Bila Anak Kecil Mula Menulis Inilah Jadinya

/
3 Comments

Fasa pembelajaran aktif bagi si manja


Assalamualaikum

Bila Anak Kecil Mula Menulis Inilah Jadinya | Setiap kanak-kanak mempunyai ragam tersendiri. Dari kecil sampailah besar, setiap fasa pembesarannya sudah pasti ada sahaja ragam atau perangai yang mencuit hati dan kadang kala menggeramkan juga. Macam gitu jugalah dengan anak PapaG si Imtiyaz. Sekarang ni Imtiyaz sudah mula rajin menconteng-conteng. Lebih-lebih lagi bila Ibunya belikan warna crayon untuknya, memang jenuh la melayan dia menulis. Sebagai ayah, PapaG layankan je la. Ada kalanya PapaG cuba mengajar Imtiyaz membuat bentuk bulatan, garisan lurus dan segi empat. Tapi, bukan bentuk dan garisan yang dia buat pun. Hanya lukisan-lukisan abstrak yang kita sendiri pun tak faham apakah dia. Hehehe

Walauapapun, tak kira la apa juga bentuk tulisan ataupun lakaran yang anak kita buat, kita harus support. Mula-mula memanglah hanya contengan yang entah pape, insyallah satu hari nanti anak kita akan menulis sebuah ayat-ayat manis untuk kita. Bila dah pandai pegang pen atau pensil ni, risau pulak kalau-kalau Imtiyaz ni menconteng dinding rumah. Untuk mengelakkan dia conteng dinding, PapaG lebih mengajar Imtiyaz untuk menconteng di dalam buku yang memang khas untuknya. Mintak di jauhkan la dia nak conteng dinding rumah. Kalau tak, jenuh la nak mencuci nanti kan? 

Nah PapaG kongsikan antara hasil nukilan dari Imityaz buat korang semua. Komen la sikit. Hehehe




Nampak tak? Khusyuk sangat. Tak cukup dengan buku, muka dia conteng sekali. Hehehe. 

With Love
Papaglamz

-sekian-


You may also like

3 ulasan:

  1. hehe... kreatifnya dia... anak soleh... :)

    BalasPadam
  2. sikit hari lagi dia duk menulis kat dinding plak...hehehehehe....

    BalasPadam
  3. Jangan la sampai conteng muka... Hehhe

    BalasPadam