6.4.16

Kerana Sebuah Rasa Yang Bernama CINTA

Cerita tentang cinta


Assalamualaikum

Kerana Sebuah Rasa Yang Bernama CINTA | Cinta adalah satu anugerah yang paling berharga yang hanya dimiliki oleh insan terpilih. Hanya insan bertuah sahaja yang mendapatkan cinta yang tulus ikhlas dari pasangannya yang ikhlas mencintai. 


Namun, pengalaman sering mengajar kita erti kehidupan sebenar. 

Kerana cinta ia mampu membuatkan hidup seseorang menjadi huru hara seandainya seseorang itu tidak pandai mengurus dan menghadapinya. 

Kerana cinta juga lah ramai yang berubah kerana cinta. Ramai yang menjadi buta kerana cinta dan ramai yang kecewa kerana cinta. 

Namun ada juga yang langsung tidak mempercayai cinta akibat pernah terluka, tertipu, dan sebagainya. Pengalaman mengajar mereka untuk serik bercinta buat kali kedua. 

Tapi di sebalik apa yang berlaku keatas diri seseorang itu ada hikmah yang mereka sendiri tidak sedar. 

Sebenarnya ramai yang tidak tahu dan mengganggap cinta yang pergi akan pergi selama-lamanya. Sebenarnya tidak semua dan tidak sama sekali. Mungkin cinta yang berlalu pergi ada hikmah disebaliknya. 

Mungkin Yang Maha Esa akan memberikan cinta yang lebih baik dan menggantikan cinta yang berlalu pergi. Dan mungkin juga cinta yang betul-betul sejati dan jujur belum muncul.

Perkara yang perlu kita elakkan didalam perhubungan adalah sikap tidak mempercayai pasangan. Sering berprasangka buruk kepada pasangan selalunya akan memakan diri sendiri. Berlakulah jujur dan saling percaya mempercayai antara pasangan. Kerana itulah yang akan mengukuhkan lagi hubungan cinta.

Semoga hubungan itu akan kekal selama-lamanya. Biarlah cinta itu sampai ke akhir hayat dan ke syurga.

Abadi selamanya.

With Love
Papaglamz

-sekian-

4 ulasan:

  1. Singgah pagi ♥
    Cinta perlu dinilai dengan bijak :)

    BalasPadam
  2. Cinta itu satu anugerah yang sangat berharga yang Allah campakkan dalam hati setiap manusia.

    BalasPadam
  3. Cintailah manusia kerana cinta kita pada Dia yang memberikan perasaan cinta (ALLAH). Nice entry tho papaG.

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com