
    • Chef de partie.
    • Perkhidmatan pelanggan.
    • Public relation hotel.
    • Pengemasan bilik
  • Keewangan dan Akaun
    • Akauntan.
    • Pegawai bank.
    • Insurans.
    • Kerani.
    • Cukai.
    • Pegawai audit.
    • Pegawai taksir 
  • Perkeranian dan Pentadbiran
    • Kerani.
    • Pembantu pengurus pentadbiran.
    • Setiausaha.
    • Pembantu peribadi. 
    • Pegawai sumber manusia.
  • Pengurusan
    • Pengurus perniagaan.
    • Pembantu pengurus hotel / restoren.
    • Pengurusan sumber manusia.
    • Pengurusan majlis.
    • Pengurusan banquet.
    • Pengurusan persidangan
  • Seni
    • Pereka grafik.
    • Seni visual.
    • Perfileman.
    • Pereka landskap.
    • Penyunting, video, animasi, pengiklanan.
    • Pereka fesyen.
    • Pendandan rambut dan kosmetik
  • Perubatan
    • Jururawat.
    • Doktor.
    • Pergigian.
    • Pembedahan.
    • Pengurusan.
    • Fisioterapi
  • Pendidikan
    • Guru
    • Pensyarah
Sumber : Job Malaysia

-sekian-



ExchangeFeedGroup | BLOG AKU PENGHIBUR PEMENANG LIFESTYLE BLOG UNTUK KALI KE-DUA DI MSMW 2015

ExchangeFeedGroup | BLOG AKU PENGHIBUR PEMENANG LIFESTYLE BLOG UNTUK KALI KE-DUA DI MSMW 2015

MSMW 2015, LIFESTYLE, BEST BLOG


Assalamualaikum

Tahniah buat pemilik blog AKU PENGHIBUR iaitu Acik kerana dah dua kali dinobatkan sebagai BEST LIFESTYLE BLOG. Dua kali tu. Bukan sesuatu yang mudah untuk mengekalkan sesuatu yang telah kita miliki kan? Jadi, tepuk tangan meriah buat acik. Hehehe. 
best lifestyle blog
Sebenarnya Papaglamz baru sahaja mengenali dengan lebih rapat pemilik blog Aku Penghibur ni. Sebelum ni hanya sekadar membaca blog tanpa bersembang dengan lebih rapat. Memandangkan Acik dah join group Exchange Feed Group bersama-sama dengan Papaglamz, boleh la kami saling bertukar-tukar idea dan nasihat. Ternyata Acik sangat tidak kedekut ilmu. Ada sahaja idea-idea yang dikongsikan untuk kami-kami yang baru di dalam dunia blog ni. Terima Kasih Papaglamz ucapkan.

Untuk pengatahuan semua nama sebenar Pemilik Blog Aku Penghibur ni ialah  Mohd Izahar bin Sabtu. Orang johor yer macam Papaglamz. Tentang keluarga apa yang Papaglamz tahu beliau mempunyai enam orang adik beradik dan beliau anak yang ke empat. Beliau Baru sahaja menamatkan Pelajaran dalam bidang sarjana komunikasi major dalam penyiaran UiTM. Begiutlah sedikit sebanyak tentang acik yang Papaglamz tahu.

Tentang MSMW 2015

Tahu tak apa itu MSMW? Sebenarnya Papaglamz baru-baru je tahu. MSMW ni ialah singkatan bagi Malaysia Sosial Media Week 2015. Program in bertujuan untuk mengiktiraf para penggiat blog yang telah bertungkus lumus dalam menyalurkan maklumat di alam maya melalu penulisan blog. Pengiktirafan diberi kepada blog-blog yang diundi serta dinilai antara yang terbaik dikalangan blogger yang ada di Malaysia. 
Sebenarnya, selain Best Lifestyle blogger terdapat lagi 9 kategori yang di pertandingkan. Papaglamz kongsikan pemenang bagi setiap kategori di bawah ni yer:

Best Foodie Blog : www.squallcuisine.com
Best News Blog :  cgkaunseling.blogspot.com
Best Gadget and Technology Blog : www.ohsem.me
Best Gossip and Entertainment Blog : www.spinorbinmusic.com
Best Lifestyle Blog : www.akupenghibur.com
Best Comics Blog : tiada pemenang
Best Photography Blog : tarmizishukri.com
Best Shopping Blog : www.telekung.com.my
Best Sports Blog :  www.motorsportroom.my
Best Travel Blog :  timetravelafif.blogspot.com

Tahniah buat semua pemenang dan tahniha buat Acik. Semoga Blog Aku Penghibur akan terus mendapat pencapaian terbaik dan boleh memberi inspirasi dan semangat buat blogger-blogger baru macam Papaglamz ni untuk menigkatkan pencapian blog masing-masing. Insyallah.

