Tolong Jangan Jadi Terlalu Baik Sangat La Please...

/
8 Comments
Julai 29, 2015

Baik biar bertempat


Assalamualaikum

Pernah dengar satu kata-kata dalam lirik lagu yang berbunyi.. "buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali-kali". Kita dituntut untuk melakukan kebaikan. Tak kira di mana jua berada. Agama Islam sendiri kan bermakna agama yang membawa kepada kebaikan. Tapi kan, kebaikan yang haru skita lakukan tu harus mempunyai cara yang tertentu dan mengikuti lunas-lunas agama yang betul. Menjadi baik tak salah tapi biar berpada.

Ok la, wanita-wanita di luar sana, kamu insan yang berhati lembut kan? PapaG percaya wanita ini lebih bermain dengan perasaan. Jadi bagi para jejaka di luar sana boleh nak buat baik denan wanita-wanita tapi biar berpada. Jangan sampai kebaikan yang anda lakukan pada seseorang wanita itu akan disalah ertikan oleh inan yang bernama wanita lebih-lebih lagi wanita yang bukan mahram anda. Bahaya. Kalau dengan isteri ke.. Mak ke.. Kakak sendiri ke.. itu tak de masalah. Lagi baik ade la. Hehehe
Baik+biar+bertempat
Bukan ape, kalau terlalu baik dengan perempuan ni, di takuti terjatuh hati pulak nanti. Kalau masing-masing bujang lagi tak pe la. Ikatan boleh di halal kan dengan pernikahan. Kalau dah suka kawen je la. Tapi, kalau suami orang buat baik dengan anak dara ni yang bahaya. Kang silap-silap hari bulan ade la keluar perkataan PAYUNG EMAS nanti. Haru jadinya nanti. So, fikir sebelum buat. 

Ok. Renung-renungkan. Selamat beramal.

With Love 
Papaglamz

-sekian-




You may also like

8 ulasan:

  1. slalunya lelaki buat baik ngn perempuan ada makna ..hihihihhi

    BalasPadam
  2. perempuan ni mmg mcm tu papa g . cepat sngt lembut hati. maklum lah makluk yg lemah

    BalasPadam
  3. Betul sangat ... Pompuan plak gedik lebih ...

    BalasPadam
  4. Betul sangat ... Pompuan plak gedik lebih ...

    BalasPadam