Resepi Mudah Kerang Rebus

Resepi sihat dari kerang rebus


Assalamualikum

Resepi Mudah Kerang Rebus | Kerang dan karangan laut sememangnye mempunyai keenakan tersendiri. Malah ianya mempunyai khasiat yang tersendiri. Bagi mereka yang menghidapi penyakit Anemia menu-menu yang berasaskan makanan laut adalah terbaik. Antara karangan laut yang populat ialah Kerang. Dalam entri kali ni PapaG ingin kongsikan pada semua resepi yang amatlah mudah iaitu Resepi Kerang Rebus. Walaupun nampak mudah tapi ia sangat sedap tau. Tak percaya cubalah. Jangan pandang sebelah mata

kerang-masak-rebus

KERANG REBUS

1kg kerang (telah dicuci)
1 biji bawang merah besar (hiris)
2 batang serai (titik)
1 batang cili merah (hiris)
sedikit halia (hiris)
garam secukup rasa (Tak payah letak pun tak ape sebab kerang tu dah masin)

Rebus sehingga kerang terbuka. Tu tanda dah masak le tu

Sebenarnya masakan kerang ni ade yang pelbagai. Ade orang madak kerang tumis dengan sambal dan macam-macam lagi. Tapi, yang paling mudah ialah di rebus sahaja. Ad tip ni. Kalau nak rebus kerang ni gunakan air yang sikit je. Agak-agak tidak menenggelamkan kerang tu dalam periuk. Korang akan rasa kerang tu lebih manis. Tak percaya...!!! Cubalah

With Love
Papaglamz

-sekian-

Sumber : Ummu Durrah

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

6 comments

comments
5 Januari 2016 6:23 PTG delete

"karangan laut yang populat" pun boleehhhhhhhhh papaG...!! hahahahahaa... :p

by the way, papaG telag di tag untuk giveaway ni.. jemput join.. :)
http://www.dramaticuniq.com/2016/01/australias-souvenirs-giveaway-by.html

Reply
avatar
5 Januari 2016 6:24 PTG delete

betulkan typo orang, sekali aku yang typo... ok abaikannnn... :p

*harap2 papaG tak perasan typo tu.. lalalalaallaa...*

Reply
avatar

Google+ Followers