With Love
Papaglamz

-sekian-
Bertemu Zara Aqeela Penulis Novel JANGAN BERHENTI MENCINTAI AKU

Bertemu Zara Aqeela Penulis Novel JANGAN BERHENTI MENCINTAI AKU

Novel Writer, Tanjung Lumpur


Assalamualaikum

Salam sayang Papaglamz ucapkan buat semua. Malam-malam ni secara tidak sengaja Papaglamz ter"ON" laptop nak update satu entri. Entah kenapa la tiba-tiba bersemangat. Ok lah, Papaglamz ingin bercerita yang Papaglamz bertemu dengan penulis novel Jangan Berhenti Mencintai Aku. Zara Aqeela itullah nama pena bagi penulis novel sulung ini. Nama sebenarnya Akma Binti Che Omar atau panggilan Kak Akma merupakan salah seorang ahli group di dalam SAHABAT BLOGGER (SB). Sangat excited sebab berkesempatan berjumpa Kak Akma di Kuantan ni. 

Mesti ramai yang tertanya-tanya siapa Zara Aqeela ni kan?


Nama sebenarnya macam yang Papaglamz sebut tadi tu lah. Kak Akma ni berasal dari Banting, Selangor. Orang jawa tau. Merupakan seorang blogger. Papaglamz selalu juga mengikuti blog Kak Akma. Blog yang paling best Zara Aqeela. Dalam blog ni la Kak Akma akan berkongsi sedikit sebanyak tentang penulisan novel yang beliau karang. Selain blog Zara Aqeela, Kak Akma ada jugak blog It's Me yang mana kebanyakan dalam blog ni Kak Akma berkongsi tentang kehidupan seharianya sebagai tenaga pengajar, isteri, penulis dan macam-macam lagi la. Korang kena tengok sendiri blog Kak Akma ni.

