11.8.15

Jangan Pernah Berhenti Mencuba


Assalamualaikum

Jika kita gagal dalam mendapatkan sesuatu, hanya ada satu perkara yang dapat kita lakukan iaitu CUBA LAGI. Dan jika kita mempunyai keinginan untuk mencipta sesuatu, kita tidak akan pernah lelah untuk MENCUBA LAGI walaupun sering kali kita gagal. Ingat, jangan pernah berhenti untuk terus mencuba. Kata pepatah ada mengatakan kalau genggam bara api, biar sampai jadi abu dan alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan membawa erti yang signifikan dalam hidup kita agar kita terus mencuba dalam hal-hal kehidupan dunia.
rahsia+kejayaan

PapaG akui, kadang kala kita lelah. Terasa nak give up je kan? Contohnya dulu masa belajar, kita nak keputusan yang baik, pointer tinggi, test markah tinggi dan sebagainya. Kita dah usaha sungguh-sungguh baca buku, study group dan macam-macam lagi. Tapi keputusan cukup-cukup makan jer. Haa kat sini jangan pulak mengeluh dan give up. Kita kena percaya pada rezeki. Teruskan usaha. Jangan pernah berhenti mencuba dan cuba lagi. Mungkin Allah igin menguji kita sebab tak dapat ape yang kita nak. Dia nak kita lebih meminta-minta padanya. Kerana Allah sangat suka pada mereka yang sering meminta padanya dengan cara berdoa.

Ayuh, berhenti menjadikan minda kita negative, mulakan langkah drastik dan bismillah. Tentukan nasib anda. Teruskan mencuba dan jangan pernah berhenti. Allah pernah berfirman yang maksudnya “Allah tidak akan merubah nasib sesuatu kaum (seseorang ), jika kaum (orang) itu tidak merubah nasibnya sendiri”. Ingatlah, ketika kegagalan menghampiri kita, ia bukan satu titik nokhtah berakhir segalanya. Kita harus bangkit dan lakukan sebaik mungkin dan jangan pernah berhenti untuk terus mencuba. Study semula mana yang silap, kita perbetulkan. Semoga cubaan kita yang seterusnya akan membuahkan kejayaan. Insyallah.

Akhir kata dari PapaG,
“Don’t Stop Trying, Don’t Try Stopping” 

With Love
Papaglamz

-sekian-

6 ulasan:

  1. Betul tu PapaG, SA kadang2 rasa down macam tu...tp bila fikir balik bukan senang nak sampai ke tahap ni...then bersemangat semula

    BalasPadam
  2. setuju sangat2...hihi

    BalasPadam
  3. Nice tips and thanks for the advice PapaG! :D

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com