Buih Mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan: Pelengkap Mandian Si Jejaka

Buih Mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan: Pelengkap Mandian Si Jejaka

Dalam kehidupan dunia yang semakin mencabar  jejaka sentiasa berikhtiar  untuk memudahkan urusan agar dapat menikmat kehidupan sepenuh termasuk dalam rutin penjagaan harian. Dengan pelbagai  produk mandian di pasaran, pilihan  semakin sukar. Jangan risau! Mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan terbaru untuk si jejaka dengan formulasi yang  direka khas untuk membersihkan muka dan badan sekali gus!


Amalan rutin kebersihan harian dapat mengekalkan kebersihan dan meningkatkan keyakinan diri. Produk mandian yang unggul  dapat menghasilkan kulit yang bersih dan licin dengan membuka liang pori dan menyingkirkan toksin. Buih mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan memberikan kebersihan menyeluruh ini serta kesegaran berpanjangan untuk muka dan badan tanpa iritasi.

Kaum lelaki moden zaman sekarang mengambil berat tentang penjagaan diri. Membersihkan muka dan badan sebelum menghadapi hari yang mencabar dapat memberikan kesegaran serta menghalang pengeluaran minyak muka yang berlebihan. Manakala membersihkan wajah dan badan pada waktu malam pula akan menyingkirkan semua kotoran yang melekat pada kulit akibat daripada pencemaran, kelembapan dan habuk.


Oleh itu, untuk menjadikan proses pembersihan muka dan badan lebih mudah dan berkesan, DASHING melancarkan produk paling sesuai iaitu,  buih mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan. Pembersih wajah dan badan ini tersedia (hadir) dalam pek pam bersaiz 700-gram. Dirumus khas untuk wajah dan badan lelaki (si jejaka) agar kekal hidrat dan juga mencerahkan kulit. Selain itu, mandian khas ini padat dengan ramuan untuk menyingkirkan kotoran di kulit dan memberikan pembersihan muka yang mendalam  dari  muka hingga ke tapak kaki agar anda kelihatan bersih dan segar sepanjang hari.

DASHING 2 in 1 Muka & Badan terdapat dalam 4 variasi; Cool, Active, Hattrick dan Ultimate Kick. Diformulasi  dengan pewangi  DASHING eau de toilette (EDT), ia memberikan kesegaran serta haruman maskulin kekal lama untuk lelaki.


COOL- Khas untuk jejaka kontemporari yang berpesonaliti relak, gemar meluangkan masa dengan rakan-rakan serta menghadapi kehidupan dengan tenang. Haruman penuh maskulin ini melambangkan identiti dan daya tarikan maskulin lelaki. Haruman maskulin ini dilengkapi dengan gabungan wangian Bergamot dan Galbanum dengan campuran Powdery Amber dan Musk sebagai nota asas. Haruman ini direka untuk menyerlahkan personaliti lelaki yang cool dan maskulin.

ACTIVE- Pelengkap si jejaka yang bergaya lasak  dan  menikmati kehidupan aktif. Haruman ini adalah gabungan nuansa Fougére dengan Citrus, Lavender, Muguet Heart dan Amber. Wangian ini dicipta untuk memastikan setiap lelaki tampil yakin dan berdaya aktif dengan aroma maskulin yang luar biasa.

ULTIMATE KICK- Wangian sebenar seorang juara. Ultimate Kick menyerlahkan ciri-ciri lelaki sofistikated dalam setiap aspek kehidupan modennya. Ultimate Kick mempunyai haruman yang menggabungkan ramuan Lemon, dipertingkatkan dengan kesegaran Cardamom serta disulami nota asas aroma Vanilla dan Musk.

HATTRICK- Simbol kemenangan unggul buat setiap lelaki DASHING, aroma misteri Hattrick membara  semangat dan keghairahan untuk mencapai  impian. Hattrick merupakan gabungan unik kesegaran Epal dan Citrus, berserta  dengan  haruman Amber.   