Tentang Jangan Berhenti Menyintai Aku


Untuk pengatahuan semua, novel Jangan Berhenti Menyintai Aku ni merupakan novel sulung yang ditulis oleh Kak Akma. Jom Papaglamz konsikan sinopsis novel ini.
Alam kampus menemukan Ameena dan Andy hingga memutikkan rasa cinta di antara mereka berdua. Namun begitu, hubungan mereka ini tidak dapat diteruskan atas alasan perbezaan fahaman agama. Tetapi, mereka tetap berkawan seperti biasa hinggalah hari terakhir pengajian mereka. Perpisahan itu sebenarnya terlalu sakit buat Ameena namun, dia hanya berkongsi dengan kakaknya… Eemani.
Berganjak ke alam dewasa… Ameena dipertemukan dengan Rauf, seorang doktor pakar yang bertugas di salah sebuah hospital yang terletak di Singapura. Sekali lagi cinta berputik di hati Ameena dan Rauf juga punya rentak yang sama dengan hati Ameena. Namun, disebabkan salah faham mereka menyangkakan hubungan itu terpaksa dilupakan. Rupa-rupanya kedua-dua orang tua mereka memang sudah merancang sedari awal untuk menyatukan mereka berdua. Terubat sedikit kesakitan yang dilalui oleh Ameena selepas terpisah dengan Andy. Nyata, Ameena bahagia dengan kehidupan baharunya itu. Tetapi, kekecewaan itu terubat hanya seketika bila dugaan pertama hadir tatkala anak dalam kandungannya tidak dapat diselamatkan dalam satu kemalangan jalan raya. Kesakitan dan tekanan bertambah bila suami yang dicintai mengikut jejak anak mereka enam bulan selepas itu. 
Ameena kembali ke Kuala Lumpur untuk bersama keluarganya semula. Menjalani kehidupan dengan kehilangan yang dipisahkan oleh sebuah kematian bukanlah sesuatu yang mudah. Apatah lagi arwah Rauf berjaya membuka pintu hatinya setelah berpisah dengan Andy. Rauf juga merupakan orang yang memahami keadaannya yang sedang menderita sakit.
Fasa baru dalam hidup Ameena setelah bergelar balu dalam usia dua puluh sembilan tahun di Mahawangsa bukanlah sesuatu yang mudah. Namun, dia cekalkan hatinya dan kuatkan semangat dirinya. Shahir yang sama-sama bertugas dengan Ameena di Mahawangsa sentiasa cuba mendekati Ameena. Ameena tidak dapat menerima kehadiran Shahir kerana kenangan bersama Rauf dan Andy sentiasa menghantuinya.
Mujurlah ada Ameen, anak bongsu dalam keluarga Ameena. Pada Ameenlah Ameena mengadu segala yang terbuku dalam dadanya. Tanpa ketahuan mereka bertiga, rupa-rupanya Ameen merupakan sahabat baik Andy. Sehinggalah satu rancangan pertemuan yang tidak dijangka terjadi di antara mereka.
Pertemuan kali kedua yang penuh dengan kekeliruan telah mengikat perasaan Ameera dan Andy yang mekar lebih sepuluh tahun lalu. Percintaan kali kedua itu juga tidak semudah yang disangka bila Ameena masih fobia dengan perpisahan mereka kali yang pertama dan dia masih belum mampu melupakan arwah suaminya dahulu.
Ameena diuji lagi bila kedua-dua ibu bapanya menemui Ilahi ketika mengerjakan umrah. Ketika itulah kasih sayang Andy teruji dengan sikap Ameena.
Selepas pemergian Dato’ Irfan yang merupakan CEO Mahawangsa, Andy dan Ameena diamanahkan oleh Eeman (abang sulung Ameena) untuk menerajui Mahawangsa kerana Eeman menetap di luar negara dan punya perniagaannya sendiri. Begitu berat untuk Andy menerima pelawaan besar tersebut memandangkan Andy juga merupakan orang besar dalam M-Auto.
Bagaimanakah Andy memutuskan jalan hidupnya bersama Ameena? Cinta yang pada mulanya terlerai di tengah jalan… bisakah bertaut kembali? Ameena… apakah dia dapat berjuang menentang penyakitnya? Dapatkah dia melupakan arwah suaminya daripada terus membelenggu kenangannya?
“Biarkan kenangan itu terus mengubat rindu….”
Sumber : Kaki Novel 

Zara Aqeela bakal menemui anda di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur (PBAKL) 2015


Ok pastinya semua tahu tentang pesta buku yang berlangsung di PWTC sekarang ni kan? Nak tau tak Kak Akma bakal menemui anda di PWTC. Bagi yang nak berjumpa face by face dengan penulis novel Jangan Berhenti Menyintai Aku boleh la menemui beliau di PWTC 1 Mei 2015 nanti. Tentunya macam-macam benda Akak ni nak share dengan engkorang. Papaglamz dah jumpa Akak yang comel dan peramah ni. Gerenti best. Hehe
Walau apapun, buat Kak Akma terima kasih sudi berjumpa dengan Papaglamz tempoh. Siap dengan family-family akak lagi Papaglamz jumpe. Memang best gile. Hahaha. Lelagi bila jumpa mak dan ayah Kak Akma, rindu Mak dan Ayah Papaglamz kat kampung. Sob Sob. Saya doakan akak akan terus suksess dalam duni panulisan. Hasilakn lebih banyak karya-karya yang bisa menyentuh hati setiap pembaca untuk berubah dari baik kepada yang lebih baik. Insyallah.

With love
Papaglamz

-sekian-
Keputusan Rasmi Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2015

Keputusan Rasmi Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2015

Majlis Tilawah Al-quran Peringkat Kebangsaan 2015


Assalamualaikum

Alhamudlillah  berakhir sudah Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan bagi tahun 2015. Pertandingan yang menyaksikanqri dan qariah dari seleruh negara berentap bagi mewakili Malaysia dam Majlis Tilawah Al-quran Peringkat Antarabangsa kelak.
Keputusan Rasmi Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2015

Ok, Papaglamz kongsikan keputusan rasmi Majlis Tilawah Al-Quran Peringkat Kebangsaan 2015

Qari

Johan: Kelantan
Naib Johan: Selangor
Tempat KetigaMelaka

Qariah

Johan: Pahang
Naib Johan: Sarawak
Tempat Ketiga: Selangor

Tahniah Papaglamz ucapkan pada kesemua pemenang dan syabas pada semua peserta yang menyertai pertandingan ini.

