21.3.16

Blogger Gathering of The Year by Exchange Feed Group

#1stEFGathering


Assalamualaikum

Blogger Gathering of The Year by Exchange Feed Group | Pertamanya jutaan kesyukuran PapaG panjatkan di atas perlaksanaan gathering petama dari blogger Exchange Feed Group. Sebelum tu korang tahu ataupun tidak apa itu Exchange Feed Group atau dalam nama singkatan dia EFG? Pernah PapaG ceritakan dalam entri #ExchangeFeedGroup | Bukan Sembang Kosong suatu ketika dulu. Sepanjang penubuhan sekitar penghujung 2014 sehingga kini, EFG telah mempunyai keahlian seramai lebih kurang 35 orang blogger yang aktif. Alhamdulillah. Dan pada sabtu lepas bersamaan 19 Mac 2016, buat julung kalinya EFG mengadakan gathering pertama. 

exchange-feed-group

To be honest, #1stEFGathering merupakan gathering blogger yang pertama yang PapaG join. Bukannya join sebagai peserta, malahan juga sebagai organizer secara tidak langsung. Banyak ilmu yang PapaG dapat dari orang-orang lama untuk menguruskan gathering seumpama ini. Ya..!! Memang teruja. Apa tidaknya gathering kami kali ini diadakan di rumah baru founder EFG sendiri iaitu Mommy Irra dari irrayyan.com. Kiranya ala-ala majlis masuk rumah baru jugak la ni. Nak tahu kat mana rumah Mommy Irra, korang kena melawat blog beliau la. Nanti beliau ceritakan sendiri.

Sebenarnya perancangan untuk mengadakan gathering sudah lama. Tapi tu la, slow-slow kami rancang untuk mengumpulkan seberapa banyak blogger yang ada dari EFG, dan akhirnya 17 blogger bersama family dan rakan masing-masing dapat dikumpulkan. Bila bercerita tentang pengisian program, sebenarnya aktiviti sangat pack. PapaG sendiri bila dah petang-petang tu rasa sangat exhausted. Tambahan pula petang tu PapaG pun tak tahu kanapa tiba-tiba PapaG boleh terjadi MC pulak menggantikan Abe We dari wayneharraz.com. Korang faham-faham jela bila bercakap diwaktu panas-panas ni mudah sakit tekak kan. So, hari ni tekak PapaG macam perit-perit gitu. Jangan batuk sudah la kan. Doakan ye.

Ok la PapaG konsikan sedikit pengisian aktiviti dari mula program sampai la penghujung program. Pagi tu, bermula tepat pukul 9 pagi, rumah Mommy Irra sudah mula riuh. Yela riuh dengan sponsor2, riuh dengan blogger2 yang mula berkumpul. Geng Wowballoon sebok menghias khemas dan laman rumah dengan balloon-balloon yang cantik dan comel. Geng Majestics Event pulak sebok menyusun kerusi dan meja serta membuat hiasan terakhir pada khemah yang mereka pasang. Tak lupa juga PapaG dan PCL dari nazlee.com serta beberapa orang blogger lain gigih menggantung backdrop yang sangat comel dari Dexsigner and Printing. MERIAH PAGI TU...!!!!!

Selepas satel semua tu, kami berkumpul di dalam rumah untuk meneruskan acara membaca yaasin dan doa selamat memohon kepada Allah semoga majlis ini akan berjalan dengan lancar. Kami sangat bertuah kerana kami dapat membaca Yaasin menggunakan Quran Al-Mumayyaz khas dari The Voilet Sofia. Alhamdulillah. Terima kasih pada Sofia sudi menghadiahkan kami quran ini sorang satu tau. Nanti PapaG ceritakan lebih lanjut tentang kelebihan quran mumayyaz ni dalam entri yang lain.

exchange-feed-group

exchange-feed-group

exchange-feed-group

exchange-feed-group

exchange-feed-group

Selepas siap slot membaca yaasin dan doa. Kami keruang luar rumah dan khemah untuk menjalankan aktiviti yang seterusnya. Kami amat teruja melihat photobooth yang di taja oleh Kotak Lensa sudah tersedia di depan backdrop kami. Apa lagi, dengan tidak membuang masa masing-masing pun berposing la. PapaG, Ibu Dhia dan Imityaz juga tak nak melepaskan peluang untuk berposing tau. Hehehe

Sepanjang pagi tu macam-macam aktivi juga yang kami lakukan antaranya cabutan bertuah, teka silang kata, bergambar dengan produk-produk sponsor dan macam-macam lagi. Rasanya gathering ni meriah dengan sponsor. Keletihan juga sebenarnya sebab ingin memberikan yang terbaik kepada semua sponsor yang sudi menaja #1stEFGathering ni. Penat-penat pun kami enjoy. Sebenarnya gathering kali ini adalah salah satu batu loncatan bagi kami yang masih baru dalam dunia mereview untuk kami belajar. Yela, penubuhan EFG itu sendiri adalah satu wadah atau tempat untuk belajar kan? Jadi inilah masanya untuk kami terapkan ilmu-ilmu yang kami belajar dari mereka-mereka yang berpengalaman dalam menulis review. Insyallah dengan kerjasam EFG dan semua penaja akan membuahkan satu kejayaan bersama. Akhir kata dari PapaG. Terima kasih sekali lagi kepada semua penaja kerana menaja dan memeriahkan gathering kami.

