28.4.15

#BloggerTalk | Ciri-ciri Pasangan Idaman

Wanita Dambaan Syurga


Assalamualaikum

Kembali kita dalam segmen #BloggerTalk dari Sahabat Blogger. Salam sahabat buat semua blogger, pembaca, blogwalker dan sesiapa sahaja yang rajin dan sudi singgah di Papaglamz.com yang tak seberapa ni. Ok untuk minggu lepas topik yang di ketengahkan dalam segmen ni ialah ciri-ciri pasangan idaman. Papaglamz baru nak mula menulis entri tentang tajuk yang diberi. Sebenarnya dah agak lewat. Nak kena ketuk ketampi nih. Hehehe.

Baiklah, bila bercakap tentang pasangan idaman ni tentu sahaja kita sebagai manusia inginkan pasangan yang sempurna kan? Tapi ingat lah manusia ini tidak ada yang sempurna. Allah SWT sahaja yang maha sempurna. Diri kita sendiri tidak lah sempurna. Adalah lebih elok jika di katakan pasangan kita itu pelengkap kekurangan kita. Dan kita pula pelengkap bagi kekurangan dia. Haaa ni la ciri-ciri pasangan idaman Papaglamz. Saling melengkapi. Yela, bukankah perkahwinan itu adalah pelengkap sebahagian dari iman kita? Jika kita berkahwin, maka lengkaplah iman di dalam hati. Insyallah.

Pada Papaglamz itu lah satu-satunya ciri yang Papaglamz idam-idamkan. Melengkapi kekurangan yang ada pada diri Papaglamz. Sekiranya ciri-ciri itu ada, maka bersyukur pada Allah tidak terhingga. 
Hubungan_Intim_Sex_Suami_Isteri
Perasan tak dalam dunia ini, semua Allah ciptakan berpasangan. Malam ada siangnya, cas positif ade cas negatifnya, lelaki mesti berpasangan dengan perempuan. Tak tau sekiranya ade yang berpasangan sesama jenis. Nauzubillah.. Jadinya, isteri itu pelengkap bagi suami. Sebagai insan yang serba kekurangan, tiada sebarang kesempurnaan yang berhak kita miliki. Sebab itu setiap pasangan haruslah saling melengkapi. Isteri pelengkap kekurangan suami dan begitu lah sebaliknya. 

Bagi Papaglamz, peranan isteri dalam sebuah rumah tangga amat besar sekali. Ok cuba bayangkan bermula seawal pagi lagi, isteri sudah sebok bersilat di dapur, kejutkan suami dan anak-anak. Bagi yang bekerja, balik dari kerja nak menguruskan rumah lagi. Fuhhh.. Maaf Papaglamz cakap awal-awal tak terlarat nak buat semua itu. Tapi, itulah kehebatan seorang wanita. Itulah kelebihan yang mampu mengisi kekurangan dalam diri Papaglamz. Hehehe

Ya, Papaglamz akui, hidup berumah tangga begitu indah ala-ala di dalam syurga gitu. Tapi, harus diingat, pasang surut alam rumah tangga itu pasti. Apa yang harus dilakukan saling memahami dan bertolak ansur demi mencari jalan keluar untuk menuju kebahagiaan rumah tangga itu. Insyallah jika saling bermuafakat, keindahan di dalam rumah tangga akan tercapai.

Nah itulah dia ciri pasangan idaman Papaglamz. MELENGKAPI kekurangan diri Papaglamz. Harapnya, Papaglamz juga dapat menyempurnakan kekurangan yang ada di dalam diri isteri Papaglamz. Insyallah. Ternyata hidup Papaglamz zaman bujang dan sekarang ni banyak perbezaannya. Isteri Papaglamz begitu banyak menyokong Papaglamz dalam setiap hal. Lebih-lebih lagi dunia blogging Papaglamz. Mana yang yang tak elok dia akan menasihati untuk jadi lebih elok. Alhamdulillah kurniaan Allah begitu hebat. 

Terima kasih buat isteri Papaglamz Halimatu Sa'adiah (Ibu Dhia). 

<3 <3 <3 <3 until janah okayyy.

With Love
Papaglamz

-sekian-

8 ulasan:

  1. Alhamdulillah ..semoga berkekalan PG dan isteri..

    BalasPadam
  2. minta yang baik baik Allah hadirkan yang baik ^^ semoga kekal ke syurga :)

    BalasPadam
  3. ya, semoga berkekalan hingga ke syurga ye PapaG and wife..
    hari2 hargai isteri tau.. jgn bermusim je... :)

    BalasPadam
  4. Semoga berkekalan... ekin pasangan idaman tak ada...

    BalasPadam
  5. Saling lengkap melengkapi :)

    BalasPadam
  6. Saling lengkap melengkapi :)

    BalasPadam
  7. pernikahan niat kerana Allah
    'insyaAllah Allah bantu..

    :)
    doakan juga rumah tangga kami...

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com