7.8.20

7 Makanan Barat Sedap yang Boleh Anda Cari di KL & PJ

Jika datang ke Kuala Lumpur da Petaling Jaya, jangan lupa untuk mencuba makanan barat yang best best di sana. Ia bukan saja boleh dijadikan tempat untuk menjamu selera semata-mata malah boleh memberi mood baik sepanjang percutian anda di KL. Tak kira anda bercuti bersama rakan, berbulan madu berdua dengan suami atau isteri malah dengan keluarga yang ramai sekalipun, restoran makanan barat di KL ini benar-benar boleh memenuhi kehendak citarasa anda semua. 


Antara banyak-banyak restoran western yang ada di KL, di sini akan disenaraikan 7 restoran makanan barat yang sedap untuk anda cuba semasa berada di Kuala Lumpur atau PJ. Restoran-restoran tersebut adalah :


1. Table 9



Terletak di daerah Telawi Bangsar, restoran Table 9 menyajikan banyak pasta, pizza, dan sandwich semuanya dengan harga yang berpatutan. Manfaatkan set makan tengah hari mereka yang berharga pada hari bekerja dari 12:00 hingga 15:00, masing-masing berharga hanya RM22 bersih, dan anda berhak memilih makanan tambahan anda sama ada daging lembu, kaki ayam panggang dengan nasi, atau risotto krim cendawan! Setiap set juga dilengkapi dengan salad segar dan pilihan teh yang pelbagai. 



2. Hard Rock Cafe 



Merupakan salah satu restoran barat paling klasik di Kuala Lumpur, Hard Rock Café tidak pernah gagal dalam soal memuaskan hati jika anda mencari makanan Amerika. Dari hingga tulang rusuk daging sapi BBQ salai hingga cheesy jalapeno nachos, anda akan dapati semua yang anda mahukan dari makanan barat.


Hard Rock Café juga merupakan restoran yang mesra kanak-kanak, jadi jika anda berfikir untuk membawa anak-anak kecil, mereka sudah tentu akan menyukai menu kanak-kanak yang istimewa! Dari burger mini hingga mac dan keju (RM20 dengan minuman), serta milkshake berbuih dan soda yang boleh diisi semula, Hard Rock Café mempunyai segalanya untuk menjamin masa yang baik untuk anak-anak anda. Juga, pada setiap hari Ahad mulai pukul 12.30 hingga 3.30, mereka akan membuat artis belon membuat persembahan. Jangan ketinggalan dan tempah meja sekarang.



3. Rendez-Vous 



Terletak hanya beberapa minit dari Telawi, Bangsar, Rendez-Vous menawarkan menu hidangan tradisional Perancis dan minuman panas. Sekiranya anda tidak dapat memutuskan apa yang hendak dipesan, restoran mempunyai set tiga hingga lima kursus (RM69 hingga RM159), dan setiap set akan memberi anda pilihan antara pembuka selera, hidangan utama, dan pencuci mulut, yang sudah ditentukan untuk dipadankan dengan sempurna.


Bawa seisi keluarga atau sekumpulan sahabat anda dan anda boleh berkongsi piring daging dan keju (RM120), termasuk makanan istimewa Perancis seperti terrine buatan sendiri, escargot, payudara itik salai, zaitun, sosej, dan banyak lagi. Pilihan berubah mengikut musim juga, jadi mereka mungkin berubah pada lawatan anda yang seterusnya!



4. Gravybaby



Dengan cawangan baru di Plaza Damansara dan gerai pusat yang lebih berpusat di Jalan P. Ramlee, Gravybaby sangat sukar untuk dilewatkan, apa dengan nama mereka secara harfiah dalam lampu tenda! Terdapat banyak pelancong dan ekspatriat yang sering mengunjungi bar dan restoran ini kerana makanannya yang selesa dan pelbagai pilihan pencuci mulut dan minuman.


Hidangan khas Gravybaby adalah pai mereka, terdapat dalam enam jenis, dengan penambahan kacang atau kacang tumbuk dengan kuah. Kami menetap atas cadangan pelayan kami mengenai stik yang direbus dan pai ale dengan kentang tumbuk dan kuah daging Inggeris asli (RM26). Potongan daging lembu di dalamnya dimasak sederhana, sementara kacang dan kentang tumbuk sangat baik dengan kuah yang sedap.



5. Salt Et Al


Terletak di Menara Amplewest di pusat bandar Kuala Lumpur, Salt et al menawarkan ruang santai bagi penghuni bandar untuk melarikan diri dari kesibukan. Menu disediakan dari hidangan Thai hingga Turki, dengan penambahan roti yang baru dibuat untuk mereka yang dalam perjalanan.


Pekerja pejabat dari seluruh kawasan akan menikmati set makan siang non-Japanese bento, yang berubah setiap hari sehingga pengunjung dapat terus kembali tanpa pernah merasa bosan! Set ini disediakan dari tengah hari hingga 3 petang dengan harga berpatutan o RM20 ke atas.



6. Flint



Restoran yang agak baru di Ampang Hilir, Flint memberi tumpuan kepada makanan laut, ayam, domba dan daging lembu yang panas, dengan gandingan anggur yang sangat baik dari koleksi vino restoran yang luas. Waktu perniagaan bermula dari makan tengah hari hingga makan malam, sementara waktu rehat antara lain menawarkan pilihan makanan ringan dan minuman.


Antara makanan yang disarankan kepada anda semua ialah tartin daging lembu panggang dengan jem cili dan roket pada roti bakar masam (RM36). Daging lembu di panggang dengan bahagian luar renyah yang manis (seperti char siew), sementara mayonis di atas piring menambah tekstur berkrim yang berpasangan dengan daging lembu.



7. Me’nate Steak Hub



Merupakan salah satu restoran yang pernah terpalit dengan kontroversi dan viral di media sosial, nama Me’nate mula dikenali oleh orang ramai. Ramai pelanggan yang memuji kelazatan makanan barat yang dihidangkan di restoran milik seorang chef yang berpengalaman luas termasuk memasak untuk orang kenamaan.


Di restoran ini terdapat pelbagai pilihan daging, layanan di restoran ini juga pantas dan mesra, serta ruang makannya yang selesa. Me’nate turut memahami kehendak pengunjung Islam dengan menyediakan surau di restoran mereka. Harga boleh dikatakan agak mahal tapi amat berbaloi dengan apa yang anda perolehi.


Selain daripada menu yang boleh dinikmati terus di restoran begitu, anda juga boleh menikmati di rumah tanpa perlu bersusah payah. Bagaimana caranya? Tak lain dan tak bukan dengan menggunakan servis fast food delivery malaysia dari pihak Foodpanda. 


With Love

Papaglamz


-sekian-

1 ulasan:

  1. Menu² yang terdapat dalam restoran² ini nampak sperti menyelerakan..🤤

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com