6.8.18

Buat Kaki Hiking Tegar! Jom Try Biobax Untuk Menghilangkan Sakit Lutut Semasa Mendaki

Assalamualaikum semua. Sejak-sejak nak kembali kurus dan aktif bersukan ni dan progress weight loss aku pun semain cantik, antara aktiviti yang selalu aku buat ialah hiking. Kalau tak hiking pun aku akan berjogging. Tapi mostly hiking la. Sebab bila hiking ni seronok sikit. Sambil mengeluarkan peluh, dapat juga melihat keindahan alam ciptaan tuhan.

Bila hiking ni lebih-lebih lagi dalam hutan, kau akan nampak betapa alam ciptaan tuhan ni sangat cantik dan mempesonakan. Lagi seronok kalau hiking di gunung yang ada air terjun. Memang best.


Seronok-seronok juga tapi tu la, satu je masalah aku ni. Almaklum la, sebelum ni kan aku tak la aktif sangat. Jadi bila selalu naik bukit atau gunung, satu tahap tu lutut kau akan sakit-sakit. Terpaksa la rehat beberapa minggu dari buat apa-apa aktiviti. Bila dah rehat tu, kau tahu je la. Nak mula semula aktif memang makan masa yang lama. Nak capai semula fitness level tu memang sangat susah.

Actually, banyak juga cara yang aku dah cuba untuk menghilangkan sakit lutut semasa mendaki ni. Salah satunya ialah berurut. Bab berurut ni boleh la kita buat masa kita dah turun dari gunung ataupun bukit. Bagaimana kalau lutut kau sakit masa mendaki? Siapa pula kita nak minta tolong untuk mengurut? Dah satu hal menyusahkan geng-geng lain dalam team nak tolong urut la, nak tolong papah la. 

Final check sebelum gerak pergi hiking. Kena make sure Biobax kena ada dalam beg. Yang ni msih baru lagi tau!

Selain berurut, ada juga aku cuba pakai minyak angin yang dijual kat mana-mana kedai ubat atapun pak cik-pak cik yang jual minyak urut di pasar. Minyak urut ni satu je la rasa tak selesa dan susah nak bawa. Lebih-lebih lagi kalau penutup minyak urut tu terbuka dan tertumpah dalam beg. Nak bersihkan beg tu memang satu hal dan baunya Allah je la yang tahu.


Itu cerita dulu la. Sekarang ni tak lagi. Alhamdulillah, Biobax dapat membantu aku mengatasi masalah sakit lutut aku. Dengan Biobax, aku dapat menghilangkan sakit lutut aku dengan cepat. Lebih-lebih lagi sakit lutut yang aku alami ketika aku mendaki. Kiranya sekarang ni Biobax adalah item utama dalam list barang yang aku akan bawa pergi hiking. 

Menariknya biobax ni ialah botolnya yang sangat mudah dibawa dan cara nak gunakan pun mudah. Cuma spray tanpa membuka penutup botol. Jadi kat sini risiko Biobax kau nak tumpah atau penutup terbuka dalam beg dah tiada. 


Selain penggunan yang mudah, hanya spray di lutut dan urut seketika, baunya juga sangat menyegarkan. Aku sangat suka spray sikit Biobax ni di tapak tangan. Kemudian gosok kedua-dua tapak tangan, dan tekup hidung dengan kedua tapak tangan dan tarik nafas panjang-panjang sambil menghirup bau Biobax tu. Memang menyegarkan. Terbaik. Nak rasa kena cuba la ya!

Tak macam minyak urut yang melekit bila disapu pada tempat yang sakit, Biobax ni memang berbeza. Aku tak rasa sebarang kesan melekit macam sapu minyak urut. Dan rasa hangat Biobax ni tahan agak lama. Kesannya juga cepat kerana dikatakan Biobax diperbuat dari molekul-molekul nano yang muda meresap kedalam kulit dan menghilangkan kesakitan dengan segera.


Jika tidak mendaki pun, aku akan sapu Biobax ni di lutut atau mana-mana tempat yang lenguh-lenguh sehari 3 kali secara konsisten untuk memulihkan sakit lutut aku dan juga sakit-sakit otot badan aku yang lain.

Biobax, Teman hiking ku!

Dan seriously, Biobax ni adalah ubat sakit lutut terbaik yang aku pernah cuba. Memang kalau korang sedang mencari cara rawatan sakit lutut yang mudah dan cepat, cubalah Biobax!. Cara nak beli pun mudah je. Online sahaja di laman web Biobax.my ni. Lebih-lebih sekarang ni ada promosi beli dua botol Biobax dapat murah RM20.00 tau! Memang berbaloi. Kalau korang nak cuba juga promosi ini, boleh masukkan kod kupon “RM20” di ruangan yang disediakan selepas korang emilih untuk beli 2 unit Biobax.

Jadi, jangan lupa cuba Biobax untuk melegakan sakit lutut anda ya!

Order secara online:

Kod promosi - “RM20”

With Love
Papaglamz

-sekian-

10 ulasan:

  1. seronoknya dapat hiking tapi rasa sakit sakit tu memang annoying. nasib baik dah jumpa produk yang sesuai

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thank sudi singgah. Mula2 mmg sakit. lama2 insyallah dh tak sakit la.

      Padam
  2. Nak kena Cuba juga Biobax. Hari tu daki Bukit Bendera ikut Jeep track terasa sakit lutut

    BalasPadam
  3. boleh cuba ni. dulu selalu pegi hiking memang ada je sakit sana sakit sini datang.

    BalasPadam
  4. Wah bagus juga produk ni..saya ada calmarx juga .

    BalasPadam
  5. Bagus juga produk ni, boleh tambah spray ni dalam beg 1 malam yang sentiasa ada dalam standby (dibuatnya tiba2 anak nak mandi kat pantai hehe).

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com