4.11.15

Kenapa Rasa Rindu.?

Assalamualaikum

Rindu

Salam ukhwah buat semua. Agak lama PapaG tidak mencoret kata-kata di dalam bingkisan maya ini kan. Rasa-rasa ada yang rindu tak dengan celoteh PapaG? Haa bila bercakap tentang rindu ni, rasa tertarik pula jari-jeari ni menekat punat-punat papan kekunci nak cerita tentang rindu. Semua mesti pernah merasai rasa rindu. Tidak kira rindu pada keluarga khasnya ayah atau ibu. Rindu pada isteri, sahabat-sahabat dan sesiapa sahaja. Ternyata rindu itu satu perasaan yang sangat indah. Yang di kurniakan oleh Allah pada hambanya. 

Rindu biasanya terjadi jika kita lama tidak berjumpa. Tapi, adakah jarak atau tempoh masa itu menjadi penyebab kepada sebuah kerinduan? Percayalah, rindu hadir sebab adanya rasa CINTA. Kalau tak cinta, buat apa nak rindu kan? Sapa setuju? Sila angkat tangan. Hehehe

Entri ringkas je malam ni. Harap hilang la kerinduan semua pembaca pada PapaG. Gitewwww. Walauapapun, rindu pada manusia tu mudah untuk kita rasa. Tapi, rindu pada maha pencipta yang menciptarasa rindu itu bagaimana pula? Renung-renungkan. Selamat malam.

With Love
Papaglamz

-sekian- 

3 ulasan:

  1. rindu tak semestinya tak kala berjauhan papaG, mungkin rindu pada sesuatu yang ada di depan mata juga kan :)

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com