5.9.15

Rafael Nadal versus Nicol David

Rafael Nadal - World Tennis Palyer, Nicole n David - World Squasy Player, Marathon US Open match


Assalamualaikum

Selamat berhujung minggu buat semua pembaca Papaglamz.com diucapkan. Waktu hujung minggu ialah waktu paling berharga buat PapaG sekeluarga kerana dapat melihat orang-orang yang tersayang di depan mata. Hujung minggu jugak la kami nak berborak-borak dan macam-macam lagi la. Dalam borak-borak tetiba terkeluar tentang permainan tennis. Jadi masing-masing konfius siapa pemain tennis dunia? Adakah Rafael Nadal ataupun Nicol N David. Ibu Dhia korang cakap Rafael Nadal tu pemain tenis. PapaG cakap bukan. Confius ok. Hahaha

Rafael-Nadal-World-Tennis-Palyer-marathon-US-Open-match

Gigih la search kat google untuk mengatahui siapa sebenarnya Rafael Nadal dan Nicole n David ni. Ok. PapaG salah. Malunye.... Betul la Rafel Nadal pemain tennis dunia. Beliau memegang status world tenis player sangat lama tau. Kebanyakan game yang beliau sertai, beliau menjadi juara. Macam Nicole la. Tapi Nicole dalam sukan Squasy la. PapaG confius mana satu tennis dan mana satu squasy la. Tanya bab sukan memang la kite ni fail. Hehehe.

Biodata ringkas Rafael Nadal

Nama sebenar beliau ialah Rafael "Rafa" Nadal Parera dan dilahirkan di Manacor, Mallorca, Spanyol pada 3 Jun 1986. Beliau mendapat gelaran pemain tennis pertama dunia pada 18 Ogos 2008. Sebenarnya banyak gelaran-gelaran tennis dunia yang Nadal raih sepanjang kariernya di dalam dunia tennis ini. 

Sekarang Nadal sudah pun berusia 29 tahun dan telah melakar banyak kejayaan-kejayaan peringkat dunia. Namun baru-baru ini Nadal telah tewas dalam satu perlawanan marathon US Open match dengan pemain tennis 32 dunia Fabio Fognini dari Itali. Walaubagaimanapun, kekalahan ini bukanlah sebagai satu peristiwa yang akan membuatnya terus mengalah. Mungkin pada musim akan datang ia kembali merampas kedudukan ini. 

Sumber : iOL Sport

Ok la, itu lah kisah konfius antara Rafael Nadal dan juga Nicole n David. Ala sebenarnya tahu saje buat-buat tak tahu depan Ibu Dhia korang. Hehehe. Wallahualam

With Love
Papaglamz

-sekian-

1 ulasan:

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com