-sekian-
GASTRIK DAN PENYEMBUHANNYA DENGAN ENERGIZING SOY PRTOEIN (ESP)

GASTRIK DAN PENYEMBUHANNYA DENGAN ENERGIZING SOY PRTOEIN (ESP)

Penggunaan Energizing Soy Protein (ESP) dari Shaklee Dalam Penyembuhan Gastrik 


Assalamualakum

Gastrik adalah satu symptom yang dialami seseorang akibat daripada tindakan asid di dalam perut kita. biasanya gastrik ini terjadi disebabkan tindak balas kimia daripada makanan, ubat dan jangkitan bakteria yang boleh menyebabkan permukaan perut kita membengkak. gastrik yang menyerang dalam jangka masa yang singkat dipanggil Gastrik Akut manakala gastrik yang menyerang secara kerap dan berpanjangan sehingga beberapa tahun dipanggil Gastrik Kronik

Penyembuhan Penyakit Gastrik

Ramai yang bertanya, adakah gastrik ini boleh sembuh? Secara saintifiknya, pesakit yang menghidapi penyakit ini boleh sembuh disebabkan sifat semula jadi membran perut yang mampu membina semula lapisan perut dengan rawatan tertentu dan pengambilan ubatan.

Bagaimana ESP membantu dalam penyembuhan gastrik?

Penyembuhan, Gastric, Gastrik, Dengan, ESP
ESP ialah makanan protein lengkap yang menjadi sumber 9 jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh kita. badan kita tidak berupaya menghasilkan asid amino perlu padahal kita sangat-sangat memerlukanya. Oleh itu, kita perlu mengambil pemakanan yang mengandungi asid amino perlu ini. Salah satunya ESP.

Protein terlibat secara aktif di dalam setiap proses metabolism dalam badan kita selain ia merupakan sumbaer asas dalam kehidupan. Kekurangan protein atau asid amino menyebabkan badan kita kekurangan tenaga, oto-otot menjadi lemah kerana tidak dapat dibina secara sempurna dan sebagainya. Protein juga terlibat dalam pembentukan membrane-membrane dalam perut bagi mengelakkan tindak balas Hydrochloric Acid pada dinding perut yang boleh menyebabkan gastrik

Maka dengan pengambilan protein lengkap seperti ESP, ia dapat membantu perut kita membina menbrane-memrane perut agar tindakbalas Hydrochloric Acid pada dinding perut dapat dielakkan lantas gastrik pun hilang. Insyallah.

Saya adalah PENASIHAT NUTRISI bagi kaum LELAKI.
Jika anda mempunyai sebarang keraguan yang ingin anda kongsikan bersama saya wassap or email saya

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Muhamad Faizal @ Papaglamz
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:

1. Sperma
2. Kanser
Bekam Khalifah Menyambung Warisan Sunnah Rasulullah SAW

Bekam Khalifah Menyambung Warisan Sunnah Rasulullah SAW

Bekam Khalifah, Pusat Bekam di Temerloh


Assalamualaikum

Salam hormat buat semua pembaca Papaglamz.com yang Papaglamz sayangi. Dalam entri kali ini Papaglamz ingin berkongsi sedikit cerita tentang rawatan bekam. Alhamdulillah Papaglamz berpeluang untuk merasai sendiri kaedah rawatan bekam di Pusat Rawatan Bekam Khalifah yang terletak di bandar Temerloh, Pahang. Pembcaca semua pernah berbekam? Berbekam ni sunnah tau. Dan ianya memberi banyak faedah kepada si pengamalnya. 


Apakah Itu Bekam?

Serba sedikit tentang berbekam yang Papaglamz boleh kongsikan. Bekam ini adalah satu subjek di dalam perubatan alternatif. Matlamat utama berbekam ialah mengeluarkan angin, darah, toksik, darah beku atau kotoran secara sedutan menggunakan alat seperti gelas, ataupun buluh. Berbekam ini merupakan amalan sunnah dan ia adalah terapi perawatan yang mampu menyembuhkan pelbagai penyakit yang disyorkan oleh Nabi Muhammad SAW dan direstui amalanya oleh Allah SWT.


