4 Punca Dan Sebab Lelaki Mati Pucuk Atau Lemah Tenaga Batin Serta Cara Mengatasinya

/
4 Comments
Julai 11, 2017
Assalamualaikum semua. Ok la tajuk kali ni macam extreme sikit la kan. Harap maaf bagi yang tak suka. Bukan apa sejak kebelakangan ni di facbook atau di mana-mana sahaja laman sosial aku tengok banyak sangat iklan-iklan yang menjual barangan dan ubatan untuk lelaki khasnya yang mengalami masalah seperti lemah tenaga batin ataupun mati pucuk. Adakah betul kini masyarakat kita khususnya lelaki memang ramai yang mengalami masalah ini. Kalau betul apakah  Punca Dan Sebab Lelaki Mati Pucuk Atau Lemah Tenaga Batin Serta Cara Mengatasinya?

ubat mati pucuk di farmasi, rawatan mati pucuk akibat onani, ubat tradisional mati pucuk, punca mati pucuk, rawatan mati pucuk cara islam, cara merawat mati pucuk, mati pucuk boleh dirawat, mati pucuk wanita,

Punca-punca Lelaki Lemah Tenaga Batin (Mati Pucuk)

Baru-baru ni aku terbaca satu keratan akhbar yang mengatakan bahawa dekat 90% rakyat Malaysia mengalami masalah mati pucuk. Dan dengan adanya masalah mati pucuk ini, maka masalah-masalah rumah tangga turut terjadi disebabkan kurangnya nikmat atau kepuasan dalam hubungan seks sesama suami isteri. Jadi, pada aku adalah lebih baik jika kita mencari cara atau jalan penyelesaian yang terbaik untuk mengatasi maslah mati pucuk dalam kalangan lelaki dengan niat untuk menambahkan lagi keharmonian rumah tangga kita. Bukan dengan niat untuk menunjuk-nunjuk pada pasangan yang kita ni lebih hebat atau lebih POWER.

ubat mati pucuk di farmasi, rawatan mati pucuk akibat onani, ubat tradisional mati pucuk, punca mati pucuk, rawatan mati pucuk cara islam, cara merawat mati pucuk, mati pucuk boleh dirawat, mati pucuk wanita,

ubat mati pucuk di farmasi, rawatan mati pucuk akibat onani, ubat tradisional mati pucuk, punca mati pucuk, rawatan mati pucuk cara islam, cara merawat mati pucuk, mati pucuk boleh dirawat, mati pucuk wanita,

Mati pucuk (erectile dysfunction) atau lemah tenaga batin adalah suatu keadaan yang secara konsisten memberi kesan kepada keupayaan seseorang untuk mencapai atau mengekalkan ereksi, atau keupayaan untuk mencapai ejakulasi. Dengan kata mudah ialah zakar gagal menegang atau tidak mencapai ketegangan yang cukup untuk melakukan penetrasi atau zakal gagal mencapai ejakulasi. Ia adalah satu bentuk disfungsi erektil (ED) atau gangguan ereksi.

Terdapat beberapa faktor yang menyumbang kepada mati pucuk atau ED ini. Ini termasuklah kedua-dua faktur emosi dan fizikal. Menurut The Merck Manual, dianggarkan 50 peratus lelaki berumur 40 hingga 70 mempunyai masalah ED pada satu masa atau ketika tertentu. Risiko mati pucuk meningkat seiring dengan pertambahan usia.

Antara Punca Lelaki Mati Pucuk:

1. Penyakit Endokrin

Sistem endokrin tubuh badan manusia menghasilkan hormon yang mengawal metabolisme, fungsi seksual, pembiakan, mood, dan banyak lagi. Kegagalan sistem ini untuk menghasilkan hormon-hormon seksual lelaki, sudah tentu akan membantutkan mood seseorang untuk bersama bersama pasangan.

2. Gangguan Saraf

Beberapa masalah gangguan syaraf boleh meningkatkan risiko untuk mati pucuk. Keadaan gangguan saraf ini menjejaskan keupayaan otak untuk berkomunikasi dengan sistem pembiakan iaitu zakar mahu pun faraj manusia. Bagi lelaki situasi Ini boleh menghalang seseorang daripada mencapai ereksi. Contoh penyakit gangguan saraf ialah Elzhimer, Parkinson dan Strok.

3. Penyakit Berkaitan Jantung

Penyakit atau kondisi yang memberi kesan kepada jantung dan keupayaannya untuk mengepam darah dengan baik boleh menyebabkan mati pucuk atau lemah tenaga batin. Tanpa aliran darah yang mencukupi ke anggota zakar, seseoranglelaki  tidak boleh mencapai ereksi.

Aterosklerosis iaitu suatu keadaan yang menyebabkan saluran darah menjadi tersumbat boleh menyebabkan mati pucuk. Kandungan kolesterol atau tekanan darah tinggi (hipertensi) juga dikaitkan dengan risiko yang meningkatkan untuk mati pucuk.

4. Gaya Hidup dan Emosi

Gaya hidup dan emosi mempengaruhi seseorang lelaki untuk mencapai keghairahan dan juga ereksi stabil ketika melakukan seks bersama pasangan. Kadangkala, lelaki yang keletihan dan juga emosi yang tidak stabil ia akan mempengaruhi seseorang lelaki untuk fokus semasa beraksi bersama pasangan. Lantas masalah ereksi dan ejakulasi akan terjadi. 

Cara Mengatasinya Masalah Mati Pucuk

1. Minta Nasihat Doktor
2. Amalkan Pemakanan Yang Sihat
3. Kawal Emosi
4. Amalkan Gaya Hidup Yang Sihat.

Ada juga yang mengatakan bahawa mati pucuk boleh dirawat dengan mengambil ubat-ubatan atau pun peggunaan beberapa bahan-bahan semulajadi. Walau apapun cara dan bahan yang kita nak gunakan untuk mengubati penyakit kita ini, harus berhati-hati dalam membuat pilihan. Ditakuti nanti ada kesan sampingan. Hati-hati la "BARANG' kita tu bukan ada jual kat pasar malam boleh beli dengan mudah. Satu tu je layang kita ada. So, BE CAREFULL......!!!!

With Love
Papaglamz

-sekian- 


You may also like

4 ulasan:

  1. Kena berhati-hati nie..
    mungkin kita seterusnya..siapa tahu masa depan..

    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu am. lebih2 lagi lambakan produk2 kat pasaran sekarang ni.

      Padam