16.2.15

PENTING...!!! JAGA EMOSI ANDA KETIKA MENYUSUKAN ANAK

Assalamualaikum

Ok entri kali ni apaglamz nak sharing ape yang Papglamz baca dari laman facebook >>>Selembut Sutera Secekal Waja<<<. Memang betul ibu yang sedang menyusukan anaknya seharusnya menjaga perlu menjaga segala tingkah laku, emosi dan sebagainya. Hal ini kerana, ia akan memberi impak kepada anak apabila besar nanti.
ibu_menyusu
"Saya berkesempatan untuk bertemu dengan ibu kepada seorang ilmuwan agama (ustaz) yang tersohor pada masa kini. Melihatkan kepada kebolehan anaknya dalam menyampaikan dakwah, maka saya bertanya kepada ibunya, apakah rahsia beliau dalam mendidik si anak? Jawab si ibu, sewaktu si anak (ustaz) dilahirkan, beliau telah mengambil keputusan utk berhenti kerja bagi menumpukan sepenuh perhatian beliau utk menyusukan anaknya selama genap 2 tahun. Selain itu, pada setiap malam, apabila mereka suami isteri dikejutkan si anak utk menyusu, suami beliau akan turut sama bangun. Suaminya akan menyediakan susu kepadanya untuk minum sambil beliau menyusukan anaknya itu. Suaminya tak benarkan beliau menyusu sambil baring. Sebaliknya, suaminya akan menyediakan belakang badannya untuk beliau bersandar menyusukan anak sambil duduk dan memastikan keselesaan semasa menyusu. Bayangkan bagaimana emosi si isteri apabila setiap malam dilayan sebegitu oleh si suami"


IZINKAN PAPAGLAMZ MEMBANTU ANDA MENYELESAIKAN MASALAH KEKURANGAN SUSU BADAN ANDA. WALAUPUN PAPAGLAMZ NI SEORANG LELAKI. JANGAN PANDANG KU SEBELAH MATA. Hehehehe.

p/s: Anda boleh memilih mana-mana set pilihan. Untuk konsultasi boleh la hubungi Papaglamz.

 
Penasihat Nutrisi Ibu, Bayi dan Keluarga
Faizal @ Papaglamz
0196141393
Fb: Rayyan Faizullah @ Papaglamz
COD: Kuantan
Penghantaran Pos Seluruh MALAYSIA

-sekian-

Jangan lupa terjah entri ni:

9 ulasan:

  1. opss... hehe
    utk mereka yg menyusukan anak elok la amalkan

    BalasPadam
  2. nampak macam remeh je tapi kalau emosi dijaga dengan baik semasa menyusu boleh bawa kesan yang positif pada bayi =)

    BalasPadam
  3. Hebat..memang kalau menyusukan bayi,jiwa kena sentiasa tenang.jadi susu pun akan lebih berkualiti.dan yang berkualiti itu akan membuatkan anak pun berkualiti.

    BalasPadam
  4. Ape yang penting ... Kerjasama ...

    BalasPadam
  5. great piece of sharing.. banyak ilmu dapat kat blog nie :)

    BalasPadam
  6. Sharing yg berguna utk sy skrg..:)

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com