Gusti yang kita tak akan menang walau sekuat mana pun kita

/
6 Comments
Ogos 23, 2015
Assalamualaikum

Gusti pastinya ramai yang tahu kan? Banyak rancangan televisyen yang memaparkan program gusti sebagai contoh WWF dan WWE. Ini sangat popular. Jika di kampung PapaG kebanyakan warung ngeteh akan menyiarkan rancangan gusti sama ada memalui Astro ataupun CD. Dalam bergusti ade yang satu lawan satu dan ada juga yang berlawan secara berkumpulan. Siapa yang kuat dia yang menang. Tapi kekadang tu rasa macam tak logik pun ade. Mulanya macam dia nak menang, tapi last-last dia kalah.. Mungkin satu lakonan kot.

Tapi kan ada satu gusti ni yang mana korang takkan boleh menang. Walau macam mana kuat pun korang, mesti kena kalah jugak. Sebab pengadil tu ala-ala berat sebelah gituu. Hehehe. Nak tahu gusti ape? Meh tgk gambar ni.

Haa ni la kalau bergusti dengan anak sendiri yang masik kecik lagi. Kalau ikut kan petik jari jer nak kalahkan. Tapi, pengadil berat sebelah. Tak bagi kita menang. Nanti pengadil jadi the rock belasah kita pulak. Hahaha. Jadi, redhakan je la. Ko nak buat ape buat la.

Tapi kan sekatang ni Imtiyaz dah pandai tarik-tarik rambut, baju, kain, dan macam-macam la. Kadang telinga PapaG die gigit. Gigi dah la banyak. Sakitnyeee tuuuu Ya Ampunnnn...!!!! Sabor je la dengan dak tecit nih. Budak kan, mungkin tahap ni dia sedang nak explore segala benda. Kita bagi la tapi sambil-sambl tu kita perlu juga memerhati. Kang benda-benda tak elok di pegangnya masalah. Mana tahu main pisau ke.. Gunting ke.. Kan bahaya. Silap-silap hari bulan kena kat jari. Malang nasib tidak berbau.

Ok la. sampai di sini coretan ringkas dari PapaG. Kita jumpa dalam entri yang lain pula. Wallahualam

With Love
Papaglamz

-sekian-


You may also like

6 ulasan:

  1. Huhuhuuu..
    melayan kerehan anak2 buat kita hilang segala masalah kejap..

    BalasPadam
  2. comelnya Imtiyaz bergusti dengan papa dia. hehe

    sekarang orang dah tak tengok gusti dah sebab diaorang tahu gusti tu menipu. kena tumbuk banyak kali pun muka tak pernah lebam. sekarang peminat seni pertahanan diri suka tengok UFC.

    BalasPadam
  3. Hehe.. Pengadil tak.bagi ayahnya menang..

    BalasPadam
  4. hahaha..memang takkan terlawan kalau si kecik yang gusti

    BalasPadam