Apakah kelebihan dan manfaat Bekam?

Sebenarnya, banyak manfaat yang kita perolehi dengan berbekam. Manfaat ini Papaglamz dapat rasa selepas menjalani rawatan berbekam di Pusat Rawatan Bekam Khalifah di Temerloh tempoh hari. Alhamdulillah badan terasa ringan. Terasa ingin mencuba lagi. Selain itu, antara manfaat yang boleh diperolehi ialah:
  • Dapat mengamalkan sunnah Rasulullah s.a.w dalam pengubatan.
  • Meningkatkan daya tahan tubuh badan
  • Mencuci darah (Buang Toksid) dan melancarkan peredaran darah.
  • Dapat mengatasi kemalasan,kelesuan dan banyak tidur.
  • Sangat berkesan mengatasi racun.
  • Bermanfaat mengatasi luka-luka berdarah.
  • Dapat mengatasi sakit kepala,migrain dan sakit gigi.
  • Menajamkan penglihatan , peredaran darah ke mata tersumbat menyebabkan mata menjadi kabur.
  • Membantu meringankan tubuh. Darah kotor dan toksid yang berada di bawah kulit membuatkan badan menjadi berat dan malas.
  • Mengatasi gangguan tekanan darah.
  • Membantu memecahkan lemak.
  • Membantu buang angin dalam badan, melegakan pernafasan dan sistem perkumuhan.
  • Merawat berbagai jenis penyakit yg tidak boleh diubati dengan kaedah rawatan moden.
  • Awet Muda.
  • Merawat masalah lemah syahwat ( tenaga batin ).


Kenali Pusat Rawatan Bekam Khalifah di Temerloh

Papaglamz berkesempatan berbekam di Pusat Rawatan Bekam Khalifah di Temerloh. Sebenarnya pusat ini baru sahaja di buka pada 11 April 2015 yang lalu. Sebelum ini, pusat rawatan ini dibuka di sebuah kawasan kampung. Tetapi setelah terkesan dengan bajir, pemilik pusat rawatan ini mengorak langkah lebih jauh untuk membuka di tengah-tengah bandar Temerloh. Semoga langkah yang dilakukan akan membuahkan hasil. Insyallah.

Selain kedudukan pusat rawatan ini yang mudah ditemui di Temerloh, Perkhidmatan yang diberi adalah terbaik. Bila masuk sahaja ke dalam, ruang menyambut tetamu yang simple tetapi menenangkan pasti menambat hati para pelanggan yang datang. Selain datang untuk membuat rawatan, boleh juga bertemu mesra dengan pemilik premis untuk bertukar-tukar pendapat. 

Untuk pengatahuan semua, pusat rawatan ini menyediakan rawatan bekam untuk lelaki dan wanita. Di sediakan 2 bilik khas untuk merawat lelaki dan wanita secara berasingan. Jadi, tiada masalah. Tambahan pula semua juru bekam adalah terlatih bukan sahaja terlatih dari segi praktikal berbekam malah dari amalan kerohanian bagi memastikan tujuan berbekam mengikut sunnah itu tercapai dan mendapat kredhaan Allah SWT. Insyallah.

Jom Papaglamz kongsikan sedikit gambaran tentang Pusat Rawatan Bekam Khalifah ni.

Bekam_Khalifah_Temerloh
Keadaan di luar premis
Bekam_Khalifah_Temerloh
Banner tentang kelebihan berbekam
Bekam_Khalifah_Temerloh
Suasan di dalam bilik rawatan

Bekam_Khalifah_Temerloh
Promosi April 2015
Bekam_Khalifah_Temerloh
First time mencuba bekam
Haaa tu lah dia. Jom sama-sama berbekam. Sambil kita mengikut sunnah, dapat juga kita meningkatkan lagi tahap kesihatan kita. Bagi yang berminat untuk mencuba boleh la menalifon pemilik pusat berkenaan atau berjumpa terus di lokasi premis seperti alamat di bawah. Jangan lupa ada promosi sempena pembukaan pusat rawatan ini sebelum berakhirnya April ni dan ada juga harga istimewa bagi mereka yang membuat temujanji awal.

