Wanita Dan Aktiviti Mencandat Sotong

/
5 Comments
Mei 14, 2015

Wanita dan mencandat sotong

Betul tak sangka ...sejak kebelakangan ini kaum wanita bekerjaya kini suka meluangkan masa bercuti dengan aktiviti mencandat ?



candat sotong


Bukan mencandat tudung kepala! tetapi mencandat sotong hidup di lautan. Sejak awal tahun lagi, aku sudah banyak menerima tempahan bot untuk aktiviti tersebut. Ramai pelanggan kebanyakannya sekeluarga yang terdiri dari kaum wanita.



Pengalaman wanita dari Melaka ini bercerita tentang minatnya bermula ;

"akak ni tak pernah pon sebelum ni teringin nak memancing, pancing pon tak tahu macam mana nak guna.. Ada satu hari tu bila akak beli pakej snorkeling di Krabi, tekong bot yang baik hati beri peluang kami cuba pancing ikan di situ, Ya Allah..seronoknya bila dapat rasa ikan makan umpan dan tarik tali pancing.. naik ikan mahal pulak tu...huh teruja sangat ! ... akak call nazlee ni sebab nak tempah bot la...nak candat sotong pulak. Perempuan boleh kan?" 
Itu antara perbualan aku dengan pelanggan wanita bot candat.



CARI HOTEL DI TERENGGANU (klik sini)



Mungkin ramai lagi wanita teringin nak cuba aktiviti candat sotong di lautan tapi risau tak ada kemudahan untuk mereka semasa di atas bot. Selalu yang dirisaukan ialah Tandas !



Jadi, untuk pengetahuan semua.. boleh pilih bot yang ada menyediakan kemudahan : Boleh tempah awal..



Sekarang orang berebut-rebut bertanya kekosongan bot untuk bulan May, huh laris macam pisang goreng panas !! alhamdulillah.



Candat sotong


Makan hasil candat memang best, sotong segar segar dimasak oleh tekong dan dinikmati bersama. Rezeki Allah nak bagi...kalau banyak hasil boleh bawa balik atau jual kepada peraih.



Wanita pon boleh mencandat sotong , jika berminat : .



Boleh whatsapp nazlee (0174009726) untuk keterangan lanjut.



candat sotong

-sekian-


You may also like

5 ulasan:

  1. macam best jaaa. mesti puas gila bila dpt sotong. kita yang mancing dalam tali air dpt pun meloncat. haha

    BalasPadam
  2. salam...berapa package untuk seorang aktivit mencandat sotong ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam.. Tq sebab berminat.. Boleh whatsapp nazlee (0174009726) untuk keterangan lanjut. Segala detail akan beliau beritahu. Terima Kasih.

      Padam
  3. ni yang teringin nak mencandat sotong. tnggu masa je p sana.

    BalasPadam