6.8.16

Rahsia Lelaki Subur Atau Tidak Dengan Melihat Jari Je

Terbaca sesuatu yang kelakar dan mungkin boleh jadi kan panduan ni. Hahaha. Macam mana nak tahu Rahsia Lelaki Subur Atau Tidak Dengan Melihat Jari je. Terus I pun nak tengok kat jari sendiri. Korang macam mana? 


Memetik dari artikel Utusan Malaysia keluaran 2014, satu kajian telah dijalankan oleh para penyelidik dari Jabatan Urologi di Gachon University Gil Hospital di Incheon dan Seoul National University Hospital, Korea Selatan.

Mereka mendapati bahawa lelaki dewasa dengan jari manis yang tlebih panjang berbanding jari telunjuk pada tangan kanan mempunyai, testikel yang lebih besar. Begitu sebaliknya, iaitu lelaki dengan jari telunjuk yang lebih panjang berbanding jari manis, mereka mempunyai testikel lebih kecil.

Kajian terdahulu juga mengandaikan bahawa saiz testikel ada hubung kait dengan jumlah air mani yang dihasilkan.

Kajian dijalankan ke atas sejumlah 172 lelaki Korea berumur antara 20 hingga 69 tahun, yang pernah dirawat kerana pembedahan berkaitan aspek urologi.

Pertamanya, para penyelidik mengukur panjang jari kedua dan keempat setiap peserta. Kemudian secara berasingan, ahli urologi berpengalaman mengukur saiz zakar mereka.

Keputusannya menunjukkan bahawa kadar atau nisbah ukuran jari tersebut berkadaran songsang kepada berat testikel dewasa, membawa maksud jari manis yang lebih panjang mempunyai hubung kait dengan testikel besar dan sebaliknya.

Dalam kajian tersebut penyelidik juga mendapati bahawa umur dan tinggi tidak memberi banyak kesan ke atas saiz testikel, manakala berat seseorang mempunyai kaitan yang ketara.

Mungkin selepas ini ilmu ini boleh dipraktikkan oleh kaum wanita bagi menentukan tahap "kesuburan" teman lelaki, tunang atau suami? Semoga bermanfaat.

With Love
Papaglamz

-sekian-

3 ulasan:

  1. Erk....itu macam ka...ok nak check jari en tunang

    BalasPadam
  2. Siapa sudi cek jari Along? Kah2.. Tq for the info papaG..

    BalasPadam
  3. errrrrrrr.....salah masuk entri ke kakcik ni? hahaha. btw tq for the info papaG :)

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com