15.11.16

5 Minuman Membantu Anda Merawat Pening Kepala

Assalamualaikum semua. Nah cuba petua ini. 5 Minuman Membantu Anda Merawat Pening Kepala.

cara hilangkan pening kepala, punca pening kepala berpanjangan, pening kepala berpusing, pening kepala sebelah kanan, pening kepala tiba-tiba, punca pening kepala selepas bangun tidur, pening kepala sebelah kiri, pening kepala in english, punca pening kepala, ubat migrain dan sakit kepala, ubat sakit kepala dalam islam, doa hilangkan sakit kepala, pening kepala berpanjangan, pening kepala berpusing, pening kepala sebelah kanan, urutan sakit kepala, penawar pening kepala, ubat untuk migrain, punca pening kepala, doa hilangkan sakit kepala, ubat migrain paling berkesan, pening kepala berpanjangan, urutan sakit kepala, pening kepala sebelah kanan,

1) Teh Halia

Teh Halia dikatakan bukan sahaja berkesan untuk mengurangkan rasa sakit kepala tetapi ia juga sesuai diminum untuk menghilangkan rasa loya. Selalunya bila rasa pening kepala, memang akan rasa loya kan. 

Selain meminum teh halia segera dengan hanya perlu tambah air panas saja, anda juga boleh membuat teh halia sendiri di rumah. Caranya anda hanya perlu bancuh teh seperti biasa dan tambahkan seinci halia yang telah ditumbuk sedikit.

2) Kopi

Kafein yang terdapat dalam kopi mampu mengurangkan rasa sakit kepala. Kopi juga membantu membuatkan badan anda berasa lebih segar. Jadi elok jika anda elakkan minum kopi pada waktu malam untuk mengelakkan waktu tidur anda terjejas.

3) Air Sejuk

Air sejuk bukan sahaja mampu menyejukkan badan ketika waktu cuaca panas, tetapi kesan dari pengambilan air sejuk dapat meningkatkan pengaliran darah ke otak dan membantu mengurangkan rasa sakit.

4) Teh Hitam

Seperti juga kopi, teh hitam mengandungi kafein yang kerap dijadikan bahan utama dalam proses membuat ubat untuk penawar sakit kepala. Jadi untuk mengurangkan atau menghilangkan rasa sakit kepala, anda juga boleh amalkan minum teh hitam.

5) Teh Hijau

Teh hijau kaya dengan antioksidan yang bertindak sebagai rangsangan kepada sistem saraf untuk mengurangkan tekanan yang selalunya menjadi punca seseorang mendapat sakit kepala.

Ketika cuaca panas, anda memang perlu lebihkan pengambilan air untuk mengelak dari berlakunya masalah kekurangan air dalam tubuh anda. Minum jus buah-buahan segar juga bagus, bukan sahaja untuk menghidrasi badan tetapi dapat membekalkan vitamin-vitamin yang penting untuk badan anda.

#Info

With Love
Papaglamz

-sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com