6.4.16

1001 Fungsi Kanopi Dalam Majlis Yang Mesti Anda Tahu

Majestic Event Sdn Bhd


Assalamualaikum

1001 Fungsi Kanopi Dalam Majlis Yang Mesti Anda Tahu | Pemilihan tempat dalam sesuatu majlis adalah perkara yang paling penting. Apa tidaknya, bila tempat sesuatu acara atau majlis telah diputuskan, maka perkara-perkara lain barulah boleh dirancang. Begitu juga dengan pemilihan kanopi. Majlis atau acara yang memerlukan kanopi biasanya majlis yang dilakukan secara outdoor. Kanopi mempunyai 1001 fungsi tersendiri. Dan fungsi utamanya ialah tempat untuk kita berteduh. Samada berteduh dari matahari ataupun hujan.


Di dalam pemilihan kanopi, terdapat beberapa perkara yang petlu kita titik beratkan termasuklah jenis kanopi yang hendak digunakan, saiz, Aksesori dan sebagainya. Pemilihan kanopi biasanya perlu disesuaikan dengan tempat majlis yang bakal kita adakan.

Tidak lengkap sesuatu majlis tanpa kanopi yang dihias indah mata memandang. Untuk itu, pelbagai aksesori diperlukan untuk menyerikan sesuatu set kanopi. Antaranya ialah:
  • Meja : Meja bulat, meja empat segi tepat, meja buffet.
  • Kerusi : Kerusi plastik, kerusi banquet, sofa.
  • Kipas : Kipas syiling, kipas bulat, kipas berdiri, kipas industri.
  • Pelbagai kain untuk : Scallop, skirting, kain alas meja.
  • Lampu : Lampu kalimantang, mentol berwarna, spotlight, chandeliar.
  • Bunga : Bunga meja, bunga pintu gerbang, bunga di dalam pasu.
Kalau diperhatikan, ramai pengusaha kanopi sekarang telah bersedia menambah baik perkhidmatan mereka. Oleh itu, anda harus bijak membuat survey sebelum membuat pemilihan yang terbaik.


Baru-baru ini EFG Gathering 2016 telah diadakan di rumah Mommy Irra dari irrayyan.com dan kami telah memilih Majestic Event Sdn Bhd untuk membantu kami dalam menguruskan hal-hal pemasangan dan hiasan kanopi. Ternyata Majestic Event bukan hanya membekalkan kanopi semata-mata, malah lebih dari itu. Terdapat juga aksesori-aksesori seperti yang PapaG terangkan di atas tadi. Dan yang paling best sekali ialah diorang bagi kami KIPAS YANG BESAR. Jadi tak la kami kepanasan semasa gathering itu.




Dengan tema hiasan pink putih, kanopi dari Majestic Event sangat menyerlah hari tu. Kanopi yang dipasang agak besar sehingga mampu memuatkan 4 buah meja bulat yang setiap satunya mempunyai 10 buah kerusi. Dan kesemua meja serta kerusi mempunyai alas dan sarung yang tersendiri setiap satu. Memang cantik. Ternyata segala perkakasan kanopi dari Majestic Even sangat lengkap. Memang tak salah jika anda memilih Majestic Event sebagai consultant anda untuk memasang kanopi di majlis anda. Tak kira majlis perkahwinan, berkhatan dan sebagainya. 

Bagi anda yang masih lagi tercari-cari siapa yang nak pasang kanopi di majlis anda, for sure PapaG recommend Majestic Event Sdn Bhd. Terbaeekk…!!!!!

Nama : Majestic Event Sdn Bhd
Telefon : 03-51663417 or 012-2978417

With Love
Papaglamz

-sekian-

1 ulasan:

  1. Next event kalau MAJESTIC sudi lg jadi penaja , efg nk request air cooler baru la bertambah2 sejukkk !

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com