12.10.16

Panduan Memilih Pakaian Untuk Bayi

Assalamualaikum semua. Bakal ibu dan ayah tentu sahaja akan rasa teruja saat ketika mendapat berita untuk menimang cahaya mata. Tentu sahaja macam-macam persediaan yang akan dilakukan untuk menerima kehadiran insan baru dalam rumah tangga kan. Memilih pakaian bayi merupakan kewajipan untuk bakal bayi. Tetapi, kita perlu tahu memilih baju yang mempunyai ciri-ciri yang baik agar baju yang dibeli untuk bakal bayi anda selesa dan berguna nanti. Oleh sebab itu, dalam entri kali ini PapaG kongsikan panduan memilih pakaian untuk bayi. Harapnya ia berguna buat anda.

tips memilih baju, cara memilih baju, tips memilih baju bayi baru lahir, baju bayi yang bagus merk apa ya, bahan baju bayi yang nyaman, model baju bayi baru lahir terbaru, jenis kain untuk baju bayi, bahan baju bayi libby, baju bayi baru lahir lucu, baju bayi baru lahir grosir, harga baju bayi baru lahir, model baju bayi baru lahir, baju bayi baru lahir laki-laki, baju bayi baru lahir online, baju bayi baru lahir branded, perlengkapan baju bayi baru lahir, perlengkapan bayi baru lahir yang harus dibawa ke rumah sakit, list perlengkapan bayi baru lahir, perlengkapan bayi baru lahir yang harus dibeli, perlengkapan bayi baru lahir dan harganya, perlengkapan bayi baru lahir online, perlengkapan bayi baru lahir dan ibu melahirkan, jual perlengkapan bayi baru lahir, daftar perlengkapan bayi baru lahir,  perlengkapan bayi baru lahir yang harus dibawa ke rumah sakit, daftar perlengkapan bayi baru lahir dan harganya, perlengkapan bayi baru lahir online, daftar perlengkapan bayi baru lahir yang harus disiapkan, kelengkapan bayi, peralatan bayi baru lahir, keperluan bayi baru lahir yang harus dibeli, perlengkapan bayi yang harus disiapkan,

Panduan memilih pakaian untuk bayi

Kalau korang nak pilih pakaian untuk bayi korang, pastikan pilih pakaian yang ukuran yang lebih besar sedikit. Kalau korang beli baju yang lebih besar sedikit, ia akan bertahan lebih lama. Sebabnya kerana bayi ni pertumbuhannya pada minggu pertama adalah sangat cepat. Jadi, kalau korang beli pakaian yang kecil, takut ia cepat sempit je nanti. Baru pakai sekejap je dah tak boleh pakai kan. Kalau pakai baju yang sempit, tentu bayi tak selesa. Selain saiz, pilih pakaian yang dieprbuat daripada kain kapas atau koten. Kulit bayi yang baru lahir ni agak sensitif.vApabila pakaian yang dikenakan tidak sesuai dengan kulit baby mungkin kulit bayi akan bermasalah nanti. Jadi,bpemilihan pakaian bayi dengan bahan kapas atau koten merupakan langkah terbaik. Selain itu pakaian dengan bahan kapas ni lebih cepat dalam menyerap peluh dan sudah pasti baby akan rasa selesa.

Untuk memilih pakaian bayi, kita harus melihat rekaan yang terdapat pada baju tu. Pemilihan rekaan pakaian adalah penting kerana seorang bayi biasanya akan melakukan banyak gerak. Agar bayi lebih mudah dalam bergerak tentu saja pakaian yang digunakan mestilah yang sederhana. Korang sebaiknya juga tidak membeli pakaian yang mempunyai eksesori yang terlalu berlebihan agar tidak mengganggu gerak tubuh bayi.

Dari segi warna, PapaG lebih sarankan korang pilih warna yang lembut-lembut dan sedap mata memandang. Orang kata warna-warna pastle tu. Warna-warna ini PapaG rasa lebih selesa dan sedap mata memandang. Kalau warna garang sangat takut baby pun akan ketakutan pula nanti kan. Walau apapun, pilih la pakakan yang sesuai untuk bayi anda. Jangan terlampau keterlaluan. Takut nanti bayi anda tidak selesa dan pembesarannya terganggu. 

With Love
Papaglamz

-sekian-

3 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com