24.4.15

GASTRIK DAN PENYEMBUHANNYA DENGAN ENERGIZING SOY PRTOEIN (ESP)

Penggunaan Energizing Soy Protein (ESP) dari Shaklee Dalam Penyembuhan Gastrik 


Assalamualakum

Gastrik adalah satu symptom yang dialami seseorang akibat daripada tindakan asid di dalam perut kita. biasanya gastrik ini terjadi disebabkan tindak balas kimia daripada makanan, ubat dan jangkitan bakteria yang boleh menyebabkan permukaan perut kita membengkak. gastrik yang menyerang dalam jangka masa yang singkat dipanggil Gastrik Akut manakala gastrik yang menyerang secara kerap dan berpanjangan sehingga beberapa tahun dipanggil Gastrik Kronik

Penyembuhan Penyakit Gastrik

Ramai yang bertanya, adakah gastrik ini boleh sembuh? Secara saintifiknya, pesakit yang menghidapi penyakit ini boleh sembuh disebabkan sifat semula jadi membran perut yang mampu membina semula lapisan perut dengan rawatan tertentu dan pengambilan ubatan.

Bagaimana ESP membantu dalam penyembuhan gastrik?

Penyembuhan, Gastric, Gastrik, Dengan, ESP
ESP ialah makanan protein lengkap yang menjadi sumber 9 jenis asid amino perlu yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh kita. badan kita tidak berupaya menghasilkan asid amino perlu padahal kita sangat-sangat memerlukanya. Oleh itu, kita perlu mengambil pemakanan yang mengandungi asid amino perlu ini. Salah satunya ESP.

Protein terlibat secara aktif di dalam setiap proses metabolism dalam badan kita selain ia merupakan sumbaer asas dalam kehidupan. Kekurangan protein atau asid amino menyebabkan badan kita kekurangan tenaga, oto-otot menjadi lemah kerana tidak dapat dibina secara sempurna dan sebagainya. Protein juga terlibat dalam pembentukan membrane-membrane dalam perut bagi mengelakkan tindak balas Hydrochloric Acid pada dinding perut yang boleh menyebabkan gastrik

Maka dengan pengambilan protein lengkap seperti ESP, ia dapat membantu perut kita membina menbrane-memrane perut agar tindakbalas Hydrochloric Acid pada dinding perut dapat dielakkan lantas gastrik pun hilang. Insyallah.

Saya adalah PENASIHAT NUTRISI bagi kaum LELAKI.
Jika anda mempunyai sebarang keraguan yang ingin anda kongsikan bersama saya wassap or email saya

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Muhamad Faizal @ Papaglamz
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:

1. Sperma
2. Kanser

2 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com