4.12.15

Cara Buat Air Detox Paling Mudah

Rahsia detox dan khasiatnya


Assalamualaikum

Minum air detox boleh kurus | Bila bercakap tentang detox ni, mesti ramai yang kaitkan dengan cara pengurusan badan. Betul dengan mengamalkan pengambilan air detox ni kita boleh kurus tau. Tetapi dengan beristiqamah dan diikuti dengan beberapa senaman serta penjagaan makanan. Secara ringkasnya air detox ni adalah air kosong yang di masukkan beberapa buah-buahan ataupun sayuran dan dijadikan amalan minuman seharian. Kiranya improvise air masak la ni. 

resepi-air-detox

Dengan mengamalkan peminuman air detox ni ia di katakan mampu membantu tubuh kita dalam penyingkiran bahan-bahan toksik seperti racun, lemak, dan sebagainya. Penyingkiran bahan-bahan toksik ini penting bagi memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar. Bagus kan?

Jadi, mesti ramai yang nak tahu cara-cara nak buat air detox ni kan? Sebenarnya cara untuk membuat air detix ni mudah sahaja hanya perlukan air masak dan buah-buahan yang mampu membantu dalam proses detoksifikasi badan kita. 

Resepi mudah air detox


Bahan-bahan
1 biji Lemon
1 Biji Timun
2 Biji Limau Nipis
1 Jug Air Masak

Cara-cara nak buat mudah je. Korang campurkan semua bahan-bahan tadi didalam satu jug. Dan simpan dalam peti ais semalaman. Esok paginya minum la. mudah je kan? Selamat mencuba.

With Love
Papaglamz

-sekian-

4 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com