5.12.14

Foodsglamz |#| Susu Ibu POWER


Assalamualaikum

Susu ibu merupakan sumber nitrisi yang terbaik buat bayi. Beruntunglah bagi ibu-ibu yang boleh menyusukan anak-anak mereka dengan sus ibu sendiri. Susu merupakan makanan penting buat bayi kerana kandungan nutrisi yang terdapat dalam susu sangat diperlukan oleh bayi bagi membantu tubesaran. Semasa tempoh tumbesaranpada peringkat awal, kanak-kanak akan membesar dengan cepat dar isegi fizikal dan mentalnya. Adalah sangat penting bagi kita memastikan mereka mendapat zat makanan yang optimum demi menjaga tumbesaran dan perkembangan secara keseluruhan.

Antara zat-zat yang diperlukan termasuklah:

KALSIUM – Membantu dalam perkembangan tulang dan gigi yang kuat.

PROTEIN – Membantu membina dan membaiku tisu badan.

MAGNESIUM – Menggalakkan penyerapan dan pengekalan Kalsium.

VITAMIN B2 – Diperlukan untuk melepaskan tenaga daripada protein, lemak dan karbohidrat.

VITAMIN B12 – Diperlukan untuk menghasilkan sel darah merah.

VITAMIN C – Meningkatkan penyerapan zat besi dari sumber bukan daging.

VITAMIN B3 – Membantu tubuh badan menggunakan Kalsium dan fosfurus.

Ternyata, keperluan zat-zat dan vitamin ini diperolehi sepenuhnya dari susu ibu. Tetapi, bagaimana jika terdapar ibu-ibu yang sememangnya mempunyai masalah dalam penyusuan susu ibu? Bagaimana bayi kita boleh mendapat sumber nutrisi yang seimbang dan mencukupi?  Sebagai alternative, pastinya kita akan mengambil susu formulasi untuk diberikan kepada bayi kita.

Lambakan susu formulasi dipasaran memerlukan kita untuk membuat pemilihan yang baik buat anak. Antara susu formulasi yang boleh diberi kepada bayi anda ialah Susu Formulasi BIOLAC. Susu ini di keluarkan oleh Era Edar Marketing. Susu BIOLAC mengandungi kombinasi khas garamtisu biokimia yang merupakan susu yang terbaik selepas susu ibu. Bagi ibu-ibu yang menginginkan susu alternative untuk diberikan kepada bayi anda, inilah pilihan yang sangat tepat.

Susu yang berkonsepkan HOMEOPATY ini mengandungi nutrisi lengkap yang di perlukan oleh bayi bagi membantu tumbesaran. Boleh didapati di kedai-kedai yang menjual brangan kesihatan ataupun agent rasmi seluruh Malaysia.

-sekian-

8 ulasan:

  1. memang susu ibu yg terbaik :)

    BalasPadam
  2. ye ke... kita xtaw sbb belum jadi ibu lagi...baru jdi wife.... hihijhi

    BalasPadam
    Balasan
    1. mestilah ya... susu ibu memang terbaik.. saya minum susu ibu.. terima kasih ibu.. minta halal setiap titik air susu ibu..

      Padam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com