Tip Nak Kulit Putih dan Cantik

/
6 Comments
September 30, 2015

Tip kulit cantik dan putih, Mencantikkan kulit dengan bahan semula jadi, Cara-cara nak putihkan kulit


Assalamualaikum

Sekarang ramai orang nak cantik la. Nak putih la. Nak gojes la. Dan macam-macam lagi kan. Kalau tengok orang yang cantik pastinya kita tertanya-tanya apakah tip-tip kulit putih dan cantik yang mereka gunakan. Ingin cantik dan suka pada kecantikan itu lumrah manusia. Sedang tuhan juga suka pada kecantikan. Jadi, jom jadi cantik. Ingat cantik luar dan dalam. Cantik akhlak dan juga rupa.

Ok la. Entri kali ini Papaglamz nak sharing tentang tip nak dapatkan kulit yang putih dan cantik dengan bahan semula jadi. Papaglamz dapat dari Petua Memutihkan Muka Yang Berkesan | Fuh.My ENJOY....!!!!!
Tip-kulit-cantik-dan-putih--Cara-cara-nak-putihkan-kulit
Ehsan google

Tip kulit putih dan cantik menggunakan bahan semulajadi

BARLI
  • Ambil segenggam barli dan goreng tanpa minyak. Kemudian, tumbuk barli yang telah di goreng itu hingga lumat. Bancuh serbuk barli tersebut dengan sedikit perahan air limau nipis dan air masak. Sapukan bancuhan tersebut dengan rata di wajah anda sebelum tidur.
  • Untuk mendapatkan hasil, amalkannya sekurang-kurangnya seminggu sekali. InsyaAllah anda akan dapat lihat hasilnya nanti.
BERAS PULUT
  • Ia berfungsi untuk menanggalkan daki dan sel-sel mati serta menghaluskan kulit. Manakala serbuk beras pulut khusus untuk menanggalkan sel kulit mati, mengurangkan parut, di samping memerah dan memutihkan kulit wajah dan badan.
  • Cara-Caranya:
    • 1. Rendam beras pulut hingga lembut, kemudian tumbuk sehingga lumat.
    • 2. Sebelum mandi, lumurkan seluruh badan dengan beras yang ditumbuk.
    • 3. Biarkan lumuran tadi separuh kering dan sental kulit anda perlahan-lahan.
    • 4. Bilas badan anda dengan air mandian. Amalkannya sekerap yang mungkin.
    • 5. Untuk hasil yang terbaik amalkan,2 kali seminggu.Kulit tubuh anda dijamin akan cerah.
NANAS
  • Ambil bahagian dalam nenas yang keras (palu) lalu gosokkan ke seluruh bahagian badan. Bilasa badan dengan sebersih-bersihnya. Amalkan setiap pagi dan petang. InsyaAllah kulit anda akan lebih putih, cerah dan berseri.
TIMUN
  • Parut isi timun atau hancurkan, campurkan bersama perahan limau. Tempek ke muka dan tunggu sehingga kering. Sesudah itu, bolehlah dibilas dengan air bersih atau air suam. Nak cepat hasilnya, buat setiap malam.
LOBAK MERAH 
  • Parut sebatang lobak merah dan satukan bersama sebiji kuning telur dan sedikit jus limau nipis sehingga sebati. Tepek pada keseluruhan muka dan leher dan biarkan kering. Bilas dengan bersih. Amalkan tiga kali seminggu. ia menjadikan wajah lebih berseri, mulus, menegangkan kulit.
LIMAU NIPIS 
  • Belah limau nipis menjadi 2, Gosok pada wajah dan badan. Kulit akan menjadi cerah, licin dan harum.
BERAS 
  • Ambil 1 gengam beras,tumbuk dan tambahkan air. kemudian sapu pada wajah sebelum tidur..ia dpt menghilanhkan jerawat batu dan of course putihkan wajah..
BUAH DELIMA
  • Buah delima mengandungi kandungan aktif yang merupakan agen pencerah kulit yang berkesan. Ia dapat mengenali bahagian yang berpigmentasi dan menghentikan komunikasi di antara sel bagi menghasilkan melanin.
LABU
  • Tutup pori-pori pada wajah dengan buah labu yg bertindak membuang sel kulit mati dengan mencampurkan puri labu, madu, cuka epal, tepung ubi, dan 1 biji telur.
KOPI
  • Serbuk kopi akan menghasilkan minyak anti-oksidan. Ia berfungsi menghaluskan serta mencerahkan kulit anda. Kalau nak putih satu badan just lulur kopi tersebut.
  • Caranya;
    • 1. Tumbuk biji kopi sampai halus.
    • 2. Campurkan serbuk kopi dengan minyak zaitun dan tepung sengkuang mengikut kadar yang secukupnya.
    • 3. Kacau kesemua bahan hingga rata.
    • 4. Kemudian, sapukannya pada muka serta seluruh anggota badan anda.
    • 5. Sambil menyapu, gosokkan secara lembut campuran tadi pada tubuh anda.
    • 6. Seterusnya, biarkan ia selama 1 jam. Tujuannya supaya minyak dalam kopi tadi menyerap ke dalam tubuh anda dengan sempurna.
    • 7. Akhir sekali, bilas tubuh anda dengan air yang dicampurkan dengan sedikit garam. Lepas tu anda bolehlah mandi seperti biasa.
Haaa jangan lupa untuk mencuba. Perkongsian ikhlas dari Papaglamz. Ngeee \(^_^)y

With Love
Papaglamz

-sekian-


You may also like

6 ulasan:

  1. hai papaglamz....
    Tips yang AWESOME..
    macam pelik je walaupun dari sumber asli..kikikiki

    Follow blog AlongMisuari

    Artikel TERBARU AM
    Hadiah daripada AM untuk sahabat AM Ebook Percuma Putihkan Gigi
    Hadiah dari AM untuk sahabat Lelaki AM Ebook Percuma (Rahsia Lelaki)

    HOT ITEM..
    LeoRa For Men
    LeoRa For Women

    Terima Kasih
    AlongMisuari

    BalasPadam
  2. Oooo...camtu tips nye papa...nnti la nk cuba..x payah beli qu puteh..haha

    BalasPadam
  3. ooo..boleh d cuba ni..beras pulut...KG nak putih

    BalasPadam
  4. Asalam..terima kasih mengikuti laman Etuza..follow dah dalam google plus..

    BalasPadam
  5. Tepung sengkuang tu macam mane?

    BalasPadam