Pusat Rawatan Bekam Khalifah Temerloh

No 26 (tingkat 1),
Persiaran Damai 1, 
Damai Court, 
28000 Temerloh 
Pahang Darul Makmur.

Tel: 019-985 7702 (Encik Hirman)

Instagram : >>> hirman_khairi <<<


Papaglamz harap dengan perkongsian ini mamberi seribu satu faedah buat semua pembaca. Insyallah kita bertemu di dalam entri yang lain pula. Salam sayang dari Papaglamz.

With Love
Papaglamz

-sekian-

Ketupat Daun Kelapa Makanan Tradisi Pengikat Ukhwah

Ketupat Daun Kelapa Makanan Tradisi Pengikat Ukhwah

Makanan tradisi melayu


Assalamualaikum

Dalam beberapa bulan lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan. Dan selepas Ramadhan pastinya Syawal menjelma. Tak sabar menanti bulan Syawal sebab anak Papaglamz dah nak pandai jalan. Insyallah. Raya nanti sudah berlari tu. Terlebih dahulu Papaglamz ucapkan marhaban yang Rejab. Semoga bulan-bulan sebelum ramadhan ini kita sama-sama dapat mempertingkatkan lagi amalan kita. Insyallah.

Bila bercakap tentang hari raya, tentunya kita tidak dapat lari dengan makanan yang popular ketupat. Betul tak? Papaglamz akui setiap rumah di pagi syawal tentunya ada sahaja sajian ketupat. Tidak kira la ketupat segera atau anyam sendiri. 
"Ketupat (in Indonesian and Malay), Kupat (in Javanese and Sundanese) or Tipat (in Balinese) is a type of dumpling made from rice packed inside a diamond-shaped container of woven palm leaf pouch. It is commonly found in Indonesia, Malaysia, Brunei, Singapore, and the Philippines (where it is known by the name pusô in Cebuano, bugnóy in Hiligaynon, patupat in Kapampangan and Pangasinan, or ta’mu in Tausug). It is commonly described as "packed rice", although there are other types of similar packed rices such as lontong and bakchang" >>>Sumber<<<
Bagi family Papaglamz, setiap tahun, di pagi syawal ketupat adalah makan wajib bagi kami. Tapi kami anyam sendiri. Mak, Ayah dan adik beradik semua termasuk Papaglamz memang master dalam menganyam ketupat ni. Yela, dari kecik kami sekaluarga didedahkan dengan cara nak menganyam ketupat. Mak la, betul-betul kalau mengajar tu. Bagi Papaglamz, pada mulanya nak menganyam tu agak kekok dan lambat. Tetapi sekarang... Mudah je... Hehehe

Sebenarnya kami sekeluarga sangat suka menganyam ketupat bersama-sama. Biasanya dua hari sebelum syawal menjelma Mak dah sebok suruh Ayah cari daun kelapa. Kalau dulu Papaglamz panjat je pokok kelapa tu. Sekarang ni dah duduk jauh. Jadi, Ayah beli je la. Yang seronoknya, menganyam ketupat beramai-ramai ni dapat mengeratkan lagi hubungan kami sekaluarga. Apa tidaknya, duduk sama-sama. Tangan dok sebok melilit daun kelapa, mulut mula la chit chat chit chat. Yang paling best bila Mak throwback. Macam-macam la throwback dari Mak. Sampai naik segan pun ade. Lagi-lagi kalau isteri-isteri dan suami-suami masing-masing dengar. Maluuuu.



Pembaca semua nak tau tak Papaglamz suka makan ketupat dengan apa? Orang biasa makan ketupat dengan rendang. Tapi kami lebih suka makan dengan ayam masak kicap. Menu wajib setiap pagi Syawal. Masak kicap Mak memang MARVELOUS. Tapi sekarang ni Mak dah tak berapa larat sangat. Tak boleh nak aktif sangat masak memasak ni. Nasib la ada akak yang menyerap masuk aura masak kicap mak tu. Sekarang mak jadi bos je. Duduk tengok sambil bagi arahan. Di tambah throwback anak-anak dia masa kecik-kecik dulu. Huhuhu

Haish rindula pulak pada kampung. Lama lagi ke nak hujung bulan ni. 

Ok la. Sampai di sini perkongsian cerita dari Papaglamz. Kita bertemu dalam entri lain. Papaglamz doakan pembaca semua sentiasa sihat dan gembira. Insyallah.

