Proton Saga Generasi Terbaru Nampak Lebih GANAS

/
4 Comments
Assalamualaikum semua. Baru-baru ni Proton telah melancarkan Proton Saga generasi terbaru selepas pelancaran kereta Persona terbaru beberapa bulan sebelum ini. PapaG tahu pun sebab terbaca satu pamplet tentang pelancaran kereta ini. Pandangan pertama PapaG, Proton Saga Generasi Terbaru Nampak Lebih GANAS. Rasanya, Proton Saga Baru ini kelihatan lebih ganas di bahagian depan dengan rekaan bumper depan Saga baru seperti Evo dan bahagian grille serta lampu seperti Volkswagen Golf. Tapi tak tahu la. Sebab tak tengok lagi depan-depan mata. Insyallah ada masa nak pergi show room boleh tengok-tengok. 

Dari segi harga pula, PapaG rasa ia agak mampu milik. Apa tidaknya, dengan kereta yang berkonsep sedan yang didatangkan dengan empat varian enjin 1.3 liter VVT, harga jualannya sangat mampu milik iaitu antara RM37,000 hingga RM46,000 sebuah.Tak sampai RM50,000 pun kan? Nasibla Papag dah ada Persona tu. Boleh tengok-tengok je la. Tak nak la menambah-nambah hutang yang dah sedia ada ni kan. I love my persona more. Gituuuu.

Ok la,kalau korang nak tahu, Proton Saga generasi terbaru ni dikatakan mempunyai ciri-ciri keselamatan yang lebih berbanding generasi sebelumnya. Apa tidaknya, dengan 5 element keselamatan pasir baru seperti ABS, BA, ESC, TCS dan HHA membolehkan Proton Saga generasi baru ini telah menerima penarafan 4 bintang NCAP ASEAN. Terbaik kan?

proton saga plus terbaru, harga proton saga r, saga plus baru, harga proton saga baru, proton saga baru paultan, harga proton saga baru 2016, proton saga baru price, gambar proton saga baru, proton saga terbaru 2016, saga baru 2016 price, harga proton saga se, harga proton saga flx baru, harga perodua, harga perodua alza, harga perodua axia, harga proton saga flx,

proton saga plus terbaru, harga proton saga r, saga plus baru, harga proton saga baru, proton saga baru paultan, harga proton saga baru 2016, proton saga baru price, gambar proton saga baru, proton saga terbaru 2016, saga baru 2016 price, harga proton saga se, harga proton saga flx baru, harga perodua, harga perodua alza, harga perodua axia, harga proton saga flx,

  


Harga Proton Saga Baru 2016:

Proton Saga 1.3L Standard MT - RM36,800
Proton Saga 1.3L Standard CVT - RM39,800 
Proton Saga 1.3L Executive CVT - RM42,800
Proton Saga 1.3L Premium CVT -  RM45,800

Spesifikasi Proton Saga 2016

Varian : Standard, Executive, Premium
Ciri ciri keselamatan : Dua beg udara, Kawalan Kestabilan (ESC), Bantuan Brek (BA), Kawalan Cengkaman (TCS), Brek Anti-kunci (ABS), Pengagihan Brek Elektronik (EBD) dan Bantuan Mendaki (HHA)
Keluasan but : 420 liter
Kemasan dalaman : Satu tona warna sahaja (hitam), kemasan fabrik untuk semua varian
Reverse camera dan ecodrive - varian Premium
Isofix
Fold Rearseat (60:40)
Asean NCAP 4 Bintang

With Love
Papaglamz

-sekian-


You may also like

4 ulasan:

  1. cantik kan papa glam... akak pun suka... yg ptg vvti tu jimat minyak... dr produk proton sebelum ni...

    BalasPadam
  2. Cantiknya saga baru nie..design pun makin mengancam nie..

    tergoda AM untuk membeli kereta TAPI nak buat apa banyak2 kan..

    Posting terbaru AM Rumah Idaman : Stainless Steel Water Tank

    Ikhlas dari
    AlongMisuari.com

    BalasPadam
  3. Meroyaan tgok keta ni...nak beli macam malas plak nak berhutang....

    BalasPadam
  4. Bonde dah pernah naik opismate punya warna biru... memang menawan sekali..

    BalasPadam