Variasi Cool dand Hattrick buih mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan  mempunyai formula dwi-aksi dengan tiga kali ganda agen pemutihan yang lembut dan berkesan untuk membersihkan wajah serta memberikan anda tona kulit rata untuk tampil lebih cerah. Pada tubuh pula, formulasi penghidratan yang mengandungi mineral mikro membantu mempertingkatkan kadar lembapan kulit serta menguatkan sistem pertahanan kulit, agar lebih sihat dan segar.

Untuk variasi Active dan Ultimate Kick pula, kotoran dan minyak berlebihan pada wajah dapat dihapuskan agar kelihatan bersih dan tidak berkilat. Dengan ciri-ciri detox dan pembersihan yang mendalam, ia membantu kulit untuk mengatasi  sebarang habuk dan kotoran harian, serta memberikan anda pengalaman mandian yang hebat dan menyegarkan.

Buih mandian DASHING 2 in 1 Muka & Badan boleh didapati pada harga RM17.90 untuk pek bersaiz 700 ml. Buih mandian ini mempunyai harga yang sangat berpatutan dan berbaloi kerana memberikan anda manfaat 2 dalam 1 pada kulit dan tubuh badan.

With Love
Papaglamz

-sekian-
Mont Cabana Perfume Exclusive Pilihan Terbaik 2018

Mont Cabana Perfume Exclusive Pilihan Terbaik 2018

Assalamualaikum semua. Lambakan perfume dipasaran seakan satu petanda industri ini berkembang pesat dengan persaingan sihat antara peniaga-peniaga. Namun, sebagai pengguna kita seharusnya bijak membuat pilihan bijak untuk memilih perfume terbaik untuk kita gunakan. 


Terbaru, MontCabana.my melancarkan koleksi perfume pertama mereka yang merupakan antara perufme pertama di Malaysia yang mempunyai ketahanan selama 24 jam. Lebih menarik lagi, perfume yang mempunyai citarasa elegan dan mewah ini mempunyai bau yang unik dan tersendiri yang tidak akan anda perolehi dari mana-mana perfume jenama lain yang ada di Malaysia ini.

Perfume Mont Cabana Pilihan Golongan Artis

Istimewanya Mont Cabana perfume ini ialah, ianya merupakan antara perfume yang menjadi pilhan para artis dan public figure. Sebab itu setiap keluaran perfume terbarunya akan berganding dengan artis untuk menjadikan promosi Mont Cabana Perfume ini lebih meriah dan menarik. Bagi bulan Mei ini, Mont Cabana melancarkan perfume code 1 dan code 2 serta berkolaborasi bersama pelakon terkenal Zul Ariffin.



Selain perfume code 1 dan code 2, pelancaran code-code yang lainnya akan dilancarkan secara berperingkat dalam masa terdekat. Mengikut perancangan, perfume yang bakal dilancarkan pada taun 2018 akan dilancarkan sebanyak 24 pilihan bau yang unik dan berbeza-beza.
  • Mei 2018   -  Mont Cabana 1 & 2
  • Jun 2018    -  Mont Cabana 3, 4, 5 & 6
  • Julai 2018  -  Mont Cabana 7, 8, 9 & 10
  • Ogos 2018 -  Mont Cabana 11, 12, 13 & 14


Perfume Yang Exclusive

Selain baunya yang unik dan mempunyai citarasa yang mewah, pelanggan yang membeli perfume ini bakal dipersembakan dengan gaya packaging yang begitu eksklusif dan elegan. Perfume ini didatangkan dalam casing besi dan botolnya begitu menarik dan mempunyai kelas yang tersendiri menambahkan lagi exclusive look yang ada pada perfume ini. Pendek kata, bagi anda yang ingin berpenampilan exclusive dan elegan boleh lah mencuba perfume dari Mont Cabana ini. Selain baunya yang tahan 24 jam, baunya yang unik dan exclusive sudah pasti menjadikan aktiviti seharian anda menjadi lebih baik.


