15.2.16

Kaki Kekejangan 13 Jam Lebih Dalam Flight dari KLIA ke Frankfurt Germany

Dari KLIA ke Frankfurt, Germany


Assalamualaikum

Kaki Kekejangan 13 Jam Lebih Dalam Flight dari KLIA ke Frankfurt Germany | Alhamdulillah ada sikit kesempatan untuk PapaG menulis dalam entri yang baru ni. Ok la, rasanya masa PapaG update entri ni, waktu Malaysia tengah malam kot. Kat German ni baru pukul 4.30 PM. Anggaran jarak masa dalam 7 jam gitu la. Kalau korang nak tahu, PapaG dari KLIA pukul 11.30 malam dan sampai ke lapangan terbang Frankfrut Germany pukul 5.30 pagi. Memang nampak kejap je kan. Tapi korang kena ingat yang waktu di German ini adalah lebih lambat 7 jam dari waktu di Malaysia. Sebab tu penerbangan sebenar makan masa 13 jam lebih. 


Fuhhhh.... Jenuh 13 jam dalam kapal. Kaki kejung yer. Hehehe. Sampai je di sini waktu masih pagi dan suhu pada waktu ini dalam 5 darjah selsius. Kiranya musim sejuk la. Tapi tak de la bersalji. First time sampai je dah kena dengar taklimat, check in apartment, masuk ke dalam kilang tempat PapaG akan training, buat site visit kejap dan macam-macam lagi tanpa henti. Korang bayangkan turun-turun je flight terus buat semua tu. Kaki macam nak patah je. SERIOUSLY.. Tapi nak buat macam mana orang kat German ni sangat mementingkan masa. So, kat tempat orang ni kita kena la ikut diorang kan? Ikut yang baik je tau. Yang tak tu tak yah la nak ikut sangat.


Ok la, nanti PapaG story lagi tentang German ni dalam entri yang lain. Insyallah. Doakan PapaG sihat dan selamat di sini yer. 

With Love
Papaglamz

-sekian-

8 ulasan:

  1. semoga dipermudah segala urusan di sana. seronoknya dapat pergi german :)

    BalasPadam
  2. pengalaman & peluang berharga tu...
    take k

    BalasPadam
  3. wahh..bestnye dapat pegi sana...

    BalasPadam
  4. bestnya dapat gi sana :)

    BalasPadam
  5. Manfaat kan peluang yang ada..selamat berkursus ye..

    BalasPadam
  6. 13 jam ni flight drect ker PapaG? arituh naik airline mana dtg sini...berminat jugak nk tau... kitorang xplan lg flight balik ni nak naik airlines mana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nama kapal die Lutfhansa. Dr Malaysia ke german ad direct 13 jam ni la. Tpi blik malaysia dr german kena berhenti bangkok dulu baru terus ke malaysia.

      Padam
  7. walaupun kejang2 kaki tapi tetap teruja kannnn... :)

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com