4.4.15

Ingin mudah hamil?? Tingkatkan Kesuburan Lelaki dengan Meningkatkan Bilangan dan Kualiti Sperma

Assalamualaikum

Ingin hamil cepat dan mudah? Telah melakukan pemeriksaan doktor dan mendapati kedua pasangan isteri dan suami tidak mempunyai masalah untuk mendapatkan anak. Jadi bagaimana cara untuk tingkatkan kesuburan pasangan suami dan isteri? Entri kali ini adalah untuk membantu suami meningkatkan kesuburan melalui cara meningkatkan bilangan dan kualiti sperma. Mungkin penantian bertahun-tahun untuk memiliki zuriat akan berakhir setelah mencuba tips yang diberikan dalam entri ini. Ada cara yang mudah boleh membantu suami meningkatkan bilangan dan kualiti sperma. 

Teruskan membaca..
Sebenarnya tiada vitamin khas untuk sperma namun pengambilan vitamin tertentu seperti Vitamin E, Omega, Zink, Coq10 sangat membantu suami meningkatkan kesuburan dan kesihatan sperma. Banyak cara untuk meningkatkan kesuburan lelaki bukan dari segi pengmabilan supplement sahaja tetapi juga melalui kaedah lain seperti 
  • Bersedekah
  • Melakukan hubungan dengan cara yang betul pada waktu yang betul 
  • Jangan merokok
  • Minum air banyak dan ambil makanan yang berkhasiat
  • Istiqamah berdoa dan solat berjemaah

Bagi membantu meningkatkan lagi kesuburan suami, ada 4 vitamin shaklee yang boleh disyorkan untuk diambil iaitu Omega guard, Vitamin E, Coqhealth dan Zink Complex. Bagaimana keempat-empat vitamin berfungsi dan sejauh manakah keberkesanannya untuk meningkatkan kesuburan sperma.

Vitamin kesuburan lelaki #1 : COQHEALTH
Fungsi Coqhealth: Membantu untuk memberikan sumber tenaga kepada sel sperma. Coqhealth boleh mengurangkan tekanan oksidatif yang mana telah terbukti untuk menghasilkan persekitaran yang lebih sihat untuk meningkatkan bilangan sperma, pergerakan sperma dan kualiti sperma. CoQhealth menggalakkan penghasilan tenaga bagi sperma untuk bergerak lebih laju menuju ke telur ovum. 
Vitamin kesuburan lelaki #2 : Vitamin E Complex 
Fungsi Vitamin E: Memperbaiki kuantiti, kualiti dan memperkuat sperma lelaki supaya dapat bertemu dengan ovum. Vitamin E membantu pasangan yang mempunyai masalah dingin terhadap hubungan intim kerana vitamin E boleh meningkatkan 'sexual desire' dan menikmati hubungan cinta dengan lebih baik. Vitamin E akan menjaga kualiti sperma, hormon-hormon seks dengan lebih baik dan mencegah kerosakan DNA sperma kerana vitamin E kaya dengan antioksidan.
Vitamin kesuburan lelaki #3 : Zink Complex
Fungsi Zink Complex:  Zink diperlukan oleh lebih 200 enzim dan protin penting bagi lelaki untuk membantu menjaga fungsi organ sesksual dan penghasilan sperma. Antara kesan jka kekurangan zink adalah penurunan hormon testosteron, pengecutan testis dan sperma yang lemah.Zink adalah penting untuk pengeluaran sperma, dan kebanyakan sebab kenapa jumlah air mani menurun dan paras testosteron rendah adalah kerana bekalan zink rendah. Zink meningkatkan bacaan kekuatan sel sperma (sperm motility). 
Terstimoni Pengguna Vitamin-Vitamin Kesuburan
Supplement adalah salah satu usaha. Pengambilan supplement ini bukan sekadar untuk membantu meningkatkan kesuburan malah membantu dalam memberi kesihatan tubuh badan dan tenaga yang optimum.
Saya adalah PENASIHAT NUTRISI bagi kaum LELAKI.
Jika anda mempunyai sebarang keraguan yang ingin anda kongsikan bersama saya wassap or email saya

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Muhamad Faizal @ Papaglamz
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:

1. Sperma
2. Kanser

2 ulasan:

  1. tengah rancang nak hamil jugak ni..haha
    tahniah atas usaha ingin membantu org2 yg nk hamil.hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus ima. Mne yg mmpu kita share jer..

      Padam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com