Nak melihat aku masak secara live dalam video? Jom tonton di Youtube Channel Papaglamz TV. Jangan lupa subscribe, like dan komen ya.!!

28.8.19

RESEPI IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK

RESEPI IKAN PATIN MASAK TEMPOYAK

Assalamualaikum semua. Jom layan resepi ikan patin masak tempoyak yang awesome ini ya. 

Jom tonton : Cara Mudah Nak Buat Jagung Manis Lemak Berkrim


Bahan-bahannya:

4 keping ikan patin
10 tangkai cili api } Di tumbuk
Sedikit kunyit hidup } Di tumbuk
Sedikit tempoyak
Sedikit daun kunyit dan kesom
Garam dan gula

Cara membuatnya:

Masukkan kesemua bahan-bahan kecuali ikan ke dalam periuk dan masak sehingga mendidih.

Kemudian, masukkan ikan patin, daun kesom dan daun kunyit.

Angkat apabila ikan telah pun masak.

Sumber resepi: Wanita Idaman

With Love
Papaglamz

-sekian-

3 ulasan:

  1. hmm tempoyak ada lagi tu..... ngeh ngeh tpi bukan la dgn ikan patin. mano den nak cari haaa guna ikan temenung je lah

    BalasPadam
  2. Sedapnyaaaa...yang ni akak dah pakar dah..kalau letak daun kesum lagi terangkat kan...

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com