With love
Papaglamz

-sekain-


Masa Untuk Kita Memimpin tema HARI BUMI 2015

Masa Untuk Kita Memimpin tema HARI BUMI 2015

Selamat menyambut hari bumi 2015


Assalamualaikum

Tanggal 22 April setiap tahun pastinya umat dimuka bumi ini menyambut HARI BUMI. Pada tahun ini, sambutan hari bumi telah masuk kali yang ke 45. Pertama kali ia disambut pada 22 April 1970. Matlamat utama sambutan hari bumi ialah untuk meningkatkan kesedaran penduduk dunia tentang kepentingan memelihara keindahan alam sekitar demi memastikan kelangsungan hidup dimuka bumi.
Earth_Day

Pada tahun 2015, sambutan hari bumi disambut dengan tema "It's Our Turn To Lead" (Masa Untuk Kita Memimpin) membawa maksud yang sangat dekat dengan kita sebagai manusia yang diciptakan Allah. Penciptaan manusia itu sendiri bertujuan untuk memikul tanggungjawab sebagai pemimpin yang seharusnya bijak dalam mencatur perancangan agar bumi kekal indah dan terpelihara.

Bumi kian merana. Sedarkah kita perubahan iklim dunia pastinya memberi impak yang negatif kepada kehidupan bukan sahaja manusia tetapi meliputi flora dan faunanya sekali. Namun, sedarkah kita perubahan iklim dunia adalah hasil daripada kerosakan-kerosakan yang dilakukan oleh tangan manusia. Allah dalam firmannya,

"Telah nampak kerosakan di darat dan di laut disebabkan kerana perbuatan tangan manusia. Allah mengkehendaki agar mereka merasakan sebahagian dari akibat perbuatan mereka, agar mereka kembali ke jalan yang benar. Katakanlah wahai Muhammad, bepergianlah di bumi lalu lihatlah bagaimana kesudahan orang-orang terdahulu. Kebanyakan mereka adalah orang-orang yang mempersekutukan Allah" (Ar-rum : 41-42)

Nah, sangat jelas menunjukkan bahawa kerosakan-kerosakan di muka bumi adalah hasil daripada perbuatan manusia sendiri. Ternyata banyak tingkahlaku manusia di muka bumi yang dikatakan rakus menjalankan perniagaan dan pembangunan tanpa mengambil kira kesan-kesan terhadap kestabilan alam sekitar.

Seharusnya sudah tiba masanya kita bertanya pada diri sendiri apakah yang telah kita lakukan pada bumi ini. Adakah kita mengikut ajaran agama kita yang suci? Ataupun, adakah kita meninggalkan terus saranan serta suruhan dari agama secara total dalam memelihara alam sekitar? Tepuk dada tanya iman.

Ayuh, jadikanlah tema MASA UNTUK KITA MEMIMPIN sebagai satu dorongan untuk kita memulakan langkah sebagai pemimpin bagi membanteras kerakusan tangan-tangan manusia yang tamak dalam mengejar kekayaan dunia. Walaupun ia agak terlambat, tetapi lebih baik kita mulakan daripada tidak melakukan apa-apa.

Kalau mahu hidup selesa, hiduplah dengan baik. Jangan lakukan kerosakan kerana kerosakan itu merosakkan diri kita sendiri.

With Love
Papaglamz

-sekian-


6 TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

6 TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

kesihatan wanita selepas hamil, berpantang dan penjagaan rahim yang sempurna


Assalamualaikum

Selamat petang semua. Ibu harap anda semua sihat. Ibu Dhia dalam entri kali ini ingin berkongsi pada semua tentang satu situasi yang kerap berlaku oleh ibu-ibu selepas bersalin iaitu Rahim Jatuh. Mesti semua pernah dengar kan? Masalah rahim jatuh ini amat bahay sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun

  • Jatuh terhentak yg kuat
  • Angkat benda yg berat
  • Tidak berpantang dengan baik selepas bersalin
  • Tolak benda dgn kaki terutama sekali menggunakan ibu jari
  • Obesiti
  • Pergerakan yang lasak

Kesan akibat peranakan jatuh

  • Sakit perut yang luar biasa.
  • Keluar cecair dari rahim.
  • Keputihan/lendir putih yang banyak dari kebiasaan.
  • Sakit pada ari-ari.
  • Sakit pada dinding faraj.
  • Sakit ketika ‘bersama’ suami.
  • Rasa kejang pada bahagian bawah perut.
  • Terasa seperti mahu bersalin/macam ada benda nak keluar dari faraj.(Ini peringkat yang teruk).