Lihat, Bayar dan Bergembira

Dengan moto yang tersendiri, Mont Cabana memberi kemudahan buat para pelanggan untuk mendapatkan perfume ini secara atas talian di laman web https://montcabana.my/shop/. Ataupun anda juga boleh menghubungi wakil-wakil penjual berdektan anda. Ini lebih mudah cepat.

Alternatif Sumber Pendapatan Sampingan

Bagi anda yang ingin mencari sumber pendapatan tambahan, jom sertai team Montcabana.my kerana mereka kini sedang mencari wakil jualan untuk produk mereka. Manalah tahu, dengan menyertai mereka, anda mampu menyelesaikan masalah kewangan sekaligus menambah pendapatan seisi keluarga.

Antara kelebihan menyertai team Mont Cabana termasuklah:
  • Montcabana.my sedang mencari wakil jualan di seluruh Malaysia, Singapore, Brunei dan Indonesia. Mereka juga akan membantu marketing online dan offline.
  • Pihak Montcabana.my juga telah memperuntukkan lebih RM2 juta untuk kos marketing. Antara medium pemasaran yang sudah siap ditempah adalah seperti 60 billboard di sepanjang lebuhraya, iklan-iklan di TV dan radio, Iklan suratkhabar, media sosial Facebook dan lain-lain.
  • Mereka juga mencari ejen-ejen dan juga kedai-kedai yang berminat untuk memasarkan produk mereka. Antara yang disediakan seperti tools online dan offline, banner, flyers dan lain-lain.
  • Sistem jualan mereka juga canggih, ada bonus dan reward.
Kalau ada yang nak daftar sebagai ejen Montcabana.my, boleh terus klik kat link ni - https://montcabana.my/daftar-ejen-mont-cabana/



HARGA
RM 129 (50ML)

Untuk sebarang pembelian atau maklumat lanjut, boleh layari :-

Website

Facebook

Instagram

Whatsapp
012-337 7045

With Love
Papaglamz

-sekian-
Cara Menentukan Haid Sudah Habis Atau Kering

Cara Menentukan Haid Sudah Habis Atau Kering


Selain darah haid, masalah keputihan dan darah istihadah (darah penyakit) adalah antara cairan yang akan keluar dari pada bahagian faraj wanita. Cairan-cairan inilah kadang kala membuatkan seeorang wanita itu berasa keliru adakah waktu keluar haidnya sudah berakhir ataupun belum lagi.



Foto: Google


Mengetahui waktu haid sudah berakhir ataupun belum adalah penting kerana ia bersangkut paut dengan ibadah yang hendak dilakukan oleh seseorang. Lebih-lebih lagi ibadah solat dn juga puasa. Jadi, bagaimana mengenalpasti sama ada darah yang keluar itu merupakan darah haid ataupun bukan?


Saintifik kejadian darah haid

Pada asalnya, darah haid merupakan cairan yang keluar dari rongga faraj akibat daripada keruntuhan dinding rahim setiap bulan apabila tiada telur (ovum) yang disenyawakan menempel di dinding rahim.

Menurut ulama, warna-warna darah haid ada lima iaitu:

1. Hitam
2. Merah
3. Asyqar (warna antara merah dan kuning)
4. Kuning
5. Keruh

Warna-warna ini akan berubah dari peringkat permulaan datang haid sehinggalah haid anda berakhir. Peringkat permulaan hadi, darah haid yang keluar adalah bewarna hitam dan merah gelap kemudian bertukar merah dan kuning, kemudian kuning dan keruh dan akhirnya haid anda berwarna coklat.

Semasa tempoh keruh atau kekuningan inilah ramai wanita yang keliru kerana kadangkala ia disangkakan keputihan atau darah istihadhah.

2 Tanda habis haid

1. Kering dan bersih

Tanda yang utama ialah darah haid anda sudah betul-betul kering. Ini bermaksud, tiada lagi sebarang cairan yang keluar dari ruang faraj anda. Cara untuk mengetahuinya mudah sahaja. Ambil sehelai tisu berwarna putih dan lapkan di bahagian faraj. 

