7.10.21

Kesihatan Elyana Semakin Menggusarkan - Kos Rawatan Kenser Limforma Cecah 250 Ribu Ringgit

 Assalamualaikum semua

Penyanyie yang pernah popular dengan lagu "Tarik Tali" sedang berjuang dengan kenser limpforma tahap 4 sejak 10 tahun yang lalu. 

Memetik dari Harian Metro, Elyana berkongsi kepada pembaca bahawa penyakit dan kesihatannya semakin menggusarkan kebelakangan ini. Beliau dicadangkan doktor untuk menggunakan satu ubat khas dalam sesi kedua rawatan kimoterapi yang akan dijalaninya, Jumaat ini.

Baca juga : Neelofa Hamil?

Namun begitu, Elyana menjelaskan bahawa perkara itu agak’ berat’ baginya kerana ia mencecah RM50,000 untuk satu rawatan dan ia memerlukan Elyana untuk melakukan 5 kali rawatan.

“Saya kini dalam perbincangan dengan pihak pengeluar ubat itu mengenai harga atau mendapatkan tajaan separuh harga.”

Katanya lagi, dengan situasi sekarang, dia terkesan dengan jumlah pendapatannya dan ia menggusarkan Elyana memandangkan kos rawatan itu tinggi.

“Memang pening kepala juga sebab dalam keadaan sekarang, saya sebagai artis pun tak dapat bekerja seperti sebelum ini. Jadi, punca pendapatan terjejas.”

Untuk rekod, Elyana menghidap kanser limfoma tahap empat sejak 10 tahun lalu, pendedahan itu dibuat menerusi konsert Gegar Vaganza pada tahun 2017.

Marilah kita sama-sama doakan semoga urusan Elyana dipermudahan dalam menjalani rawatannya.

With Love

Papaglamz

-sekian-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com