29.9.16

JDT Pertahan Rekod TANPA Kalah di Stadium Larkin

Assalamualaikum semua. Kelab Bolasepak Johor Darul Ta’zim (JDT) meneruskan lagi kempen piala AFC dengan aksi separuh akhir pertama menentang JSW Bengaluru malam tadi yang menyaksikan keputusan seri 1-1 sekali gus menunjukkan JDT Pertahan Rekod TANPA Kalah di Stadium Larkin. Beraksi dihadapan lebih kurang 18 ribu lebih penyokong menyaksikan kedua-dua pasukan saling membalas serangan untuk membolosi gawang pasukan lawan masing-masing. Namun JDT mula mengusai perlawanan bila banyak peluang-peluang untuk meledakkan gol di pintu gol lawan terhasil.

Keputusan jdt vs Bengaluru,  Keputusan jdt di afc,  Separuh akhir piala afc jdt,  Tarikh perlawanan afc jdt,  Kedudukan jdt di piala afc,  Separuh akhir liga afc,  Rekod jdt tanpa kalah di stadium larkin,  Jdt harimau selatan,  Stadium larkin johor bahru,

Serangan demi serangan akhirnya Diaz meledakkan gol di gawang pasukan lawan apabila bola hasil sepakan penjuru oleh Shafid Rahim menuju tepat ke Diaz dan tandukan keramatnya meledakkan 1 gol buat JDT. Tapi, kegembiraan JDT tidak lama apabila beberapa minit selepas itu Lynghdoh merembat dari luar kotak penalti menewaskan Mohd Izham dan menyamakan kedudukan untuk Bengaluru FC.

Ternyata pada babak kedua perlawanan JDT lebih menguasai permainan dimana banyak cubaan menuju gawang pasukan Bengaluru yang terhasil namun, rezeki tidak menyebelahi pasukan JDT. Bagi PapaG perlawanan agak seimbang. Kedua-dua pasukan begitu konsistent mempamerkan permainan yang baik dan mantap. Secara jujurnya jantung berdegup kencang masa menonton perlawanan ni. Nasib la tak kena sakit jantung.

Walau apapun, syabas dan tahniah buat pasukan JDT kerana mampu mengekalkan rekod tanpa kalah di Stadium Larkin. PapaG harap untuk perlawanan separuh akhir kedua di India nanti JDT mampu membuat come back dengan strategi-strategi terbaik khasnya dari ketua jurulatih JDT iaitu Mario Gomez untuk menghadapi perlawanan itu nanti. Good luck JDT…!!!!!

#Luaskan Kuasamu
#KalahMenangTetapBersama

With Love
Papaglamz

-sekian-

1 ulasan:

  1. singgah pagi...
    nieyl peminat JDT..
    tu la,masa pertama memang nampak susah sgt JDT nak dapatkan bola..
    Alhamdulillah walaupun byk kasi cuba membolosi akhirnya dapat 1 gol..
    tapi xpela...1-1, hopefully,next week dekat india JDT lebih baik maybe 2 gol.. InsyaÁllah...

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com