Jika warna putih kapas tidak berubah, dia wajib mandi hadas dan mengerjakan solat. Namun jika di kapas ada bekas merah, kuning, keruh, atau coklat, maka tunggulah sehingga ia benar-benar bersih.


Foto: amazon.com


Ini berdasarkan hadis dari Saidatina Aisyah r.a. yang menceritakan bahawa wanita-wanita sahabat menghantarnya satu bekas kecil berisi kapas yang terdapat padanya kesan kuning dan keruh dari haid.


Lalu ‘Aisyah menjawab yang bermaksud:

“Janganlah kamu tergesa-gesa (mandi wajib) sehinggalah kamu melihat seperti kapur putih” (HR Imam al-Bukhari).

2. Keluarnya cecair putih

Selain haid yang kering, satu lagi tanda haid sudah berakhir ialah dengan keluarnya cecair berwarna putih daripada faraj.


Foto: tribunenews.com


Pada ketika cecair putih ini sudah keluar dan masih lagi terdapat kesan merah ataupun coklat pada faraj, ia tidak lagi dikira sebagai haid. Anda mesti mandi wajib. 


Cara membezakan darah haid dan istihadah

Terdapat 4 ciri yang membezakan darah haid dengan istihadhah yang perlu diketahui oleh wanita.


Foto: peeonastickfreak.com


Bagi wanita yang keluar haid, mereka tidak boleh melakukan ibadah puasa dan solat, tetapi bagi wanita yang keluar darah istihadah, anda wajib melaukan ibadah-ibadah ini. Jom tengok macam mana nak bezakan darah haid dan darah istihadah.


1. WARNA
Darah haid berwarna merah gelap, sedangkan darah istihadhah berwarna merah segar (merah darah).

2. KEKENTALAN
Darah haid lebih kental manakala darah istihadhah lebih cair.

3. BAU
Darah haid berbau hanyir, sedangkan darah istihadhah biasanya tidak berbau.

4. KEADAAN DARAH
Darah haid masih kekal lembab setelah ianya keluar manakala darah istihadhah akan mengering kerana ia adalah darah dari pembuluh.

Jadi, sebagai wanita anda harus cakna dengan macam mana nak tahu bila haid anda bermula dan berakhir supaya ibadah yang kita lakukan diterim oleh Allah SWT. Selamat beramal.

With Love
Papaglamz

-sekian-


Artikel ini pernah aku tulis di portal Cari.my sebagai penulis jemputan. Jom klik disini untuk membacanya.




Ancasa Royale Pekan, Pahang Ceriakan Anak-anak Kurang Bernasib Baik

Ancasa Royale Pekan, Pahang Ceriakan Anak-anak Kurang Bernasib Baik

Pekan, 19 Mei - Majlis berbuka puasa dan pemberian sumbangan kepada 50 anak-anak asnaf dari Sekolah Kebangsaan Sri Maulana telah berlangsung dalam suasana meriah serta penuh keinsafan pada hari ini.

http://www.papaglamz.com/2018/05/ancasa-royale-pekan-pahang-ceriakan-anak-anak-kurang-bernasib-baik.html

Majlis yang diadakan di Saffron Brasseria Ancasa Royale Pekan, Pahang bertujuan untuk mengeratkan ukhwah yang sedia terjalin diantara penduduk setempat daerah Pekan, Pahang. Disamping itu, ianya juga salah satu cara untuk mendeati golongan yang kurang berkemampuan di sekitar kawasan tersebut. Warga kerja Ancasa Royale Pekan, Pahang berganding bahu memasak bubur lambuk untuk diagihkan kepada 500 orang penduduk daerah sekitar Pekan serta pelanggan setia yang sentiasa menyokong Ancasa Royale Pekan sejak dari penubuhan sehingga ke hari ini.


Dalam majlis tersebut, Ketua Pegawai Operasi Kumpulan Pengurusan Aset UDA, TBhg Datuj Tajuddin Mohamed dan diiringi oleh Naib Presiden Kanan, Bahagian Hospitaliti iaitu Encik Shah Azam Khan serta Pengurus Kanan Ancasa Hotel telah menyampaikan sumbangan berupa duit dan baju raya  kepada 50 orang anak yatim. Pada masa yang sama juga, sumbangan berupa barangan keperluan untuk anak-anak yatim turut diagihkan hasil sumbangan ADABI untuk kegunaan anak-anak yatim sepanjang bulan puasa.