Biobax Cool Therapy
Biobax Cool Therapy 
#biobaxcooltherapy

Kelantan City Tour Xcelltravel
Kelantan City Tour Xcelltravel 
#xcelltravel

Alludra International (Jus Orlin)
#orlin

Kotak Lensa Instant Photo Booth
Kotak Lensa 
#kotaklensa #instantphotobooth
IG: kotaklensa 

The Violet Sofia
The Violet Sofia
#thevioletsofia
#almumayyazbyvioletsofia

Fennelle Beauty
#fennellebeauty 
#fennellerenewalserum

VCO NUTRASENSE
VCO NUTRASENSE
#VCO #Nutrasense
IG: nizam84

Nizar Faez Studio
Nizar Faez Studio
#nizarfaezstudio

VanLela Hiphoody
VanLela Hiphoody
#hiphoodyvanlela

Balloon Decoration
Majesticevents Sdn Bhd
Majesticevents Sdn Bhd
#khemahkahwin

Cafe Cerita Kambing
Cafe Cerita Kambing
#cafeceritakambing #kambingbakar

Produk Kesihatan Forever
#aloeveraklang0136283485
#aloeverashahalam0136283485

Qaseh Zamri Collection
Qaseh Zamri Collection 
 #qasehzamricollection

Yusmizee Naturopathic Center,  Alor Gajah Melaka

#yusmizeenaturopathic

Qesyamin
#qesyamin

RaisahRafhanah
#headchain #flowercrown

Hazirah
#muchochocolatechips

Sakura Sasuke
#sakurastyle

Acit Guest Book
#hantaranmurahsaya

LadyDaissy Pastry
#LadyDaissyDoorgift

Design&Printing 
#dexsignprinting

Aniq sya 
#aniqsyaquqiz

Homemade Cookies 
#myhomemadecookies

Jus kedondong asam boi 
#manjavakedondongasamboi
FB: Man Java 

Reqa Creative
#reqacreative
FB: reqacreative 

Alhamdulillah! majlis berjalan dengan jayanya! 

p/s: Sebenarnya banyak lagi yang Papag nak ceritakan tentang gathering ni. Slow-slow la ea PapaG cerita. Insyallah dalam lembaran yang lain PapaG story lagi.

With Love
Papaglamz

-sekian-

14 ulasan:

  1. Tahniah...alhamdulillah

    BalasPadam
  2. tahniah EFG di atas kejayaan 1st gathering....pemes doh dia....

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah..macam tak caya je dah lepaskan.. :)

    BalasPadam
  4. Tahniah . menariknya aktiviti :) Teringin nak join skali keluarga efg ^^

    BalasPadam
  5. termasuk jugak baca kat sini..hahahaha..tahniah efg..walaupun sedih x dpt join tp i bangga gilerr..hehe

    BalasPadam
  6. Best sangaaat ! Semua supporting2. Jumpa lagi next time :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sporting2. Pehal entah eja macam kat atas tu. Hahaha !

      Padam
  7. Alhamdulillah terima kasih kepada semua penaja... dan... PapaG jgn sedih tak dapat pi Kelantan... hi hi hi

    BalasPadam
  8. PapaG orang kuat.. dari Kuantan drive semata2 nk bergathering dgn efg.. kita Bukan Sembang Kosong eh.. syukur alhamdulillah.

    BalasPadam
  9. Pandai PapaG buat karangan.. siap selitkan pasal sponsor.. syabas PapaG...!!

    lepas ni please buat kelas entry 'selit-menyelit' mcm ni ehh.. kak ain nak belajar gak teknik2 menyelit... gituueewww...!! :p

    BalasPadam
  10. Along menunggu papaG cerita tentang Along... Baca sampai abes, tak ada la pula kisahnya... haha.. NEXT ENTRY maybe??? kekeke

    BalasPadam
  11. Wahhh.. nampak meriah. Moga rumah yang dibina mendapat berkat dan dapat jumpa korang sume next time

    BalasPadam
  12. ai is tak percaya dh jumpa papaglamz... mmg glamzzzz habis... hahahhahaha

    BalasPadam

Papaglamz.com © . Designed by MaisarahSidi.com