Tanda awal rahim jatuh

  • Selalunya waktu petang lepas asar badan rasa nak demam, kaki tangan rasa sejuk.
  • Terasa nak buang air kecil dengan kerap.
  • Sakit pinggang dan sengal-sengal di bahagian bawah perut.(ari-ari)
  • Kalau berdiri, terasa seperti rahim seakan jatuh dan rasa sengal.
  • Cepat rasa penat kalau buat kerja.
  • Peha dan betis rasa kebas-kebas.

Cuba Check

  • Baring lurus, jangan guna bantal.
  • Sapu minyak pada perut dan atas ari-ari especially di bawah pusat.
  • Gosok minyak ke seluruh tempat perlahan-lahan.
  • Mulakan dengan urutan di sebelah kiri perut dan bawa ke tengah.
  • Urut sebelah kanan perut dan tarik ke tengah.
  • Bernafas seperti biasa.
  • Cuba tekan bahagian bawah pusat, betul-betul di atas ari-ari. Kalau rasa sengal dan ada rasa benjolan kecil, itu tanda peranakan anda dah jatuh.
Trend Beanies dan Snapback Aksesori Topi Lelaki Terbaik dari Zalora

Trend Beanies dan Snapback Aksesori Topi Lelaki Terbaik dari Zalora

Beli Topi Lelaki Dari Zalora Secara Online


Assalamualaikum

Industri fesyen adalah ibarat sebuah perniagaan yang mempunyai pelbagai cabang yang setiap satunya mempunyai kategorinya yang tersendiri. Antara cabang kategori fesyen yang popular adalah seperti pakaian, kasut, beg, aksesori dan juga produk sukan. Fesyen itu sendiri mempunyai sifat yang cukup dinamik kerana apa sahaja trend yang sedang popular dalam pasarannya sentiasa mengalami perubahan. Dipendekkan cerita, apa yang popular pada hari ini tidak semestinya akan terus menjadi pilihan pada hari esok. Begitulah uniknya sifat fesyen itu.

Aksesori merupakan antara cabang fesyen yang paling popular. Ia mampu menjana puluhan billion ringgit, malah lebih, pada setiap tahun dengan nilai pasaran yang cukup tinggi. Ini kerana secara logiknya sesuatu persalinan itu tidak akan lengkap tanpa adanya aksesori, ibarat irama dan lagu.
Antara aksesori fesyen lelaki yang popular ialah topi. Ianya direka untuk fesyen dan fungsi kerana ianya dihasilkan untuk membuatkan anda kelihatan lebih menarik, untuk melindungi daripada panas mentari, keselesaan dan juga ketahanan. Kini koleksi topi terkini lelaki telah menjadi antara sebahagian penting untuk koleksi setiap lelaki di seluruh dunia bagi menyempurnakan persalinan kasual mereka. Jom kita lihat apakah dua jenis topi lelaki yang paling popular buat masa ini.
Beanies adalah antara jenis topi lelaki yang paling popular buat masa ini. Ianya mengekalkan kepala kita agar terus hangat terutamanya pada hari dengan cuaca yang sejuk. Ianya juga menghasilkan fashion statement untuk pelbagai tujuan yang lain dan membuatkan anda kelihatan lebih cool.

Trend snapback telah membuat kemunculan semula dengan fenomena yang cukup luar biasa sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Walaupun ianya kelihatan hampir menyamai baseball cap namun ianya mempunyai plastik yang boleh dilaras pada bahagian belakang membolehkan anda mengubah saiznya. Topi snapback cukup sinonim dengan budaya hip-hop dan yang terkini adalah muzik K-pop.

Nah, itulah trend yang pasti menjadi kegilaan ramai para jejaka di luar sana. Dengan sekali klik di Zalora.com.my pastinya menjanjikan anda keselesaan untuk memilih dan membeli secara atas talian. Jangan lupa tampil trendy dan bergaya dengan fesyen topi lelaki Beanies dan Snapback dari Zalora. Pasti Glamz.


-sekian-
Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com