Menurut Encik Shah, "Konsep memberi atau bersedekah patut diterapkan secara konsisten bukan sahaja pada bulan Ramadhan bahkan pada bulan-bulan lain juga kerana amalan bersedekah dapat meningkatkan nilai-nilai murni peribadi kita disamping mempererat kemesraan dalam kalangan masyarakat tanpa mengira taraf dan darjat,' ujar beliau.





Usai sahaja azan maghrib, tetamu yang hadir berbuka puasa dengan pelbagai hidangan yang enak berkonsepkan 'Kampung Boy' yang pastinya akan menggamit nostalgia zaman kanak-kanak sewaktu di kampung halaman serta keenakan berbuka dengan masakan bonda. Kepada mereka yang ingin merasai masakan persisi air tangan ibu, anda boleh mendapatkan baucar Ramadhan Buffet Hotel Ancasa Royale pada harga RM68 untuk dewasa dan RM40 untuk kanak-kanak. Untuk membuat tempahan, boleh hubungi talian 09-424 6600 untuk mendapatkan kadar yang terbaik.

With Love
Papaglamz

-sekian-
Senarai Kabinet Malaysia Baru 2018 Selepas PRU14

Senarai Kabinet Malaysia Baru 2018 Selepas PRU14

Assalamualaikum semua. Alhamdulillah 9 Mei 2018 yang lepas selesai Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) bagi negara Malaysia. Syuur sekali lagi sebab PRU kali ini boleh dikatakan antara PRU yang agak tenang tanpa ada sebarang provokasi-provokasi melampau dari mana-mana parti politik yang bertanding. 

kabinet malaysia 2018,  senarai nama menteri malaysia,  senarai kementerian di malaysia 2018,  menteri kewangan 2018,  menteri pendidikan,  menteri menteri malaysia 2018,  senarai perdana menteri malaysia,

Umum mengatahui Pakatan Harapan yang dipengerusikan oleh Tun Dr. Mahathidr Mohamad memenangi PRU kali ini dna berjaya mengambil alih tampuk pemerintahan sakaligus mengenepikan kerajaan Barisan Nasional sebelum ini. 

kabinet malaysia 2018,  senarai nama menteri malaysia,  senarai kementerian di malaysia 2018,  menteri kewangan 2018,  menteri pendidikan,  menteri menteri malaysia 2018,  senarai perdana menteri malaysia,

Dengan kejayaan Pakatan Harapan ini, berikut aku kongsikan barisan KABINET MALAYSIA BARU 2018:

Tun Dr. Mahathir Mohamad - Perdana Menteri Malaysia yang ke-7

Dr Wan Azizah Wan Ismail - Timbalan Perdana Menteri Malaysia

Lim Guan Eng - Menteri Kewangan

Mohamad Sabu - Menteri Pertahanan

Tan Sri Muhyiddin Yassin - Menteri Dalam Negeri


7 kementerian lain Tun akan mengumumkannya pada umum dalam masa terdekat.

Walaupun usia Tun mencecah 93 tahun pada tahun ini, ia merupakan perdana menteri tertua dalam sejarah Malaysia dan dunia. Tun M juga pernah menjadi Perdana Menteri Malaysia keempat pada tahun 1981 sehingga 2003 juga menang kerusi Parlimen di Langkawi pada PRU14 kali ini.

TAHNIAH DI UCAPKAN! Semoga semua dapat menjalankan tanggungjawab masing-masing dengan jayanya. Insyallah.

