Nak melihat aku masak secara live dalam video? Jom tonton di Youtube Channel Papaglamz TV. Jangan lupa subscribe, like dan komen ya.!!

21.8.19

Petua Goreng Hati Lembu Supaya Tidak Meletup

Assalamualaikum semua. Masalah yang selalu kaum ibu hadapai bila masak hati ibu ialah hati tu selalu sangat meletop-letop. Takut jugak nak masak kan? Saya ada terbaca satu tips nak goreng hati lembu ni. Jom layan.

Jom tonton : Nasi Goreng 'BODO' In The House


Haa.. memang ramai yang tanya cara tak nak bagi minyak meletup masa menggoreng hati.

Senang je.. Macam ni cara nya:

1- Basuh semua hati yang hendak di goreng.
2- Masukkan dalam periuk dan isi air jangan byk sangat.
Biar ngam2 dengan paras hati tu
3- Hidupkan api dan rebuskan ia.
4- Dah hampir masak, barulah digoreng dalam kuali.

Hati tak akan meletup dah.
Lembut dia tu sampai petang tau..

Ok selamat mencuba!

Kredit : Soul kitchens Lunchbox Harian

With Love
Papaglamz

-sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com