Nak melihat aku masak secara live dalam video? Jom tonton di Youtube Channel Papaglamz TV. Jangan lupa subscribe, like dan komen ya.!!

14.2.20

Resepi Sambal Tempe Goreng Mudah Bersama Ikan Bilis Rangup Jawa Style

Resepi Sambal Tempe Goreng Mudah Bersama Ikan Bilis Rangup Jawa Style Assalamualaikum semua. Kali ini saya nak kongsikan satu resepi mudah dan enak iaitu sambal tempe goreng. Kali ini saya campurkan dengan bilis. Baru la terasa kerangupan bilis tu dalam sambal tempe saya tu. Nak membuatnya sangat-sangat lah mudah. Hanya perlukan bahan-bahan yang tidak rumit. Sambal tempe yang saya buat ni tidak terlalu pedas dan boleh dimakan bersama nasi panas ataupun makan begitu sahaja pun boleh. Ok la jom kita lihat bahan-bahan untuk membuat sambal tempe ikan bilis rangup ni. Bahan-bahan 2 peket tempe 1 mangkuk kecil bilis kecil (lebih sedap bilis kecil) 1 genggam cili kering 4 biji bawang merah 5-6 ulas bawang putih 1 inci belacan 2 kelopak bunga lawang Air asam jawa Gula secukupnya Garam secukupnya Selamat mencuba..!!!!

Cara membuatnya boleh check video dibawah.


Tags: sambal tempe ikan bilis, sambal tempe ikan bilis kering, sambal tempe kering, resepi sambal tempe goreng mudah, resepi sambal tempe jawa, sambal tempe ikan bilis rangup, sambal tempe kering tahan lama, sambal tempe rangup, sambal tempe jawa kering, tempe masak sambal ikan bilis, resepi sambal tempe ikan bilis rangup,

1 ulasan:

  1. Akak suka jugak tapi tak berapa pandai dan pernah buat tapi tak jadi..nanti nak cuba la buat ikut versi ni...thanks share

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com