With Love
Papaglamz

-sekian-
Carian Lain
senarai nama menteri malaysia,
senarai kementerian di malaysia 2018,
menteri kewangan 2018,
menteri pendidikan,
menteri menteri malaysia 2018,
senarai perdana menteri malaysia,
Lokasi Food Truck Sekitar Lembah Klang

Lokasi Food Truck Sekitar Lembah Klang


Demi mencari sesuap nasi, dan menghadapi kehidupan ekonomi yang kian mencabar, pelbagai cara dan jalan diambil untuk kita mencari duit ataupun rezeki. Terbaru, usahawan makanan telah mengetengahksn konsep kedai makan makan bergerak atau lebih popular dipanggil 'Food Truck'.


Perniagaan Food Truck ini dilihat semain hari semakin mendapat perhatian dan permintaan baik dari pelanggan mahupun dari usahawan sendiri yang mahu menjinakkan diri dalam bidang perniagaan ini.
Walaupun sambutan amat menggalakkan, usahawan food truck masih menghadapi beberapa masalah seperti kekurangan dana untuk mengembangkan perniagaan. Selain itu, masalah lokasi untuk meletak food truck juga antara salah satu cabaran untuk usahawan food truck.

Melihat situasi ini, Kementerian Wilayan Persekutuan mengambil langkah proaktif untuk membantu usahawan-usahawan trak makanan ini untuk berkembang maju. Antara langkah yang diambil ialah kira-kira 1,000 lesen perniagaan kenderaan saji (trak makanan) dikeluarkan akhir tahun 2017 untuk memberi sokongan kepada usahawan trak makanan.


Langkah ini dapat memberi lebih motivasi kepada usahawan trak makanan untuk berusaha mengembangkan perniagaan makanan mereka kerana ada pihak yang sangat menyokong usaha ini. Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor juga dalam usaha perbincangan untuk mengenal pasti lokasi yang lebih strategik dan mempunyai pelbagai kemudahan untuk semua usahawan trak makanan.


Tengku Adnan juga berpandangan bahawa, dengan adanya pembangunan perniagaan berkonsepkan food truck ini insyallah masalah pertumbuhan peniaga-peniaga kecil ditepi jalan dapat dikurangkan sekaligus masalah kemalangan jalan raya yang melibatkan peniaga-peniaga ini dan juga pembeli dapat dikurangkan.

Berikut aku kongsikan 16 food truck skitar Lembah Klang yang menjadi tumpuan orang ramai. Jangan lupa untuk singgah dan mencuba ya!

1. La Famiglia

Lokasi: SS15, Subang Jaya (infront of Espresso Lab)



2. Little Fat Duck

Lokasi: Pasar Moden PBSJ, SS15, Subang Jaya



3. Burger Giler Power

Lokasi: Berdekatan 4 Jalan Bandar 3, Taman Melawati, Melawati,



4. The Laughing Monkey

Lokasi: Menara Millenium (nearby HELP college), Jaya One and Damansara Uptown.



5. Cowboy Food Trucks

Lokasi: SS15, TTDI and Damansara Uptown


6. Babarittos Delight

Lokasi: PV16, along Columbia Hospital road, Setapak


7. Flaming Wheels

Lokasi: Sekitar Lembah Klang. Kebiasaannya berdektan dengan universiti-universiti.



8. Curbside Cantina

Lokasi: 17A Lorong Datuk Sulaiman 7, TTDI (132.73 mi), Kuala Lumpur, Malaysia 60000



9. Negative Celsius

Lokasi: PV128, Setapak


10. The Boys Food


Lokasi: Bank Muamalat, Jalan 6/4, Taman Desa Melawati



Tidak hairan la kini food truck tumbuh seperti cendawan selepas hujan kerana pihak Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur mengambil berat tentang masalah usahawan food truck dan mencari jalan penyelesaian bersama.

