21.8.19

Petua Goreng Hati Lembu Supaya Tidak Meletup

Assalamualaikum semua. Masalah yang selalu kaum ibu hadapai bila masak hati ibu ialah hati tu selalu sangat meletop-letop. Takut jugak nak masak kan? Saya ada terbaca satu tips nak goreng hati lembu ni. Jom layan.

Jom tonton : Nasi Goreng 'BODO' In The House


Haa.. memang ramai yang tanya cara tak nak bagi minyak meletup masa menggoreng hati.

Senang je.. Macam ni cara nya:

1- Basuh semua hati yang hendak di goreng.
2- Masukkan dalam periuk dan isi air jangan byk sangat.
Biar ngam2 dengan paras hati tu
3- Hidupkan api dan rebuskan ia.
4- Dah hampir masak, barulah digoreng dalam kuali.

Hati tak akan meletup dah.
Lembut dia tu sampai petang tau..

Ok selamat mencuba!

Kredit : Soul kitchens Lunchbox Harian

With Love
Papaglamz

-sekian-

Tiada ulasan:

Catat Komen

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com