Sakitnya Tuh Di Sini....

/
8 Comments
Assalamualaikum

Salam ceria buat semua. Tetengahari ni dah lunch ke blom? Kalau dah jangan lupa ucap Alhamdulillah. Ready nak zuhur pulak lpas ni k. 

Hari ni PapaG kurang sihat. Tekak sakit lagi. Ni mesti rentetan kes semalam terhidu habuk dari lori bauxite masa balik kerja. Apalah nasib mat rempit macam kita ni kan. Terima dengan redha jer. Sob sob sob. Bila tekak sakit, kurang la PapaG nak bermak jemah. Hahaha. Mungkin tu hikmah kadang kala tuhan bagi kita sakit kn?

Yela, katanya sakit ni penghapus dosa-dosa kecil. Sebenarnya beruntung bagi mereka yang diberi sakit oleh Allah. Ini adalah ruang dan peluang bagi kita untuk menyucikan dosa-dosa kecil yang telah kita lakukan. Dengan syarat kita harus lah redha menerimanya. Jangan selalu sangat mengeluh. Takut-takut nanti kita tak redha. Tapi kan. Cakap memang mudah. Nak buatnya tu. Ya ampunnnnnn.. Tuhan saja yang tahu.

Well, nama pun manusia biasa. Kerap leka dan alpa. PapaG juga. Kekadang tu termengeluh jugak. Sebab tu Allah suruh kita selalu minta ampun padanya. Kan Dia Maha Pengampun. Sedangkan nabi pun hari-hari mintak ampun padanya inikan pula kita hamba yang biasa ni. YA ALLAH BANYAKNYA DOSA AKU..... 

So, jom ready-ready solat zuhur. Doa-doa semoga Allah sembuhkan dan hindarkan kita dari sebarang penyakit dan terus diberi keampunan darinya. Insyallah.

With Love
Papaglamz

-sekian-


You may also like

8 ulasan:

  1. Betul tu. Bila dapat je sakit, baru nak ingat kat Dia kan. Itulah lumrah manusia. Semoga cepat sembuh.

    BalasPadam
  2. moga cepat sembuh..cuaca pun panas terik skrg ni

    BalasPadam
  3. minum air suam banyak2...get well soon

    BalasPadam