With Love
Papaglamz

-sekian-




River of Life Tarikan Pelancongan Terbaru di Kuala Lumpur

River of Life Tarikan Pelancongan Terbaru di Kuala Lumpur

Bila melihat kebiruannya di waktu malam sudah pasti akan membuat mata terleka. Kalau kita singkap kembali sejarah Sungai Klang, pasti dalam kotak fikiran kita terbayang akan sungai yang kotor. Tapi kini tidak lagi. Hasil  inisiatif Dewan Bandaraya Kuala Lumpur(DBKL) menaik taraf sungai ini ternyata membuatkan River of Life @ Kolam Biru ini menjadi tarikan pelancongan menarik di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur.

river of life, where is river of live, location of river of live,

Sebenarnya projek ini adalah projek yang tersenarai di dalam Bidang Ekonomi Utama Negara (NKEA) yang telah bermula pada taun 2011 dan dijangka berakhir pada 2020. Ianya menelan belanja sebanyak RM3.4 bilion dalam melakukan kerja-kerja pembersihan sungai sebagai skop utama projek meliputi lapan sungai iaitu Sungai Gombak, Sungai Batu, Sungai Jinjang, Sungai Keroh, Sungai Bunus, Sungai Ampang, Sungai Klang dan Sungai Keroyong sepanjang 110 kilometer

river of life, where is river of live, location of river of live,

Antara tarikan yang paling menarik di River of Life ialah terdapat satu waterfront yang ada air pancut berirama dan terdapat 6 buah irama berdasarkan etnik yang akan berkumandang bermula dari jam 9.15 malam dan berakhir pada 11 malam. inilah waktu untuk kita melawat dan menyaksikan dan menikmati keindahan River of Life @ Kolam Biru  yang nampak membiru dengan irama dan percikan air yang memercik halus dan menghasilkan pemandangan seakan berkabus.

Selain itu juga, cahaya yang menyinari bangunan-bangunan bersejarah disekitar kawasan sungai ini menambahkan lagi keindahan pemandangan yang menarik yang pasti memukau sesiapa sahaja yang datang ke sini.

Jadi jangan lepaskan peluang kalau berada di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur ni untuk alami sendiri dan menyaksikan sendiri tarikan yang pasti membuat kita teruja dan terbuai leka dan tiada sebarang bayaran yang dikenakan kepada setiap pengunjung.


Jom nikmati keindahan River of Life didalam video ini:





Jadi, sesiapa yang ke Kuala Lumpur tu jangan lupa untuk singgah ke River of Life walaupun sekejap. Terima kasih Dewan Bandaraya yang telah menjadikan sungai ini satu lagi tarikan yang menarik di sini.

With Love
Papaglamz

-sekian-

3 Resepi Mudah Untuk Berbuka Puasa

3 Resepi Mudah Untuk Berbuka Puasa

Assalamualaikum semua. Ramadhan bakal menjelma. Bila tiba bulan puasa ni, mak-mak la yang akan busy. Dalam kepala mesti asyik terfikir nak masak menu apa untuk berbuka dan juga bersahur. Bagi yang sibuk bekerja tu, alamatnya menu tunjuk-tunjuk je la di bazar ramadhan. Sebenarnya banyak je menu-menu dengan resepi mudah untuk berbuka puasa. Dunia teknologi ni, google je senang kan?

Dalam entri kali ni aku nak kongsikan 5 resepi mudah masak berbuka. Menu-menu ni sesuai untuk anda seisi keluarga ya.!

Resepi Ayam Masak Halia

menu buka puasa ramadhan, menu buka puasa mudah, resepi masak berbuka, menu buka puasa senang, minuman berbuka puasa, menu buka puasa untuk diet,

BAHAN-BAHAN:

500 gram ayam, potong kecil
4 ulas bawang putih, hiris nipis
2 cm halia, dihiris halus memanjang
1 sudu besar kicap cair
1 sudu besar sos tiram
1 biji bawang besar, hiris nipis membulat
1 biji cili merah, hiris nipis
1 tangkai daun bawang, hiris panjang 2cm cm
1 1/2 sudu kecil tepung jagung, bancuh dengan sedikit air
minyak masak, untuk goreng ayam
sedikit lada sulah atau lada hitam
sedikit garam dan kunyit
garam dan gula, secukup rasa

CARA PENYEDIAAN:

Panaskan minyak. Gaul ayam bersama garam dan kunyit kemudian goreng separuh masak. Angkat dan ketepikan.

