14.12.15

Tempat-tempat Menarik di Malaysia

Jom cuti-cuti Malaysia

Assalamualaikum

Tempat-tempat Menarik di Malaysia | Siapa kata Malaysia tidak mempunyai tempat-tempat menarik untuk dikunjungi? Sebenarnya banyak tau tempat menarik yang boleh korang lawati bersama keluarga ataupun rakan-rakan. Lebih-lebih lagi semasa cuti sekolah ni kan. Pastinya ramai yang tercari-cari tempat untuk bercuti bersama keluarga kan. Ok la, dalam entri kali ini PapaG kongsikan tempat-tempat menarik di Malaysia yang boleh kita lawati bersama keluarga semasa cuti sekolah ni.

Lombong Cantik Guar Petai

Lombong Guar Petai ni terletak di Pulau Pinang. Kalau korang nak tahu tempat sebenar, boleh la klik link di sini. Kecantikan lombong ini mungkin boleh dijadikan sebagai tempat untuk merakamkan beberapa gambar kenangan atau ingin bergambar untuk majlis yang amat bermakna dalam hidup anda semua. Memang best la.

gambar-lombong-di-pulau-pinang

Hutan Rekreasi Gunung Datuk, Negeri Sembilan

Bagi mereka yag meminati aktiviti-aktiviti lasak dan mencabar seperti mendaki dan jungle tracking, Hutan Rekreasi Gunung Datuk, Negeri Semiblan adalah tempat yang harus korang pergi. Nak tahu apa keseronokan tempat ini? Boleh klik di sini. Pasti menerujakan. Khabarnya gunung ini dahulunya pernah digunakan oleh Dato’ Perpateh Nan Sebatang untuk mengumpulkan ketua-ketua adat dan mengisytiharkan gelaran dan penyandang Dato’ Lembaga. Apalah yang berlaku agaknya kan? Jangan lupa klik pada link.

hutan-lipur-gunung-datuk

Menara Condong Teluk Intan

Salah satu dari tarikan utama pelancong ke Teluk Intan ialah Menara Condong Teluk Intan. Menara ini telah dibina oleh arkitek cina En. Leong Choon Cheong pada tahun 1892 dan berfungsi sebagai tangki simpanan air untuk bekalan penduduk sekitar disamping berfungsi sebagai jam.

gambar-menara-condong-teluk-intan

Kalau nak tahu cerita lebih lanjut tentang menara condong di Teluk Intan ni, boleh klik di sini. Mesti korang teruja nak kesana. 

Air Terjun Sungai Pandan di Kuantan

Siapa sangka di Kuantan ada air terjun. Jangan ingat di Kuantan hanya ada pantai je tau. Air terjun Sungai Pandan ini terletak di daerah Kuantan dan lokasinya menuju ke Sungai Lembing. PapaG dan keluarga pernah ke sini dan memang menyeronokkan. Jangan lupa baca entri di sini untuk melihat keseronokan kami sekeluarga bermandi-manda di air terjun sungai pandan ni. 

gambar-ar-terjun-di-kuantan

Itulah tadi 4 tempat-tempat menarik di Malaysia yang korang boleh kunjungi. Sebenarnya banyak lagi tempat-tempat pelancongan di Malaysia, kalau nak ceritakan semuanya sampai esok pon tak habis nak cerita. So, PapaG ucapkan selamat bercuti buat korang semua. Hati-hati semasa bercuti. Leih-lebih lagi di jalan raya.

With Love
Papaglamz

-sekian-

3 ulasan:

  1. Rembau dan Menara condong dua lokasi yang belum sampai...nak baca lagi apa yang ada di sana. perkongsian yang menarik

    BalasPadam
  2. Betul tu. Malaysia ni memang banyak lagi tempat menarik yang belum diteroka. Jum cuti-cuti Malaysia :)

    BalasPadam
  3. banyak lagi tempat2 menarik yang kurang dipromosikan kan PapaG :)

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com