25.9.18

Travel 17 Negara Dalam 9 Bulan. Ini Dia Tips Dan Panduan Simpan Duit Nak Travel

Assalamulaikum semua. Travel adalah sesuatu yang diidamkan oleh semua orang. Macam aku sendiri, perasaan nak travel atau bercuti diluar negara memang ada dalam diri sejak dulu lagi. Siapa yang pernah mengikuti perkembangan aku, satu negara yang pernah aku pergi adalah German. Itupun pergi atas dasar kerja selama sebulan di sana. Kalau tidak kerana kerja, memang tidak merasa la naik kapal terbang

Sebenarnya aku selalu ikut kisah-kisah kaki travel luar negara ni. Yela, seronok tengok gambar-gambar dan info yang mereka kongsikan semasa mereka travel. Contohnya tempat-tempat menarik yang merka lawati, info-info tempat makan halal dan mudah nak didapati dan macam-macam lagi la. Semua info ini amat berguna bagi sesiapa yang nak travel ke luar negara kan?


Aku terbaca satu tweet dari @kingafiqq yang berkongsi tentang bagaimana beliau menyimpan duit nak travel sebanyak 17 negara dalam masa 9 bulan. Memang menakjubkan bukan? Apalagi! Jom layan tips dari beliau ni. Mana tahu satu hati ada kesedaran diri nak buat dan dapat travel jauh-jauh kan? Tak dapat 17 negara pun 2 negara pun jadilah.

Tips Dan Panduan Simpan Duit Nak Travel



First of all kena la ada setup goal dan cari jalan macam mana nak simpan duit


Penting..!!! Setup tabung longterm goal dan tabung untuk pembaziatan



Baca Juga : Tips Dan Panduan Untuk Mudah Lepas Pemeriksaan Di Airport










Macam mana dengan tips-tips ni? Rasa boleh buat ke? Kalau boleh tu sila la memasang impian untuk travel 17 negara dalam masa 9 bulan ya! Insyallah. Orang kata dimana ada kemahuan, disitu ada jalan kan. Selamat mencuba!

With Love
Papaglamz

-sekian-

Kredit : Kingafiqq

LIKE dan FOLLOW Papaglamz.com untuk update terkini di Facebook, Twitter, Instagram serta Telegram.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com