10.11.16

4 Cara Menghilangkan Bau Badan Dengan Menggunakan Sumber Semula Jadi

Assalamualaikum semua. Lelaki sememangnya mempunyai bau badan yang kuat. Kadang kala bau badan boleh membuat orang disekeliling kita rasa tidak selesa. Bila orang sekeliling kita tidak selesa, kemungkinan untuk kita hilang kawan tinggi. Tentu sahaja kita akan keseorangan nanti. Punca bau badan boleh disebabkan bahan buangan terkumpul dalam badan akibat proses pencernaan tidak sempurna. Pengambilan pelbagai jenis makanan, majoritinya digunakan untuk tubuh sementara selebihnya ditukar ke dalam bentuk sisa buangan atau toksin. Toksin ini disingkirkan sekiranya ginjal, hati dan saluran penghadaman usus berfungsi dengan baik. Apa kata cuba 4 cara menghilangkan bau badan dengan sumber alam semula jadi ini. Insyallah berkesan nanti.

penyebab bau ketiak, cara mengatasi bau badan dan keringat berlebih, cara menghilangkan bau badan permanen, menghilangkan keringat di ketiak, mengatasi bau badan wanita, obat penghilang bau badan di apotik, cara menghilangkan bau ketiak yang menyengat, cara menghilangkan bau ketiak dengan tawas, cara menghilangkan bau badan secara cepat, menghilangkan keringat di ketiak, cara menghilangkan bau badan dengan tawas, cara menghilangkan bau badan permanen, cara menghilangkan bau badan tradisional, obat penghilang bau badan di apotik, obat tradisional mengatasi bau badan, penyebab bau badan dan cara mengatasinya, mengatasi bau badan wanita, penyebab bau badan pada wanita, cara mengatasi bau badan dan keringat berlebih, penyebab ketiak bau dan basah, penyebab bau badan berlebih, makanan penyebab bau badan, cara menghilangkan bau badan permanen, bau badan menyengat, tips mengobati bau badan, jenis makanan yang menyebabkan bau badan, makanan yang membuat bau badan harum, makanan yang harus dihindari agar tidak bau badan, penyebab bau badan pada wanita, sayuran penyebab bau badan, makanan pencegah bau badan, bawang putih penyebab bau badan,
Sumber : Google

Limau Kasturi

Potong sebiji limau Kasturi. Selepas potong, buangkan bijinya. Kemudian makanlah kulit limau kasturi itu bersama airnya. Amalkan selalu. Insyallah bau badan korang akan hilang nanti.

Daun Sirih

Daun sirih ini dikatakan boleh bertindak sebagai antiseptik di samping mengandungi zat aktif. Daun sirih juga membantu menghilangkan bau badan lebih-lebih lagi yang berpunca daripada kuman atau bakteria. Caranya ambil 5 helai daun sirih dan rendam dalam satu bekas berisi air panas. Biarkan ia menyejuk dengan sendiri. Bila sudah sejuk minum air rendaman sirih tadi. Cuba amalkan setiap hari dan lama-kelamaan masalah badan berbau akan hilang. Kalau rasa macam tidak berapa lalu mahu minum air rendaman, boleh tambah sedikit gula.

Timun

Timun juga boleh digunakan sebagai ramuan petua hilangkan bau badan. Caranya potong timun kepada beberapa kepingan kecil. Semasa mandi, gosokkan kepingan timun itu pada seluruh badan.
Setelah itu barulah dibilas bersih.

Bunga Cengkih

Kalau tiada selera untuk minum air sirih, boleh guna bunga cengkih. Caranya ialah rendam beberapa kuntum bunga cengkih dalam satu cawan air panas. Biarkan sehingga kembang. Kemudian minum air rendaman tersebut. Amalkan sekerap yang mungkin untuk mengelakkan masalah badan berbau.

Haa macam mana? Mudah je kan petua-petua untuk menghilangkan bau badan dengan bahan alam semulajadi ni kan? Kebanyakan bahan-bahan ni mudah diperolehi di kedai-kedai runcit biasa je. Jadi apa tunggu lagi. Jom cuba 4 cara menghilangkan bau badan ni. Selamat mencuba.

With Love
Papaglamz

-sekian-

Sumber : Cari.my

1 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com