Ambil sedikit minyak dari baki gorengan ayam tadi anggaran 1/2 senduk dan tumis bawang putih bersama halia sehingga naik bau. Masukkan kembali ayam yang digoreng separuh masak tadi.

Masukkan pula sos tiram, kicap cair, dan sedikit taburan lada putih. Kacau seketika (jaga jangan sampai bawang putih hangus).

Masukkan air bancuhan tepung jagung dan kacau sehingga kuah menjadi sebati dan pekat. Tambah sedikit lagi air jika anda suka lebih kuah.

Taburkan dengan cili merah dan bawang besar dan kacau selama 2-3 minit sebelum diangkat. Perasakan dengan garam dan gula secukup rasa.

Angkat dan tabur dengan daun bawangdan. Hidangkan bersama nasi panas.

Tips: Hati-hati semasa masukkan garam kerana kicap cair sudah masin. Begitu juga ayam tadi yang sudah masin diperasakan garam semasa menggoreng.

Sambal Telur Ikan Bilis

menu buka puasa ramadhan, menu buka puasa mudah, resepi masak berbuka, menu buka puasa senang, minuman berbuka puasa, menu buka puasa untuk diet,

BAHAN-BAHANNYA :)

4 biji telur, digoreng mata kerbau
1 genggam ikan bilis yang telah dibersihkan, rendam sekejap dan toskan
1 pokok daun bawang, hiris halus
Daun salad secukupnya untuk hiasan

BAHAN SAMBAL TUMIS :)

2 senduk nasi cili kisar
1/2 cawan jus asam jawa
Garam dan gula secukup rasa
1 biji bawang besar*
2 ulas bawang putih*
3/4 inci belacan*
1/2 inci halia*(*ditumbuk halus)

CARA MEMBUATNYA :)

UNTUK SAMBAL :- Panaskan minyak dalam kuali, tumis bahan tumbuk halus hingga harum, masukkan cili kisar dan tumis hingga cili garing, tambah jus asam jawa dan masak hingga pekat. Perasakan dengan garam dan gula secukup rasa. Masak sekejap, rasa dan jika ok boleh matikan api.

UNTUK SAMBAL TELUR IKAN BILIS :- Susun daun salad dalam bekas sesuai, kemudian susun pula telur mata kerbau tadi. Ratakan sambal dan tabur dengan ikan bilis goreng dan hirisan daun bawang. Hidangkan bersama nasi hangat dan lauk2 lain.

kredit resepi : Chef Mat Gebu

Telur Rebus Goreng Masak Merah

menu buka puasa ramadhan, menu buka puasa mudah, resepi masak berbuka, menu buka puasa senang, minuman berbuka puasa, menu buka puasa untuk diet,

bahan-bahan :

5 biji telur ayam (direbus dan digoreng)
1 cawan santan pekat / susu cair
1 labu bawang besar sederhana saiznya (dikisar)
2 biji bawang merah (dikisar)
2 ulas bawang putih (dikisar)
1 sm halia (dikisar)
1 sm lengkuas (dkisar) - optional
1 senduk cili giling (-/+)
1 sudu besar puri tomato / sos tomato
sedikit sos cili
sedikit kicap
sedikit sos tiram
garam dan gula secukup rasa

Cara-cara :

Sediakan minyak secukupnya di dalam kuali/periuk. Tumis bahan-bahan kisar hingga terbit bau.

Masukkan pula cili giling dan tumis lagi hingga pecah minyak.

Kemudian masukkan sos tomato/puri tomato, sos cili, sos tiram, kicap, garam dan gula secukup rasa.

Masukkan santan dan sedikit air. Kacau sebati. Biarkan ia mendidih hingga pekat. Tutupkan api.

Masukkan telur dan gaulkan.

Bolehlah dihidangkan bersama nasi.

kredit resepi : dj@dapurku sayang

With Love
Papaglamz

-sekian-
Carian Lain,
resepi masak berbuka,
minuman berbuka puasa,
menu buka puasa untuk diet,
Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com