7.8.15

11 mutiara kata dari ibu | Point nombor 4 selalu kita dengar tapi….



Nasihat dari ibu


Assalamualaikum

Ibu… Pastinya tidak sunyi dari menasihati anak-anaknya. Ibu sangat menginginkan yang terbaik untuk anaknya dengan memberikan mutiara kata dari ibu yang boleh memberi kesan mendalam dalam hati dan jiwa seorang anak. Mutiara kata dari ibu pastinya akan menjadi ingatan buat si anak dalam meniti hari-hari kehidupan ini.

Bicara kata mutiara dari ibu menunjukkan betapa ibu mahukan yang terbaik untuk anaknya. Pesan-pesan dan nasihatnya kepada kita tentang hal-hal yang baik dan buruk dengan kesabaran walaupun terkadang kita mebantah, ibu tetap sabar memberi kata-kata mutiara dan nasihat buat anaknya. Terima kasih ibu. Aku merindui belaian dan kata-kata darimu ibu. #CallMak
Nasihat dari ibu

Nah PapaG kongsikan kata-kata mutiara dari ibu buat anaknya. Semoga bermanfaat. 



Ingat anak ku, bersabar bukan berarti kamu lemah. sabar adalah bukti bahawa kamu tegar menghadapi segala ujian yg datang dalam hidupmu.

Ingat anak ku,cintailah Ibumu lebih dari Cintamu kepada pasanganmu.

Ingat anak ku, kesetiaan berarti ketulusan untuk menyimpan satu hati di dalam hati, dan berjanji untuk tidak akan mengkhianati.

Ingat anak ku, ketika kamu kecewa, luangkan waktu untuk bersyukur, karana dalam hidupmu masih banyak hal yang berjalan sebagaimana mestinya.

Ingat anak ku, beri perhatian kepada orang tuamu, sekecil apapun perhatian itu orang tuamu akan merasa bangga dan bahagia.

Ingat anak ku, jika seseorang membencimu, menertawakanmu, atau menghinamu, itu kerana sebenarnya kamu memiliki sesuatu yg dia inginkan. 

Ingat anak ku, berfikir positif, jangan pernah berfikirkir negatif. segala sesuatu yang terjadi pada diri kita dipengaruhi oleh pikiran kita.

Ingat anak ku, pelukan seorang Ibu boleh menenangkan Anaknya yang sedang bersedih.

Ingat anak ku, BERSABARLAH ketika hidupmu terasa susah, Kerana TUHAN sedang merancang sesuatu yang lebih indah buat kita.

Ingat anak ku, jangan pernah berhenti untuk belajar, belajar yang akan menunjukkan jalan kejayaan buat kita.

Ingat anak ku masa depan kamu tidak bergantung pada nilai sekolah kamu. Masa depan kamu berada di tangan kamu sendiri. 

Itulah tadi sedikit sebanyak kata-kata mutiara dari ibu yang sering kita dengar dan ia menjadi suber motivasi buat diri kita sebagai anak dalam menuju kehidupan yang lebih baik.


With Love
Papaglamz

-sekian-

3 ulasan:

  1. Assalamualaikum papaG..kahty singgah sini..terharu membaca kata-kata ibu..blog makin cantik

    BalasPadam
  2. Alangkah indahnya jika Zumal mendengar kata2 ini dari ibu... Lama tak singgah blog PapaG ^-^

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com